פיקוד העורף התרעה במרחב

חדשות ערוץ 2

חדשות 2 כל העדכונים. צפייה ישירה במהדורה המרכזית של חדשות 2. ערוץ החדשות , מבזקים, תחזית מזג האוויר, נבחרת החדשות ועוד

מבזק חדשות: הסערה החורפית

שיר אפשטיין עם עדכון חדשות
שיר אפשטיין
  • פוראת נסאר, כתב המגזר הערבי
  • |
  • 24.11.14
  • |
  • 06:42
  • |
  • משה נוסבאום, כתב משטרה
  • |
  • 24.11.14
  • |
  • 09:25
  • |
  • תמיר סטיינמן, כתב בדרום
  • |
  • 24.11.14
  • |
  • 19:07
  • |
  • גיא פלג, כתב משפט
  • |
  • 24.11.14
  • |
  • 19:54
  • |
בראש החדשות
  • אלעד זוהר, חזאי חדשות 2
  • |
  • 26.11.14
  • |
  • 08:38
  • חדשות 2
  • |
  • 26.11.14
  • |
  • 06:19
  • עידו סולומון, כתב טכנולוגיה, הייטק וסלולר
עדכון אחרון: 09:01

תיעוד: לוחמי מג"ב מתעללים בגבר פלסטיני מוגבל שכלית

4 שנים אחרי שאירע המקרה, נחשפות היום תמונות קשות של התעללות בפלסטיני. שוטרי משמר הגבול מתועדים צועקים ומתעללים בפלסטיני חף מפשע, כנראה חסר ישע – ותיעדו כל רגע. פרקליטי הנאשמים: "הם עברו על החוק, אבל לא ביצעו התעללות"

  • משה נוסבאום, כתב משטרה
  • |
  • 24.1.13
  • |
  • 21:00
| צילום: חדשות 2
   התעעלו - וצילמו


התעללו - ותיעדו: זה קרה במחסום "אל-ג'יב", סמוך לגבעת זאב שמצפון לירושלים. שוטרי מג"ב הכניסו לתוך ג'יפ גבר פלסטיני, ככל הנראה לוקה בשכלו, שכל חטאו הסתכם בכך שלא הייתה לו תעודת זהות וכי לא זכר את מספרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"מה מספר תעודת הזהות?", שאלו הלוחמים את הפלסטיני שהוכנס לג'יפ סגור, כשבמשך כל הזמן הזה כלב גדול יושב לצדו. "הוא ינשך אותך, תענה!", קראו לעברו בתקיפות. "אל תבכה כמו שרמוטה ותענה, אם אתה לא רוצה ללכת לכלא", סיננו לעבר הפלסטיני, שהמשיך לטעון ששכח את תעודת הזהות בבית ושהוא לא זוכר את מספרה.

זה קרה לפני 4 שנים. אחד השוטרים הנאשמים צילם את כל מה שקרה בג'יפ בטלפון הסלולרי שלו. הצילומים דלפו לרשת האינטרנט, ולאחר מכן ארבעת השוטרים נעצרו וזומנו לחקירה במחלקה לחקירת שוטרים. חוקרי מח"ש האשימו אותם בהתעללות בחסר ישע ובאיומים.

"אני לא רואה כאן שום אירוע של ביזוי או השפלה. נכון שקרה אירוע ונעשו דברים שלא היו צריכים להיעשות מבחינת החוק, אבל זו לא התעללות", הדגיש עו"ד משה אורן, פרקליטו של אחד הנאשמים.

התנהגות בלתי ראויה או התעללות?

הדיון היום בבית המשפט הוקדש כולו לסוגיה האם מדובר במעשה התעללות. במח"ש משוכנעים שכן עקב התנאים בהם נערך אותו "תשאול": הג'יפ הסגור, הכלב, המים ובעיקר - הצעקות של הפלסטיני. ארבעת עורכי הדין של הנאשמים כופרים בהאשמות מכל וכל. "מרשי לא התכוון למעשה, שהוא אמנם שגוי, אבל אין בו יסוד של רצון לגרום לאחר פחד ומורא", טען עו"ד עודד סבוראי, פרקליטו של אחד הנאשמים האחרים.

"התנהגות שאינה הולמת את הארגון", מג"ב
תמונה: "התנהגות שאינה הולמת את הארגון", מג"ב | צילום: חדשות 2
בסופו של דבר, הפלסטיני נשלח לביתו וחוקרי מח"ש לא הצליחו לאתר אותו. לאחר המקרה, ארבעת הנאשמים השתחררו מהשירות וחשבו שהכל מאחוריהם, אלא שמהמשפט הזה ייזכר בעיקר דבר אחד - הבכי של הפלסטיני שנראה חסר ישע. ממשמר הגבול נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס לתוכן הראיות בתיק, משמר הגבול מוקיע כל התנהגות שאינה תואמת את רוח הארגון והערכים שעליהם החיל אמון".


הכתבה מעניינת ? שלח אותה בדואר למי שתרצו
לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות
מציג תגובות:
<< < 35-11 | 60-36 > >>
הצג את כל התגובות ברצף
60
כל הכבוד ללוחמי המגב שפועלים כנגד הסרטן הערבי בתוך המדינה היהודית שלנו ישר כח !!!!!!!!!
27/01/2013 13:59
אלמוג
הגב לתגובה זו
59
אומנם הוא ערבי אבל הוא מוגבל וכול האנשים המוגבלים הם אף פעם לא לא רוצים לגרום נזק!! אני מדבר מתוך ניסיון (יש לי אח עם תסמונת דאון ) ולראות דבר כזה גורם לי לבכות!!!
26/01/2013 11:40
איציק
הגב לתגובה זו
58
יבו יום שלכם יבנה החזיר אל תאגו זה כרוב
26/01/2013 00:18
מוחמד
הגב לתגובה זו
57
משה נוסבאום למה לפרסם אירוע היסטורי האם משעמם לך ? לך ללמוד לדבר ,הה ההה ההה ותחסוך לנו את הכאבי ראש ,לגבי הבחור עם פיגור שכלי ,לא מענין אותי אם הוא ערבי נוצרי מוסלמי או יהודי ,ההתנהגות הזו מביישת אותי ,אני יודע שהם חיות ואם זה היה יהודי הוא לא היה יוצא משם חי אבל לנו אסור להתנהג כמוהם ,
25/01/2013 20:21
אביעד דרורי
הגב לתגובה זו
56
לעשות ותפוס גבר ולעז לאיש מוגבל!!! ניראה אחד מכם שבויי בידי החמאס או חיזבללה איך הייתם מייללים!!! גועל נפש!!
25/01/2013 18:44
hhhh
הגב לתגובה זו
55
מצד אחד אני לא אוהב פלסטינים אך מצד שני גם הוא בן אדם ולמג"ב יש אנשים המוסמכים לתחקר לא כל אחד יכול לעשות זאת היו צריכים לקחת אותו לתחנה וזהו
25/01/2013 16:26
מיכאל
הגב לתגובה זו
54
אז אם מחבל מתאבד יבכה להם פשוט ישחררו אותו וזהו? אין מה לעשות, כמו שהוא חף מפשע ככה יכול להיות גם אדם עם כוונות אחרות. הבכי שובר אנשים חלשים אין מה לעשות שחלקכם פה אנשים חלשים. זאת לא התעללות, אך גם לא התנהגות ראוייה, אנחנו מוקפים באנשים רודפי מוות(הערבים) וצריך להיות חזקים.
25/01/2013 15:57
אין ברירה.
הגב לתגובה זו
53
כולכם הפכתם לתינוקות? מה קשה לצפייה בגבר בוכה אחרי שצוחקים עליו ושופכים עליו מים? (ואם זה לא היה ברור, זוהי כן התעללות, אבל לא פיזית!)
25/01/2013 15:17
אני
הגב לתגובה זו
52
בבקשה להגיב רק מי שהיה בקרבי ומבין מה זה ...זה נכון זה דבר לא יפה אבל לא צריך להגזים...אלה חיילים שנתנו ת'תחת שלהם בשביל המדינה קצת כבוד
25/01/2013 14:09
חייל מילואים
הגב לתגובה זו
51
This is not the IDF spirit i took part in and grew up to believe in. these "men" are cowards, lowlives who do not deserve to be called Israelis...or men. Shame on you.
25/01/2013 11:37
tom
הגב לתגובה זו
50
בושה ליהודים שמגיבים ככה על חיילים ששומרים על המדינה שלנו.שיקול שלהם איך להתנהג אוליי הוא עושה את עצמו משוגע אוליי לא מה אתם מתערבים..
25/01/2013 11:12
מין השורה
הגב לתגובה זו
49
איך אפשר להגיד שזה לא התעללות ?! ואם זה היה קורה הפוך ?! זה כן היה נחשב !? מגיע לחיילים האלה כמה שנים טובות בשבי חמאס .
25/01/2013 10:01
דנה
הגב לתגובה זו
בן אדם שמאלני
26/01/2013 00:17
בן אדם ימני
הגב לתגובה זו
47
כמה שאני תופס מצה"ל הפעם באמת הגזימו הוא בנאדם ולא שונה מאפחד הוא בסך הכל שכח תעודת זהות זאת לא סיבה להתעלל בבנאדם ולהשפיל אותו ברמה כזאתי...
25/01/2013 08:35
שלומי
הגב לתגובה זו
45
מדינה של שמאל זבל של מדינה
25/01/2013 07:36
תהילה
הגב לתגובה זו
אתה מנסה להצדיק את זה, אם היה הפוך ואם היה הפוך של הפוך. זה רוע וזה לא אינושי, תירוץ של פתי ושכל רף כמוץ.
26/01/2013 11:03
הגב לתגובה זו
44
עד לאיזה תחתית אפשר להגיע, כמה מטומטמים יש, חסרי לב, מטמאים את שם צה"ל מג"ב והכל. עד מתי הטימטום הזה ימשך, זה מעשה נבלה.
25/01/2013 05:59
חדד אברהם
הגב לתגובה זו
43
כלללללל הכככבוווודדד
25/01/2013 01:45
רועי
הגב לתגובה זו
42
זה לא משנה מה הם היו עושים, השאלה זה איך אתה מתנהג ומה הערכים שלך בלי קשר לצד השני...
25/01/2013 01:41
לא משנה
הגב לתגובה זו
41
רק שיש פגועים אז אנכנו בוכים שאמא שלו תיבכה ואל תשכחו שמגב הם החיים שלנו
25/01/2013 01:19
מוטי לישע
הגב לתגובה זו
כשהמיקרוקוסמוס של הטינופת בחברה הישראלית נמצא בכל מקום?!? ראה ערכים כגון: "מג"ב". "ספונג'ה". "סמרטוטי אדם".
25/01/2013 07:24
אנונימי
הגב לתגובה זו
40
ככה צריך לתפל בהם!!!
25/01/2013 01:09
VIGODA
הגב לתגובה זו
אתה טועה בהכללה שלך, רובם עושים את המוטב על מנת לשמור על בטחון המדינה, השוטרים האלו עשבים שוטים.
26/01/2013 11:05
הגב לתגובה זו
38
לא אנושיים ולא בני אדם, לא חיילים ובטח ובטח שלא יהודים! עונש חמור מאוד יגיע להם!!
25/01/2013 00:11
רועי
הגב לתגובה זו
36
הארבעה פיסות זבל האלה צריכים להסגר מאחורי סורג ובריח לשארית חיהם עם טיפול פסיכיאטרי צמוד. עו"ד משה אורן ועו"ד עודד סבוראי, אתם לא פחות מהמיץ של הזבל הנ"ל, אתם צריכים להתבייש, אני לא יודעת איך אתם חיים עם עצמכם אחרי שהם מוציאים כאלה דברים מהפה. מעוררים בי גועל.
24/01/2013 23:40
מעוות
הגב לתגובה זו