מפקדים לראשי רשויות בצפון: "נהיה פה עד שהמצב ישתנה"

ברקע המתיחות הביטחונית בגבול הצפון, שוחחו מפקדי אוגדות 91 ו-146 עם ראשי רשויות וקב"טים באזור, והציגו בפניהם הערכת מצב עדכנית. "אנחנו נחושים לנצח, ובדור שלנו זכינו לקחת חלק בעניין הזה. התקופה שאנו נמצאים בה מסמלת את שרשרת הדורות שלנו", אמר תת-אלוף שי קלפר

שיחה בין מפקדי אוגדות לראשי רשויות בגבול הצפון
שיחה בין מפקדי אוגדות לראשי רשויות בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

ברקע המתיחות הביטחונית ולקראת חג הפסח, מפקדי אוגדות 91 ו-146 נפגשו אתמול (רביעי) עם ראשי רשויות ומועצות בגבול הצפון, ואמרו להם: "המחויבות שלנו היא להיות פה עד שהמציאות תשתנה".

מפקד עוצבת הגליל, 91, תת-אלוף שי קלפר ומפקד עוצבת המפץ, 146, נפגשו עם ראשי הרשויות, המועצות והקב"טים בגזרה הצפונית, ובין היתר הציגו בפניהם הערכת מצב עדכנית, ואת תהליכי האצת המוכנות להמשך הלחימה בגזרה.

קלפר אמר: "כולנו כותבים פרק בהיסטוריה של הגליל. אנחנו נחושים ונכונים לנצח ובדור שלנו זכינו לקחת חלק בעניין הזה. התקופה שאנו נמצאים בה מסמלת את שרשרת הדורות שלנו, מליל הסדר בו נתעמק בהיסטוריה של עמנו, דרך יום השואה, זיכרון ועצמאות שמזכירים לנו למה אנחנו כאן ולמה אנחנו צריכים לשמור ולהגן על הקיים".

שיחה בין מפקדי אוגדות לראשי רשויות בגבול הצפון
שיחה בין מפקדי אוגדות לראשי רשויות בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן הוסיף שומר: "אני רוצה להגיד תודה ולהביע הערכה רבה, על ההתמודדות והמנהיגות. אני לומד מכם כל יום מחדש על מנהיגות מהי, רואה את ההתמודדות והעמידה האיתנה, כאשר אתם עומדים על הערכים שלכם והערכים של כולנו ומייצגים את התושבים".

פגיעת הכטב"ם בערב אל-עראמשה
פגיעת הכטב"ם בערב אל-עראמשה

שישה לוחמי מילואים נפצעו קשה אתמול מפגיעות כטב"ם וטילי נ"ט סמוך למתנ"ס ביישוב ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי, מבלי שנשמעו אזעקות. שישה לוחמים נפצעו בינוני ועוד שניים נפגעו באורח קל, ובנוסף, נפצעו גם אזרחים וחברי כיתת כוננות ביישוב. הפצועים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי יירוט הכטב"ם נכשל - היות ששוגר מטווח קצר של 3 ק"מ מהיישוב. מדובר במקרה השלישי בו צה"ל לא מצליח ליירט כטב"ם בימים האחרונים, אחרי מקרים דומים בחניתה ובבית הלל.