פיקוד העורף התרעה במרחב

חדשות ערוץ 2

חדשות 2 כל העדכונים. צפייה ישירה במהדורה המרכזית של חדשות 2. ערוץ החדשות , מבזקים, תחזית מזג האוויר, נבחרת החדשות ועוד

כותרות הבוקר: מגעים להפסקת אש

שיר אפשטיין עם כותרות הבוקר
שיר אפשטיין
  • משה נוסבאום, כתב משטרה
  • |
  • 24.7.14
  • |
  • 13:52
  • |
  • עמליה דואק, כתבת כלכלה
  • |
  • 24.7.14
  • |
  • 14:33
  • |
  • יעל אודם, כתבת איכות הסביבה
  • |
  • 24.7.14
  • |
  • 15:02
  • |
  • יוסי זילברמן
  • |
  • 24.7.14
  • |
  • 16:49
  • |
בראש החדשות
  • ניר דבורי, כתב צבאי
  • |
  • 25.7.14
  • |
  • 09:00
  • גלעד גמליאלי
  • |
  • 25.7.14
  • |
  • 05:38
  • עמליה דואק, כתבת כלכלה
  • |
  • 25.7.14
  • |
  • 07:59
עדכון אחרון: 09:40

אין "חגיגת"? הכירו את ה"מבסוטון" - הסם החדש של הפיצוציות?

האם הלהיט החדש בפיצוציות באזור המרכז הוא למעשה סם מסוכן? במשטרה בודקים בימים אלו מוצר חדש שהחל להיות משווק בפיצוציות ונקרא "מבסוטון". המשתמשים בו מדווחים על אפקט זהה לזה שמתקבל מהשימוש במריחואנה, ונכון לעכשיו - אף אחד לא יודע להגיד מה הוא מכיל. המוצר החדש נמכר תחת התיאור: "חליטת צמחים טבעית"

  • חדשות 2
  • |
  • 10.10.10
  • |
  • 05:58
עדכון אחרון: 24.10.2010 07:07
האם המבסוטון יחליף את
תמונה: האם המבסוטון יחליף את | צילום: דוברות משטרת תל אביב


משרד הפנים אמנם עובד קשה כדי להוציא את סמי הפיצוציות מחוץ לחוק, ובראשם סם ה"חגיגת", אבל נראה ש"יצרני האשליות" באזור המרכז כבר הצליחו למצוא, פעם נוספת, דרך לעקוף את החוק. הבוקר מדווח עיתון מעריב על הלהיט החדש שכובש את המסיבות בתל אביב - ה"מבסוטון".

ה"מבסוטון" נמכר בשקיות ניילון קטנות המגיעות בשני צבעים, מחירו נע בין 50 ל-100 שקלים והוא מוצג כ"חליטת צמחים טבעית וארומטית". במשטרה עוד לא הצליחו להחליט אם הוא עונה על הקריטריונים של סם אסור, ולפיכך עדיין לא מגבילים את הפצתו. עם זאת, לא מן הנמנע כי בהמשך, אם יוכח שמדובר בסם מסוכן, יחל מבצע אכיפה להורדתו מהמדפים.

ככל הנראה, נבחר השם של ה"חומר" החדש לא במקרה. גם ה"חגיגת", שמכיל את החומר הממכר קטינון, נמכר בתחילה תחת השם "מבסוטון", אך בהמשך שינה את שמו. כעת ינסו לבדוק במשטרה אם גם החומר החדש מכיל חומרים זהים שהוצאו מחוץ לחוק.

המשטרה: "מנסים לברר מה החומר מכיל"

ה"חומר" החדש נותן אפקט דומה למריחואנה
תמונה: ה"חומר" החדש נותן אפקט דומה למריחואנה | צילום: רויטרס
מבחינת המוצר החדש עולה כי הוא נראה כמו מריחואנה והמשתמשים בו טוענים כי יש לו אפקט זהה לזה שמתקבל בצריכת מריחואנה או חשיש. עם זאת, מאחר שהוא טרם סווג כסם מסוכן, בעוד שהמשתמשים במריחואנה הסובלים מיובש בשוק מודעים להשפעות הסם ולמרכיביו הטבעיים, לגבי תחליף ה"מבסוטון" אין להם כל דרך לדעת אלו חומרים טבעיים או כימיים הוא מכיל ומהי השפעתם הפיזית והנפשית.

"אין לסם הזה ריח או טעם שיכול להסגיר חומרים אסורים בפקודת הסמים", אמר קצין בכיר בימ"ר תל אביב למעריב. "כרגע החומר הזה נבדק במעבדות שלנו ואנו מנסים לברר מה באמת הוא מכיל", הוסיף הקצין.

בינתיים, לפחות עד שייקבע מעמדו של ה"מבסוטון", החליטו המשווקים לפיצוציות להדביק על אריזתו מדבקה שעליה נכתב כי השימוש בחומר הוא מגיל 20 ומעלה. יחד עם זאת, החליטו המשווקים גם להוסיף הערה נוספת, שתדגיש את מעמדו של המוצר - "לא בפקודת הסמים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק  


הכתבה מעניינת ? שלח אותה בדואר למי שתרצו
לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות
מציג תגובות:
<< < 25-1 | 50-26 > >>
הצג את כל התגובות ברצף
50
זה אפילו לא קרוב להשפעה של מריחואנה בקושי חצי שעה סטלה של כימיקלים לעומת סטלה של ירוק כמה שעות חופשי איך החרא הרעל הזה חוקי וירוק לא
16/07/2011 00:30
Jack Herrer
הגב לתגובה זו
49
1)על כל קילו חשיש שמבריחים מסיני אנחנו מפרנסים את הערבים. 2)בגלל שזה לא חוקי יוצאים לשוק כל מיני דברים כימיים מסוכנים מאוד כמו מבסוטון ונייס גאי 3)ההשפעה של מריחואנה היא מרגיעה ומעוררת את החושים=לא גורם לאלימות ולא לתאונות דרכים! 4)בערים כמו אמסטרדם שזה חוקי, התיירות מכניסה להם ימבה כסף והחומרים שם נקיים ואיכותיים משמע - לגליזציה עכשיו!!!!
10/04/2011 12:30
אורי
הגב לתגובה זו
48
מה זה בעצם מבסוטון?,ישבו שני ליצנים מקיוסק באלנבי,וחשבו איך נעשה קומבינה על האנשים התמימים, אז הם קנו נייס- גאי,טחנו אותו טוב טוב (שלא יזעו מה זה) והוסיפו לו עוד עלים ומכרו את החומר המדולל ברווח של מאות אחוזים, עכשיו הרווח הוא עצום מנייס גאי אחד אפשר להפיק 3 מבסוטון...
26/12/2010 11:53
אילן
הגב לתגובה זו
47
פעם ראשונה שמעשנים מבסוטון נכנסים לסרטים, הפה מתייבש, הולכים כמו רובוט.. אני למשל אכלתי סרט שחונקים אותי ושאני עומדת למות, אבל.. הייתי מודעת לעצמי וידעתי שזה רק הזייה.. אחרי שעתיים זה עובר, ואם אוכלים משהו זה עובר יותר מהר.. בפעמים הבאות זה יותר כייף לעשן. אבל אל תעשנו יותר מידיי. פעמיים, שלוש בחודש..זה בסדר כי אי אפשר לדעת אם זה ממכר או לא.. ולכל אלה שכותבים פה "יש לי ניסיון" מה? אתם מתגאים בזה? מה הקטע? אין מה להתגאות בזה. מעשנים בשביל לתפוס ראש, לנקות ת'ראש.. ולא בשביל לדפוק פוזה..
23/12/2010 23:25
ליטל
הגב לתגובה זו
46
סטלה ומאנצ' מטורפים.השפעה העקרית - כשעתיים,עובר סופית רק לאחר כמה שעות.חסרונות - עייפות,תגובות מעורפלות.בקיצור - דומה מאוד ליריק חזק,אך יותר מעייף.נראה כמו תערובת צמחים,טעם חמצמץ.
05/12/2010 23:45
מיכאל
הגב לתגובה זו
45
30/11/2010 01:12
מהקנאביס... כנראה באמת מוחק את המח
הגב לתגובה זו
44
יופי כפיים לכם עכשיו זה חוקי ועכשיו היו מתים בדרך ואני לא מגזים וגם יהיה אלימות ברחובות אותו דבר עם סיגריות חושבים שזה נותן כח הופך אותך לגר אני אגיד לכם מה זה נותן? כלום סתם בשביל לתפוק את הבריאות ולמות צעיר איזה כיף למה צריך לחיות שיש סם שהוא חוקי וגם ככה אין כמעט ישראלים ועכשיו לאט לאט האנשות תמחק בגל כל הזבל שאנשים לוקחים וחושבים שזה כיף אז יש לי מילה להגיד לכם אלה שמעשנים את כל החרא הזה אתם אנשים בלי שכל שחסר לכם 10000000..... ברגים במוח תהנו מהמוות שלכם סתומים
17/11/2010 18:21
זה מעניין אותך?
הגב לתגובה זו
נסחפת קצת.. הקנאקביס מציל חיים...
20/12/2010 13:12
אני
הגב לתגובה זו
ולק אתה מדבר כל מילה שלך שווה מיליון שקל אנשים דפוקים-לכל אחד מאתנו נמצא שכל בראש שלו שקיבל מאלוהים וזה מעלה אלוהית-מי שיודע להעריך שיעריך ומי שלא שיקח מבסוטון או מה שזה נקרא ושילך כבינימט
26/03/2011 10:27
נונה
הגב לתגובה זו
43
אני קצת התעניינתי וגיליתי מהר מאוד מי מה זה עשוי אבל הנוסחא שמורה בסוד..תהיו בטוחים של מי שלמד ביולוגיה בתיכון אפילו שנה ויודע ידע הכי בסיסי במעבדה (שאפשר גם ללמוד מהר מאוד באינטרנט אם קצת רצון ויכולת"אבנים שחקו מים")בתור מישהו שמעשן גראס וחשיש כבר כמה שנים טובות ...ולוקח ריטלין לצערי מגיל 8 ..זה פשוט הורג אותי עד כמה קל להכין את הדבר הכימי הזה ..לי אישית היום זה לקח בדיוק 10 דקות כאשר כל החומרים הטבעיים באמת ואת המוצרים הנילווים ניתן להשיג בארץ בכל עיר בחנויות הרלוונטיות...ואת החומר הפעיל (שהוא פי 5-8 בערך יותר חזק מחומר הפעיל במריחואנה עם כמות הTHCהכי איכותית מההולנדי שהכי מבין בנושא@#)הרווח פה עצום ומודה זה נורא מפתה בשבילי עכשיו לצאת שלישי בתור אחרי מבסוטון ומיסטר נייס גאי...אבל לצערי כבר למדתי מהחיים שמהכסף הזה אין ברכה...ואפשר לעשות כל דבר בריכוז יותר נמוך להביא יותר חומר פעיל ועם הכמות הרי יורד המחיר...כמו בכל מוצר...ואז המוצר הסופי יותר חזק ואיכותי...נכון או לא?! כמו בוויסקי ג'וני ווקר בדיוק..חחח ולכל החברה שפה מסיבה זו או אחרת..ושהנושא מעניין אותו בתור אחד שלא מצליח לצערי הרב להפסיק לעשן סופית כבר הרבה זמן..אם אתם חייבים תסדרו לעצמכם בלבד כמה שיותר..ואל תדביקו אנשים אחרים במחלה שלכם...כלומר אל תעשו פרנסה מסמים...רק רע זה יביא עליכם..
12/11/2010 17:46
חחח
הגב לתגובה זו
אתה כותב את התגובה בהשפעה מאוד חזקה של חומרים.. אל תקשיבו לבחור הזה...
28/11/2010 03:25
להלה
הגב לתגובה זו
בקשר למבסוטון אתה צודק.. אבל בקשר לריטלין, אני לקחתי את זה 6 שנים ונכנסתי לגמילה של 5 חודשים. שבין היתר סבלתי מבצקות, אישונים מורחבים, סחרחורות, התנפחויות.. וכ'.. אני מציעה לך להיכנס לאתר: "עמותת מגן לזכויות אנוש" שם תראה את כל האמת על תעשיית התרופות.. אני כיום לוקחת כדורים טבעיים של הימאלייה 100% טבעי. ואפילו לא כל יום. שזה גם מטפל בבעיה ולא רק מסתיר אותה. אה חח וגם אני הולנדית.. [=
23/12/2010 23:38
ליטל
הגב לתגובה זו
41
פשוט לא לגעת זה מכניס לפרנויות סחרחורות אתה לא מבין איפה אתה נמצא מאבד את תחושת הזמן ויש לך זרמים בכל הגוף...לא לנסות אפילו
09/11/2010 14:33
אחרי פעם ראשונה
הגב לתגובה זו
חח... נו מה צריך יותר מזה.. נשמע כמו סטלה אשש
20/12/2010 13:16
אני
הגב לתגובה זו
אחי אתה נכנס לטריפ רע... אתה אוכל סרט שלא נגמר, לא רק שזה משפיע עלייך שעתיים זה גם מעוות את התפיסה שלך של הזמן, כלומר זה מרגיש כמו נצח. אתה מתחיל לאכול את עצמך שזהו נסרט לך המוח, אתה לא מצליח להתרכז ומרגיש חסר אונים, אתה לא מרגיש את הגוף והפה שלך מיובש כמו מדבר. אתה מרגיש שאתה שוכח לנשום, וכל פעם שאתה מנסה להירגע אתה מצליח לפרק זמן קצר ואז הפראנויה חוזרת.
29/01/2011 09:04
טריפ רע
הגב לתגובה זו
39
אל תגעו בחרא הזה!!!!!!!!!
06/11/2010 14:43
חסוי
הגב לתגובה זו
38
לכל הסטלנים ... המבסוטון ןמיסטר נייס גיי המוכר בכינוי סמים שמכילים רעל עכברים בכמויות גבוהות אל תהרסו לעצמכם את הגוף
05/11/2010 22:33
אבי
הגב לתגובה זו
37
אבסורד המדינה שלנו זה פשוט אבסורד
05/11/2010 22:08
דריה
הגב לתגובה זו
36
לא לגעת , מכניס לפרנויות , חוסר זכרון , חוסר תחושה בגוף לא לגעת!!!
05/11/2010 19:43
שמ
הגב לתגובה זו
35
עוד קצת אנחנו גם נצא לחופשי, אין למדינה ברירה, גם היא וגם שאר העולם בסוף יבין. יחי הכנאביס הטבעי- יצירתו המופלאה של האל!!
05/11/2010 15:39
אדון נחמד
הגב לתגובה זו
יששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש
05/11/2010 18:41
סטלן של ירוק
הגב לתגובה זו
למה לטפח תקוות שווא? אם היה קצת שכל למישהו בעולם הזה, היו מבינים שמה שצומח באדמה - אי אפשר לאסור בחוק.. כמו תפוח אדמה, בננות או סתם פטרוזיליה.. תנו לאנשים להינות בחיים האלה קצת עולם של טיפשים.
08/11/2010 10:04
DAVE
הגב לתגובה זו
אבל באמת צאו מהסרט, לא יהיה כזה דבר בארץ ואגב אתה יודע שגם קוק והרואין גדלים להם מצמחים...(קוקה ופרגים) אז אין קשר בין הליגליזציה לבין צמחים שצומחים באדמה, יש קשר בין זה שלמריחואנה יש השפאות בדוקות וחיוביות וכמו כל דבר גם השפאות שליליות, נכון לעכשיו ההשפעות השליליות של זה הם אלו שעומדים על סדר היום הציבורי, ואולי שזה יתחלף יהיה פה ליגליזציה!!!
17/11/2010 13:52
סטלן
הגב לתגובה זו
34
אז ככה יש סוג אחד בשקית שקופה אל תיגעו אפילו בצחוק אחים שלי! ויש אחד בשקית אפורה עם מדבקה ירוקה שכתוב מבסוטון , זה סאטלהההה אש לפניםםם לכו על זה
05/11/2010 12:14
מיקו
הגב לתגובה זו
33
לא ממליץ לגעת יותר ממכר מכל דבר עדיף חומי או ירק אי אפשר לדעת איזה חומרים דפקו מהמבסוטון הזה
04/11/2010 19:51
סוטול
הגב לתגובה זו
32
עישנתי את זה כבר איזה 5 ימים ברצף בלי לרדת מהסטלה ואני מרגיש קצת מכור לזה, גם ירדה לי טיפה הקורדינציה... אני לא יודע עדיין אם זה התמכרות כימית או התמכרות רגילה כמו לקולה לדוגמה...
03/11/2010 18:57
אחד שניסה יותר מידי
הגב לתגובה זו
31
זה הדבר הכי טוב שיששש אני בתסבכיביכים כבר שעתיים על זה זה אחד הדברים הטוביםםם
01/11/2010 09:10
קריסטל....
הגב לתגובה זו
גיבור
02/11/2010 18:38
איציק
הגב לתגובה זו
פתחת אותי מצחוק עכשיו חחחחחחחחחחחחח
09/11/2010 02:04
סתם סטלםן שמחפש נייס גיא בנרות
הגב לתגובה זו
חחח מבין אותך, אחלה דבר הנייס גאי הזה אבל מענין אם זה באמת מסוכן כל כך
07/12/2010 16:22
שמשון הסטלן
הגב לתגובה זו
30
אני מעשן שנה וחצייום יום ירק ואני רוצה להגיש שאתמול נסתי את זה לא הרגשתי כימעט סטלה אבל היה סבבה כזה לא יותר לא ממליץ למעשן ירק אמתי נשאר לי משהו כמו שיש שבע גוינטים ואני חושב לזרוק אותם או לתת לחבר
31/10/2010 07:14
ניב
הגב לתגובה זו
ניב לעולם אל תיתן לחבר דבר מה שאתה סולד ממנו ושוקל לזרוק אותו
01/11/2010 22:03
גבי
הגב לתגובה זו
29
קיבלתי הזיות ותחושות מגעילות של סחרחורת איבוד תחושת זמן בקיצור גועל נפש אל תגעוו בזה
29/10/2010 02:07
מניסיון
הגב לתגובה זו
כמה עישנת כדי לקבל הזיות?
31/10/2010 23:26
דמבלדור
הגב לתגובה זו
תשמע אחי אני לאיוגע כמה עישנתה נגיד אני למשל עישנתי בכמויות אחי ולא היהה לי הזיות ולא עלום אחוי...
03/11/2010 23:58
מנסיון
הגב לתגובה זו
אין לאף אחד מושג כמה שזה מסוכן תחושת זמן שנעלמת לך הרגשתי כאילו שזהו השתגעתי זה מנתק את המוח מהמציאות גורם להזיות רעידות בגוף,הייתי בטוחה שיאשפזו אותי לא נוגעת בחראאא הזה לעולםםםם.אל תעשנו את זה החיים יפים מדי אפשר להדפק מזה.
23/11/2010 12:28
אני
הגב לתגובה זו
מה שסיפרת דומה לחוויה חזקה של עישון מריחואנה.. אחד הטובים.. הכל בראש מאמי
20/12/2010 13:21
אני
הגב לתגובה זו
אתה צודק אחי, אמרתי לחבר שיזעיק אמבולנס. היו לי מחשבות על התאבדות כי הרגשתי כאילו נסרט לי המוח לנצח
29/01/2011 09:09
אתה צודק
הגב לתגובה זו
28
זה אכן אחד הדברים שמעיפים יעני ראש אחד מפרק אותך!!! אבל עדין זה מוחק לכם ת'מוח ואת הגוף!! אז מי שמשתמש שבאמת יעשה ראש אחד! לא יותר ב40 ד'ק!! כי קרו מיקרים וחבל!!! תהנו!!
28/10/2010 18:01
אחד שיודע ותאמינו לי שיודע!!
הגב לתגובה זו
27
לא לנסות, אני הרגשתי שאני הולך למות
27/10/2010 17:57
אחד שיודע
הגב לתגובה זו
אתמול קניתי שקית של החומר הזה ויש לו ריח של חליטת לימון לואיזה בהתחלה חשבתי שזה בטח סתם FAKE ומנסים לעבוד עליי אבל עובדה זה חוקי וזה עושה אחלה ראש , לחיילים זה לא עובר בשתן.. אין תופעות לואי וזה זהה לסם המריחואנה סיכום כללי ברוך ה' מצאו משהו שבאמת יחליף ת הסמים המזיקים למשטרה לא תהיה סיבה לאכוף את זה כי אין בזה חומרים מסוכנים זה חליטת צמחים.. (זוכרים את הבדיחה על זה שאפשר לעשן בזיליק'ום?)
28/10/2010 10:04
אחד שמבין
הגב לתגובה זו
הצמחים רק אשליה... זה תרכובת כימית.. אבל כמו שכבר אמרו... עישנתי את זה...וזה היה בסדר לא משתווה לירוק טוב