בכיר בבית הלבן זעם: "לא הקצתם זמן לפינוי אזרחים מרפיח"

פרסום ראשון: בשיחה עם גורמים ישראלים, ברקע המשבר המחריף בין וושינגטון וירושלים, בכירים בממשל ביידן הביעו תרעומת על אופן ניהול המלחמה ברצועה, וגערו: "אתם גם לא מקשיבים לבקשות שלנו ונכנסים לפעולה ברפיח - וגם לא מקצים מספיק זמן לפינוי האוכלוסייה"

זמן צפייה: 01:42

פרסום ראשון: במהלך שיחות שקיימו היום (שישי) עם שני בכירים ישראלים, שני בכירים בבית הלבן הביעו מורת רוח - ונזפו בעמיתיהם מירושלים: "אתם גם לא מקשיבים לבקשות שלנו ונכנסים לפעולה ברפיח - וגם לא מקצים מספיק זמן לפינוי האוכלוסייה".

השיחות עם האמריקנים נערכו ביוזמת ישראל, במטרה לעדכן את ממשל ביידן בהחלטות הקבינט, ובראשן ההחלטה להרחיב את הפעולה ברפיח. במטרה לשכך את המתיחות, בירושלים מתכוונים להציג לבכירי הממשל מפות ולפרוס בפניהם את התוכניות להמשך המלחמה.

בנוסף להחלטה על הרחבת פעולת צה"ל ברפיח, הקבינט גם החליט על חידוש המנדט של צוות המשא ומתן במגעים לעסקת שחרור חטופים - על אף התנגדותם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

Ruomfw
הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס / מרים אלסטר, פלאש 90

ההחלטה בנוגע לרפיח התקבלה ברקע המשבר המחריף בין וושינגטון וירושלים, וחרף איומו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בריאיון שהעניק אתמול לרשת CNN, הנשיא ביידן אמר: "הבהרתי שאם ישראל תיכנס לרפיח - והיא עדיין לא פלשה לשם באופן נרחב - לא אספק את הנשק".