ביידן: "עומדים לצד ישראל בניסיון לחסל את סינוואר וקצבי חמאס"

נשיא ארצות הברית גיבה את ישראל ברקע המשך מלחמתה בחמאס - ולנוכח המכה המדינית הדרמטית שצפויה ליפול עליה בעקבות בקשת התובע בהאג: "אנחנו דוחים את הבקשה להוצאת צווים". את הדברים אמר באירוע לכבוד יהדות ארה"ב בבית הלבן, במהלכו הבטיח לנוכחים, בצל האנטישמיות הגואה: "אני חש את הפחד של הקהילה היהודית - אתם לא לבד"

זמן צפייה: 02:33

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן העניק הלילה (בין שני לשלישי) גיבוי נוסף לישראל, ברקע הודעת התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לפיה בכוונתו לבקש צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. "אני אומר בבירור, אנחנו דוחים את בקשת הוצאת הצווים נגד ישראל בבית הדין", הבהיר הנשיא ביידן. לנוכח המשך המלחמה ברצועת עזה, הודיע בנוסף: "אנחנו עומדים לצד ישראל בניסיונה לחסל את סינואר ואת יתר הקצבים של חמאס".

"למרות מה שהצווים האלו עשויים לרמוז, אין כל מקום להשוואה בין ישראל לחמאס", המשיך הנשיא, "בניגוד להאשמות בית הדין הפלילי בהאג, מה שמתחולל בעזה הוא לא רצח עם. אנחנו דוחים את האשמות האלו ותמיד נעמוד לצד ישראל מול האיומים על ביטחונה".

הנשיא ביידן
"תמיד נעמוד לצד ישראל". הנשיא ביידן | צילום: רויטרס
הנשיא ביידן עם סגניתו קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף
הנשיא ביידן עם סגניתו קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף | צילום: רויטרס

את הדברים אמר ביידן באירוע לכבוד יהדות ארצות הברית בבית הלבן, אותו ערך עם סגניתו קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף, בצל האנטישמיות הגואה בעקבות המשך המלחמה. "הסיפר של העם היהודי הוא סיפור של יכולת עמידה וחוסן. מכאב ורדיפה לשגשוג ותקווה - גם בזמנים הקשים ביותר", אמר הנשיא לנוכחים.

בהמשך הוסיף: "אני רוצה שהקהילה היהודית תדע שאני רואה את פחדיה והפגיעה בה. תנו לי להבטיח לכם, בתור הנשיא - אתם לא לבד. אתם שייכים, ותמיד תהיו שייכים".

האירוע בבית הלבן לכבוד הקהילה היהודית בארה"ב
האירוע בבית הלבן לכבוד הקהילה היהודית בארה"ב | צילום: רויטרס

לאחר הודעת התובע בהאג אתמול, התמיכה האמריקנית בישראל הגיעה גם מכיוונו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן. "ארצות הברית דוחה לחלוטין את הצהרת התובע", אמר בלינקן, שהוסיף כי "ההשוואה בין ישראל לחמאס מבישה". עוד אמר התריע כי הצעד של התובע בהאג "עלול לפגוע בעסקת חטופים".

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התייחס גם הוא לבקשת התובע בבית הדין הפלילי, אותה כינה "מתועבת". לדברי ארדן, החלטת התובע "עושה השוואה בלתי מוסרית בין ארגון טרור רצחני לבין מנהיגיה של מדינה דמוקרטית". עוד הוסיף: "בעיני התובע של בית הדין בהאג, מחבלים שמנסים לבצע רצח עם, הם בעלי סטנדרט מוסרי זהה לזה של מנהיגיה של מדינת ישראל - דמוקרטיה שומרת חוק".