נתניהו על הצהרת התובע בהאג: "שערורייה, זה לא יעצור אותי"

בעיצומה של הדרמה המדינית עם הודעתו של התובע הראשי בהאג שלפיה בכוונתו להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט, וברקע המשך המלחמה ו"יום השיבוש" של מפגינים למען החטופים - המליאה התכנסה וכנס הקיץ נפתח. האזינו: המתקפה על גלנט בסיעת הליכוד

זמן צפייה: 01:29

בעוד שבישראל נמשכת הסערה בעקבות הצהרתו של התובע הראשי בבית הדין בהאג קארים חאן להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט - בשורה אחת עם סינוואר, הנייה ודף - הכנסת חוזרת מהפגרה. הערב (שני), בעיצומה של המלחמה והמחאה - נפתח כנס הקיץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום. בסיעת הליכוד אמר ראש הממשלה: "זו שערורייה. זה לא יעצור אותי או אותנו".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2405202040' autoplay='0' credit='' desc='הקלטות מסיעת הליכוד: המתקפה על גלנט' poster='' kid='1_nijbn1rv' duration='268']

ראש הממשלה תקף את הצהרת התובע בהאג, שדרש להוציא נגדו צו מעצר בסרטון שפרסם: "הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון - הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה"ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי חמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר. התובע בהאג, באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות חמאס לחיילי צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם?!".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405201949' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_mfmxc1ap' duration='104']

"באיזו חוצפה אתה משווה בין החמאס", הוסיף נתניהו, "שרצח, שרף, ביתר, ערף, אנס וחטף את אחינו ואחיותינו, לבין חיילי צה"ל שנלחמים מלחמה צודקת שאין כמוה במוסריות שאין דומה לה. כראש ממשלת ישראל, אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה".

עוד אמר: "אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם דבר אחד - הניסיון לכבול את ידינו ייכשל. לפני 80 שנה, העם היהודי היה חסר מגן מול אויבינו - אבל לא עוד. אני חוזר על מה שאמרתי בערב יום השואה ב'יד ושם' בירושלים: 'כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב ששום לחץ ושום החלטה בשום פורום בינלאומי לא ימנעו מאיתנו להכות במי שמבקשים להשמיד אותנו'. נמוטט את שלטון הרשע של החמאס ונשיג את הניצחון המוחלט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרום הארץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, 106 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה יחדיו, רוב עצום בכנסת, חתמו על הצהרה כנגד הצהרת התובע כרים חאן בהאג, שנוסחה: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה צודקת נגד ארגון טרור נפשע. צחיילינו הגיבורים נלחמים בעוז ובמוסריות שאין שנייה לה, בהתאם לדין הבינלאומי, כפי שאף צבא אחר לא עשה מעולם. ההשוואה השערורייתית של התובע בהאג בין מנהיגי ישראל לבין ראשי חמאס היא פשע היסטורי בל יימחה וביטוי מובהק של אנטישמיות. אנחנו דוחים זאת בשאט נפש. 80 שנה אחרי השואה, אף אחד לא יכבול את ידיה של מדינת היהודים להגן על עצמה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נאם בפתח המליאה וכינה את החלטת התובע בהאג "שערורייתית", ואמר כי היא "שמה בכפיפה אחת את מדינת ישראל, תהא הנהגתה אשר תהא, יחד עם ארגון הטרור הרצחני חמאס, שחטף, עינה, שרף, שחט ורצח יהודים בשל יהדותם וישראלים בשל ישראליותם. בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוכיח לעולם כי איננו לגיטימי. מוסד שלא מסוגל להבחין בין התוקפן לבין המתגונן, בין דמוקרטיה המכבדת זכויות אדם לבין ארגון טרור המוקדש להשמדתה בשם ערכי האיסלם הקיצוני והקנאות הרצחנית 0 מהווה סכנה לאנושות.

"החלטתו של התובע חאן תיזכר לשמצה כנקודת המפנה בה המוסדות המשפטיים הבינלאומיים איבדו את המצפן המוסרי שלהם. ההחלטה כמוה כהחלטה השוללת את זכות ההגנה העצמית – ואני קורא לכל העולם ולחברי הכנסת להתנגד לה".

שר המשפטים, יריב לוין, אמר כי "החלטת התובע בבית הדין הפלילי בהאג היא חרפה מוסרית מהגדולות בהיסטוריה האנושית. ההחלטה שתכליתה ניסיון למנוע ממדינת ישראל את זכות ההגנה העצמית, וההשוואה הנואלת בין מנהיגי ישראל לבין רבי המרצחים העומדים בראש החמאס, הן ביטוי מובהק לאנטישמיות מודרנית ולשנאת יהודים באשר הם. מדינת ישראל תמשיך להילחם את מלחמת המגן הצודקת מפני הטרור, באופן המוסרי ביותר ועל-פי הדין הבינלאומי. אזרחי ישראל, ועמנו רבים בעולם כולו, מתייצבים היום בעוצמה מאחורי ראש הממשלה, הנהגת המדינה, צה"ל וכוחות הביטחון".

הנשיא יצחק הרצוג תקף גם הוא את התובע בהאג: "זו שערורייה שמצביעה עד כמה מערכת המשפט הבינלאומית נמצאת בסכנת קריסה. בחוסר תום לב, המהלך החד-צדדי הזה מעודד מחבלים ברחבי העולם, ומפר את כל כללי היסוד של בית המשפט. מנהיגי חמאס הם רוצחי המונים, שאחראים לאונס וחטיפות של גברים, נשים, ילדים ותינוקות.  כל ניסיון לערוך הקבלות בין הטרוריסטים הנוראיים הללו לבין ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי - הפועלת למלא את חובתה להגן ולהגן על אזרחיה במלואה תוך הקפדה על עקרונות המשפט הבינלאומי - הוא שערורייתי ואינו מקובל. לא נשכח מי התחיל את המלחמה הזו; מי אנס, שחט, שרף, התאכזר וחטף אזרחים.  מצפים ממנהיגי העולם לדחות את הצעד".

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק' אופיר אקוניס' קרא "לכל הארגונים היהודיים לגנות את ההחלטה בהאג. מזכיר לקהילה הבינלאומית שלא אנחנו פתחנו באש ב-7 באוקטובר ולא אנחנו ביצענו טבח מזעזע אכזרי וברוטלי באזרחים תמימים. מי שאחראי לכך הם רק חמאס והג׳יהאד האיסלמי, שעדיין מחזיקים בחטופים".

brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-almog-show-clips-2-part-2405201837' autoplay='0' credit='' desc='בן גביר תוקף את גלנט: "ממשיך דרכה של זהבה גלאון"' poster='' kid='1_75aetq8h' duration='651']

מוקדם יותר, בישיבת סיעת הליכוד, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי המפלגה היא "ממשיכת דרכו של בגין, לא של בן גביר". השר לביטחון לאומי תקף בריאיון ל"אלמוג בשש" את גלנט: "הוא ממשיך דרכה של זהבה גלאון. טוב היה עושה ראש הממשלה אם היה זורק אותו. הוא, אייזנקוט וגנץ לא תואמים עם עמדות הממשלה. מבחינתם - מה שהיה הוא שיהיה, לא הפיקו שום לקח מ-7 באוקטובר".