ביקורת על דמדומים 4: שחר מפציע - חלק אחד twilight 4
פיקוד העורף התרעה במרחב

דמדומים 4: השחר הפציע, היתר שקע

עוד פרק בסאגה יצא לאקרנים. ניסיתי לחפש בו משהו טוב והעלתי חרס בידי

טל בן- ציון 25/11/11 12:32


 סאגת סרטי ";דמדומים"; המבוססת על ספריה של סטפני מאייר היא אולי אחת מהסדרות הקולנועיות המצליחות ביותר בשנים האחרונות, בוודאי בגזרת סרטי הנעורים. מה שמטריד כאן הוא מה שעובדה זאת אומרת על הנוער של ימינו, שמוכן לאכול כל שטות קיטשית שיימכרו לו ואף מבקש עוד.  החלק הרביעי בסדרה דמדומים 4: השחר מפציע חלק אחד (שהוא החלק הראשון בין שני החלקים המסיימים את הסדרה) ממשיך את פס הייצור להמונים ומתאפיין באותה רוח סתמית של קודמיו. 
 
ניסיתי, באמת שניסיתי. באתי בגישה חיובית, ניסתי לחשוב כמו נער מתבגר והורדתי מעצמי את מעטפת הציניות שאותה בניתי במשך שנים רבות של התמודדות עם משברים. אך למשבר הזה לא יכולתי להתכונן. מעבר לבנאליות ולמתקתקות הנדושה, הסרט פשוט שעמם אותי עד כלות. לא הצלחתי למצוא כל עניין בהתרחשויות שאותן מצאתי לא מושכות, לא מותחות ולא מרגשות. ואז הבנתי. דמדומים 4 הוא סרט שפשוט לא קורה בו כלום.


הסרט ממשיך לעסוק במשולש האהבה הלעוס בין בלה סוואן היפייפיה בת ה-18 (קריסטין סטיוארט), אהבת חייה הערפד ";הנוצץ"; אדוארד קאלן (רוברט פיטרסון) ואיש-הזאב הצעיר ג'ייקוב (טיילור לאוטנר) שלמען האמת מלכתחילה לא היה לו סיכוי להיכנס בין בלה לאדוארד, מה שלא פוגע ביכולת המופלאה להמשיך ולטחון את הסיפור הזה שוב ושוב. בחלק הרביעי בסדרה המתישה,  בלה ואדוארד נישאים ונערכים למשגל הראשון ביניהם כאשר אדוארד הערפד החזק פוחד שעקב כוחו העל אנושי ייפגע באשתו הטרייה והיא מצידה מחליטה לגלח את רגליה במהירות. מה שמעלה את השאלה- מדוע בלה לא גלחה את רגליה לפני החתונה?

 
 
 
בפעם הראשונה שהם עושים אהבה (פירוט הסצנה בהמשך, לא לדאוג) בלה נכנסת להריון המסכן את חייה. כמובן שהריונה של בלה מתגלה בצורה הנדושה ביותר לאחר שהיא מקיאה. איך ערפד יכול להכניס בת אנוש להריון? אל תנסו להבין, הסרט גם לא נותן לכך תשובה אלא מתרכז בהתלבטות סביב ההחלטה אם לשמור את התינוק על אף הסיכונים המתלווים לכך.
 
 
מערכות היחסים בין שלושת הפרוטגוניסטים (בת אנוש, ערפד, איש-זאב) מהווים אנלוגיה למלחמה עתיקת היומין בין הערפדים לאנשי הזאב. הסרט שמכסה את עצמו באצטלה אפלולית לא מציג שום אספקט מעניין לאגדות העם ולפולקלור סביב הנושא בו הוא עוסק. אם אני הייתי ערפד או איש זאב, הייתי נעלב מהשטחיות שבה מוצג הגזע העתיק שלי. לעשות סרט ערפדים מבלי שייחשפו בו ניבים זה לא מקורי, זה משעמם. ויותר מזה, זה לא באמת סרט ערפדים. דמדומים 4 מוכר את עצמו בתור סרט פנטזיה אבל הוא לא יותר מאשר סרט רומנטי דבילי, לא קומדיה, לא דרמה, לא מרגש,  לא מצחיק. אין בו כל רמז למלחמות בין אור וחושך ונוכח בו רק סיפור אהבה דביק ורצוף קלישאות שמספקות צמרמורת הפוכה לזו שאותה היינו אמורים לחוות מנשיכה עסיסית או נגיסת בשר מדמם בהתאם לז'אנר.
 
כיאה לסרט הוליוודי שמרני המכוון לבני נוער, דמדומים 4 מעביר מסרים חינוכיים פוריטניים של אמריקה ישנה ומיושנת. המסרים השמרניים מועברים בצורה כל כך מגוחכת עד כדי כך שאני מאמין שהם לא באמת מצליחים לחדור למוחם הרך של צופיו הצעירים, אך אולי אני תמים מדי. כשבלה, מוקד ההזדהות עבור בנות נוער, בוחרת לשמור את הילד כנגד כל הסבר רציונלי, הסרט מעביר אג'נדה פוריטנית נגד הפלות. *אזהרת ספויילר* אם בלה שמרה על העובר המעוות שלה מכל משמר, גם את יכולה.
 
 
מי שחשב להתנחם לרגע בסצנת מיטה משלהבת בה מאבדת בלה את בתוליה לאחר שלושה סרטים של התנזרות, יאלץ להסתפק בסצנת סקס לא משכנעת ולא סקסית על אף שני השחקנים המרשימים המשתתפים בה. שחקנים יפים זה הדבר היחיד שיש בסרט הזה, לא עלילה, לא בימוי, לא צילום, אלוהים יודע שגם לא תסריט, רק שחקנים יפים המאפיינים את ";שיטת הכוכבים"; שהתפתחה בהוליווד בראשית דרכה. אולי אז עשייתו של סרט כזה הייתה מוצדקת. בעצם, גם אז לא.


 

 

 


42 תגובות ב 21 דיונים

הוסף תגובה
.21
מסכימה!!! גם אני באתי עם ציפיות לא גבוהות 
בטי   25/03/12 10:03

אבל פשוט הייתי בהלם מהרדידות של המוצר! משחק מזעזע של קריסטין סטיוארט, השארת העובר על אף שנראתה כמו גופה, דיאלוגים שטחיים (כל הסרט יש שקט, אולי רבע ממנו יש דיבורים) מלחמה מטופשת בין אנשי הזאב והערפדים, משחק צפוי ולא משכנע. בקיצור: בזבוז של זמן לא יאומן.

הגב לתגובה זו
.20
נו באמת 
גדעון אוקו   04/12/11 17:12

הסרט מטופש ונרדמתי במהלך הצפייה. תמיד יש את אלה שיאהבו וזה לגיטימי, אבל שכל אחד יכתוב ויביע את דעתו..זו המטרה וזה מה שיפה באמנות הקולנוע, שאם הייתה מכוונת לזהות בדעותיהם של מבקרים הרי שהיה מדובר בדיקטטורה תעמולתית שלא הייתה מביישת את גבלס. תרגיעו

הגב לתגובה זו
.19
למה? למה? למה חייב להיות שלילי  
אבי   04/12/11 15:12

לכתב הנדופלם חפש לך חיים, אם את הסרט הזה לא אהבת אז בטח אהבת את דרייב, טעם של מבקר מתפנפן ולא מקורי

הגב לתגובה זו
.18
חבל על הזמן 
דונה   03/12/11 22:12

יותר משעה וחצי שלעולם לא תחזור, חבל שלא קראתי את הביקורת לפני שראיתי את הסרט. שעמום טוטאלי! פעם ראשונה שנרדמתי בקולנוע....

הגב לתגובה זו
.17
ערפדים אמיתיים 
דרקולה   03/12/11 22:12

לכל מי שחשב (לא ברור למה) שזה סרט טוב. אני מייעץ לו ללכת לראות סרטי ערפדים אמיתיים כמו דרקולה או ראיון עם ערפד ואז תבינו שדמדומים הוא פשוט בזיון ותפסיקו לצלוב את המבקרים.

הגב לתגובה זו
.16
חברים יקרים ...  
בר   03/12/11 18:12

אני יכולה להבטיח לכם שכל מי שרשם פה שהסרט רדוד סביר להניח שכבר עבר את גיל ההתבגרות או נערים ונערות שלא מחבבים את הסאגה זאת ... אתם יכולים להגיב כרצונכם ... קראתי את הספרים וראיתי את כל הסרטים זה הטעם שלי וכן אני נערה "רואת סרטים חסרי פואנטה" כמו שאתם אומרים ... אני בטוחה שכל אחד פה העריץ או מעריץ מישהו בחיים שלו ...אז אם כל כך כואב לכם לראות את הסרטים ולקרוא את הספרים אל תראו תאמינו לי תחסכו לכם זמן וכסף ... ולגבי הכותב או כותבת ... סבבה לא אהבת את הסרט מעולה רוב האנשים שמתנגדים פה כמו שאמרתי למעלה מבוגרים או נוער שפשוט חושב שזה פתאטי סבבה דעתם ....אבל באמת סרט חסר פואנטה ?! כאילו סבבה אל תאהבי אף אחד לא מכריח אבל באמת תעשו לי טובה הסרטים האחרים יותר טובים יאללה אם בכל סרט הסצנות סקס היו כמו בסרט פורנו הנוער היום היה יושב ורואה "חלומו של דולפין" התאימו את זה כירוב המעריצים של הסרט הן בנות בגילאי 14 ומעלה זה הכל תאמינו ליצילמו יותר מזה ... וחוץ מזה קלישאות זה מה שהולך מה לעשות ערפד איש זאב ונערה זה מה שעושה את זה לנוער וגם לי ! תקשיב\י אני לא ינתח את הביקורת שלך אבל באמת הסרט היה ממש מושלם ואני נהנתי מכל רגע אז במקום לרשום דברים חסרי פואנטה לך\י תחפשי חיים ...

הגב לתגובה זו
כל אחד ודעתו שלו... 
מאי 05/12/11 19:12

למרות שלדעתי דעתך ממש מפגרת, אתה קראת את הספרים ? אתה בכלל יודע מה הולך בסרט ? אולי אתה סתם חסר חוש הומור שלא מבין את הבדיחות או איזה פסימיסט ? אני לא אתחיל לקלל אומשו כזה כי אני מודה שהסרטים לא קרובים בכלל לאיכות של הספרים , אבל אתה מבוגר ולפי איך שאתה מתבטא גם בלי איזושהיא שמחת חיים, אז אתה מוזמן להמשיך ללכת וללכלך על סרטים כאלו, אני בטוחה שבסוף כל התגובות של האנשים יגרמו לך להבין שהגישה שלך ממש לא נכונה.

הגב לתגובה זו
למאי 
בר 07/12/11 07:12

את לא הבנת אותי אז כמראה .. אני בר בת16 ואני שרופה על זה כן קראתי את הספרים וראיתי את כל הסרטים לא ראית למעלה ?

הגב לתגובה זו
.15
אין לך חיים 
חסוי   03/12/11 18:12

אין לך חיים לגמרי??! זה ה-סרט ואם לא אהבת אז למה הלכת בכלל??! זה שאת\ה לא אהבת זה לא אומר שצריך לכתוב ביקורת מעליבה כזאת!המון אנשים אהבו את זה בכל העולם!! את לא יכולה להעליב סתם ככה!

הגב לתגובה זו
תרגעי חמודה 
אלינור 03/12/11 22:12

זה כולה ביקורת. כותבי ביקורות הולכים גם לסרטים שהם לא אוהבים מה לעשות. עובדה שאין אף ביקורת טובה על הסרט הזה. פשוט סרט לא טוב. אין מה לעשות. אבל זה כולה ביקורת. אני בטוחה שהכותב לא התכוון להעליב, אלא רק נתן את דעתו. הכל בסדר שששששששששששש

הגב לתגובה זו
.14
צודק בכל מילה! 
יורי   03/12/11 16:12

הוצאת לי את המילים מהפה. כזה סרט מטומטם לא ראיתי הרבה זמן

הגב לתגובה זו
.13
מילים כדורבנות 
אורנה   03/12/11 16:12

אשכרה אפשר לראות לפי המגיבים פה את הרמה של אלו שאהבו את הסרט הזה. רמה נמוכה במיוחד כמובן, מדהים לראות איך הם מגינים על דמדומים כאילו הם אלו שכתבו את הספר וביימו את הסרט. ואו זה פשוט פתטי. מבלי לראות אפילו את הסרט הרביעי (מודה שראיתי רק את הראשון), אני מסכימה עם כותב הביקורת. אבל אין מה לעשות. זה דור הולך ונעלם של יוצרים איכותיים. צריך פשוט לקבל את זה שהדור של אלו שאהבו את האשפה הזאת שנקראת דמדומים הם דור העתיד. ואם זה העתיד, ניתן רק להתמוגג מיצירות העבר.

הגב לתגובה זו
.12
אחלה ביקורת. קקה של סרט 
וולברין   03/12/11 01:12
.11
כתב\ת יקר\ה ( או שבעצם לא!) 
עצבני   02/12/11 23:12

אין לך מושג מהחיים שלך...תפסת תחת על התפקיד שלך ואתה חושב שאת\ה יכול\ה לדבר ככה על מי ומה שאת\ה רוצה ! אז תתחפף\י מפה, כי לא סתם מליוני אנשים מכל המינים והגילאים אוהבים את סדרות הספרים ו!- הסרטים!!! אז אל תתפוס\י מעצמך יותר מידי ולפני שאת\ה מדבר\ת תתעמק\י יותר בנושא שאת\ה עושה עליו כתבה! בושה לעיתונות!

הגב לתגובה זו
לכל אחד יש זכות להתבטא 
עיסאם 03/12/11 16:12

אבל רואים איך אנשים איכותיים ואיך אנשים כמוך שאהבו את הזוועה הזאת דמדומים מתבטאים. בושה לעיתונות? בושה לך עצמך ולשכמותך.

הגב לתגובה זו
זכות זה משהו שאני לא אשלול מאף אחד אבל -  
יעל 03/12/11 18:12

מה זאת הדרך הזאת שהוא מדבר על הסרט ? זכותו - יופי . שיבקר לעצמו בשקט כמה שהוא רוצה אבל כשהוא יודע שמעריצות של דימדומים רואות את זה .. אז למה ? בשביל מה ?

הגב לתגובה זו
חלכעליעגלגכגקד! 
יותר מדי עצבני! 27/12/11 16:12

אכן בושה לעיתונות! צודק ב110% אנחנו מעריצים איכותיים יודעים להתבטא טוב ורע ומגעיל כשצריך! וכרגע מה עוד צריך! זה ב-ו-ל-ש-י-ט אחד וענק! לכתב הממורמר כדי להסתתר מתחת לסלע למשך כל שארית חייו כי הטווי-הארדים מאוחדים בכל מצב! שיסתום,יאכל תכובע ויתחפף!

הגב לתגובה זו
מעריצת דמדומים יקרה: 
אנונימי 03/12/11 22:12

עצם זה שאת מעריצה את הסרט הזה לא אומר שכולם צריכים. לדעתי הסרט היה גרוע וכך גם כל הקודמים שלו. אני מאמינה לך שאהבת את הסרט גם אם אני לא מבינה למה, ואת צריכה ללמוד לקבל את דעתם של אחרים, לא כולם ילדות בנות 14 שמעריצות את רוברט פטינסון ודומיו...

הגב לתגובה זו
אוי ויי 
אלעד 03/12/11 22:12

אם כל הביקורות היו טובות, לא היו צריכים לכתוב ביקורות בכלל. מה זה השטויות האלה.. הקשבנה מעריצות יקרות של דמדומים, מותר להגיד שהסרט לא טוב! ואתן יודעות מה? הוא באמת לא טוב! תתבגרו.

הגב לתגובה זו
.10
מה ... אתה .. אומר .  
יעל   02/12/11 21:12

עם כל הכבוד , ואין לי שמץ של כבוד אליך , אתה מוזמן לאכול את הכובע שלך . הסרט פשוט מקסים , והוא היה ממש מצחיק לפחות בהתחלה , הבימוי נפלא , הרעיונות מדהימים ושוב - אין לי כבוד אליך אז תסתום את הפה המבקר עאלק שלך , תעשה טובה ותתחבא מתחת לאבן לשארית חייך .

הגב לתגובה זו
מילים כדורבנות 
אורנה 03/12/11 16:12

אשכרה אפשר לראות לפי המגיבים פה את הרמה של אלו שאהבו את הסרט הזה. רמה נמוכה במיוחד כמובן, מדהים לראות איך הם מגינים על דמדומים כאילו הם אלו שכתבו את הספר וביימו את הסרט. ואו זה פשוט פתטי. מבלי לראות אפילו את הסרט הרביעי (מודה שראיתי רק את הראשון), אני מסכימה עם כותב הביקורת. אבל אין מה לעשות. זה דור הולך ונעלם של יוצרים איכותיים. צריך פשוט לקבל את זה שהדור של אלו שאהבו את האשפה הזאת שנקראת דמדומים הם דור העתיד. ואם זה העתיד, ניתן רק להתמוגג מיצירות העבר.

הגב לתגובה זו
אה, את ביימת את הסרט? 
אילן 03/12/11 16:12

כי זה אולי ההסבר ההגיוני היחיד לזה שאת מגנה עליו ככה. מייעץ לך להתבגר.עלובה.

הגב לתגובה זו
ב-ו-ל-ש-י-ט 
ברק 03/12/11 17:12

מקסים, נפלא, מדהים.... איזה בולשיט זה להשתמש בשמות תואר חיוביים שאין באמת שום דבר טוב בסרט הזה. טפשי, מגוחך, מזלזל- אלו תארים הרבה יותר מתאימים לסרט הזה.סרט גרוע כל כך, אני מקווה שיום אחד שיתבגרו הצופים שלו הם יבינו כמה הוא בעצם גרוע.

הגב לתגובה זו
אוהו מה קרה נראה לי לקחת קשה מידי את הביקורת 
סתרשף 03/12/11 18:12
חופשי 
מוטי 04/12/11 01:12
.9
מה את מבינה? 
שיר   01/12/11 23:12

זה היה סרט מושלם! זה עניין של טעם. קראתי גם את הספרים וגם הם מושלמים יותר מהסרטים, את לא מבינה כלום מהחיים שלך, סתם כתבת ממורמרת.

הגב לתגובה זו
.8
לכתב 
אני :)   01/12/11 09:12

אני מבינה למה אתה כותב את זה.. אתה לא קראת את הספר! וזו הסיבה אני אישית חושבת שהסרט היה מאוד יפה אבל בספר הוא מפורט יותר ומובן יותר אם לא היתי קוראת את הספר לא היתי מבינה הרבה מהסרט וזה כבר פאדיחה של הבמאי.. אתם כל הזמן יורדים על דמדומים בכל סרט שיוצא אבל אתם לא יכולים להתעלם מהנתונים הוא שובר קופות בשבוע הראשון הוא הכניס 125 מילון דולר רק בארצות הברית משום מה רק בישראל לא אוהבים ומפרגנים לסגאה הכל כך יפה ומרגשת הזאת ואני שואלת למה? ולא מקבלת תשובה..

הגב לתגובה זו
שלום לך 
לורי בת 31 01/12/11 15:12

רק רציתי לציין שכבר בהתחלה הכותב מתייחס להצלחתו של הסרט, לא תמיד יש קשר בין הצלחה מסחרית להיותו של הסרט בעל ערך אומנותי. אני לצערי קראתי את הספר והוא יותר טוב, אבל לא הרבה יותר טוב וזה לא חוכמה. לא חייבים לקרוא ספר לפני שרואים את הסרט. הסאגה הזאת היא באמת באמת גרועה ולא פונה לקהל איכותי. אם זאת, על טעם ועל ריח באמת אין מה להתוכח. כנראה שהמבקרים הישראליים מעדיפים קולנוע איכותי יותר וזה דבר טוב, אני חושבת נחמד לנהל על כך ויכוח נימוסי, :)

הגב לתגובה זו
אני חושב שזה דיי ברור למה 
אריק 01/12/11 16:12

פשוט סרטים גרועים

הגב לתגובה זו
סרט מושלם. 
אני וזה לא מעניין אותכם מי. 27/12/11 16:12

אכן ויכוח נימוסי לורי. אבל את לא צודקת באף מילה. לתגובה 8 היו באמת דברים חכמים. אנחנו תמיד יורדים על כל סרט וסרט שבא והולך! כדי לדעת מה הולך בסרטים חובה לקרוא את הספרים,בספרים הכל מפורט וגורם לך להרגיש חיבור ושזה באמת משהו איכותי. ובסרט אתה רק מוסיף לך למאגר המידע על הסאגה. הצלחה מסחרית מסמלת כמובן שהסרט הוא בעל ערך אומנותי! המעריצים דורשים עוד ועוד כי הם אוהבים את זה חושבים שזו יצירה שאין כמותה! הכל עניין של טעם ודעה. ואני חושבת שהדעה של כולם פה די פוגעת בסופרת ובבמאים שהשקיעו מעל ומעבר! 8 מילים כדורבנות איתך לאורך כל הדרך! ולורי? המבקרים הישראלים והישראלים לא יודעים מה זה קולנוע איכותי!

הגב לתגובה זו
.7
לא מסכימה -הסבר 
בת 30   30/11/11 11:11

בספר סטפאני מסבירה איך היא נכנסת להריון היא אנושית אז יש לה מחזור אדוארד ערפד אבל גבר ולגבר יש זרע = תינוק היו קטעים של סקס יותר סקסי אפילו יותר מידי סקסי ועל מנת שצעירים יולכו לראות הם צנזרו ולא חייב כל הזמן לראות ערפד שותה דם עם שיניים חדות וכו... הסיפור נלקח מהחלום של סטפאני ולכן זה עושה את כל הסיפור והומור לא היה חסר בכלל בכל אופן על טעם אין להתווכח אבל התוצאות מראות את עצמן

הגב לתגובה זו
מסכימה איתך 
בלה 01/12/11 18:12

לגמרי. זה מה שחשבתי. אם ה יו קוראים את הספרים היו מבינים

הגב לתגובה זו
שטויות 
שולץ 01/12/11 20:12

ערפד הוא מת-חי לכן הוא לא מפיק זרע, הוא לא יכול ליצור חיים חדשים. זה מגוחך! לכן גם הספר לא טוב וגם הסרט לא טוב.

הגב לתגובה זו
.6
לא יכולתי לנסח יותר טוב 
יערה   30/11/11 02:11

ראיתי את הסרטים הקודמים טרם ראיתי את זה, אבל לא מצפה למשהו אחר. אהבתי את הביקורת.

הגב לתגובה זו
.5
לערפדים אין מחזור דם = אין ארקציה = אין ילדים. 
הטמטום שמוכרים לנוער שלנו פשוט מדהים   29/11/11 21:11
אשכרה 
יוני 29/11/11 23:11

זה הביצה והתרנגולת. נוער מטומטם יוצר ביקוש לסרטים דפוקים או סרטים דפוקים יוצרים נוער מטומטם?

הגב לתגובה זו
איזה נוער מטומטם בדיוק?! 
ערפדים. 27/12/11 15:12

הנוער המטומטם שמעשן,יוצא בחוץ,יושב ברחוב כל היום עם נערות שלובשות בגדים חושפניים?! או הנוער שיושב בבית לקרוא את הספר הנפלא ולצפות בסרט הנפלא דמדומים?! שום דבר בספר ובסרט אינו מטומטם!! ספטני מסבירה חד וחלק בספריה שהערפד הזה שונה האחרים והופכת אותו ליצור נפלא! אנחנו אוהבים את זה כי אנחנו אוהבים את זה ותצטרכו להתמודד! אנחנו יוצרים ביקוש כי אנחנו רוצים עוד ועוד ועוד ועוד כי המנה הזו לא מספקת אנחנו רוצים להמשיך את הסיפור ומה זה מסמל הרצון שלנו.שהספר טוב!

הגב לתגובה זו
.4
לא כולן כמו קייט 
מים, ולא בששון   29/11/11 15:11

ביקורת מצויינת! מסכימה עם הדברים, ממש עצוב שמיתולגיית הערפד המוכרת ששנים שימשה כבסיס המטאפורה לייצוג ה"אחר" והחריג שבחברה, הפכה היום למגה מיינסטרים ועוד מייצגת פוריטניות שוביניסטית. חוץ מזה, מי שמע על ערפדים שזוהרים בחושך? כזה גיי

הגב לתגובה זו
גיי? את בסדר?! 
ערפדים 27/12/11 15:12

מים ולא בששון דבר ראשון גיי?! מה לעזאזל?! הייצוג ה"אחר" שעליו את מדברת עדיין נשאר אותו הדבר רק בצורה פחות מחליאה של שותי דם אדם ערפדים הם חריגים כן בזה את צודקת,אבל את מעדיפה את דרקולה אוכל אברי הגוף שותה דם האדם והרוצח על פניי אדוארד קאלן הרומנטיקן,האחר הטוב לב והרחמן על פני חיי אנוש? ולכל ערפד דבר משלו אחד הופך לעטלף השני בלתי נראה והשלישי זוהר בחושך! אל תשכחי שהסרטים לא מילה במילה לספרים,בינתיים לדמדומים היו הרבה יותר קריאות מאשר לביקורת המעפנה הזו. נה בדיוק שוביניסטי בסרט? הרומנטיקה?! האהבה?! המלחמה על ליבה של נערה?! משפחת הערפדים הרחמניים שאינם רומים להיות מפלצות?! אולי זה נשמע פתטי וקיטשי אבל ספטני מאייר המהוללת לקחה יצור נאלח והפכה אותו למישהו טוב לב רחמן מדהים מרחיב אופקים שכולם משתוקקים לחברתו!! אז,סייג לחוכמה שתיקה ואת האמת?!שתקי.

הגב לתגובה זו
.3
לא נכון!! 
יסמין   29/11/11 15:11

חולה על דמדומים!! הסרט הכי טוב EVER!!!!

הגב לתגובה זו
.2
באמת סרט מעאפן 
שוקי   29/11/11 12:11

איזה שעמום. אחד הסרטים הגרועים שיצא לי לראות בזמן האחרון.

הגב לתגובה זו
.1
ביקורת מצויינת! 
שירה   29/11/11 10:11

צודק לגמרי! אהבתי מאוד את סגנון הכתיבה. מצפה לקרוא עוד ביקורות...

הגב לתגובה זו