הסופרת דבורה עומר מתה בגיל 81

סופרת הילדים והנוער, וכלת פרס ישראל, דבורה עומר מתה הלילה בביתה שבכפר מעש. יצירותיה של עומר היוו נכס צאן ברזל לספרות העברית והשפיעו על ילדותם של רבים. בתחילת 2013 קיבלה את פרס אקו"ם על מפעל חיים

דבורה עומר
דבורה עומר | צילום: יח"צ

סופרת הילדים והנוער וכלת פרס ישראל דבורה עומר מתה הלילה (חמישי) בביתה בכפר מעש שבשרון. עומר היא ילידת 1932 וגדלה בקיבוץ מעוז חיים. היא שימשה כמורה בקיבוץ והחלה לפרסם סיפורים בעיתון "דבר לילדים" במדור הנקרא "דפי תמר". המדור נכתב כיומן של נערה הגדלה בקיבוץ.

 

מאוחר יותר, הפך המדור לסדרת ספרים שהראשון ביניהם יצא בשנת 1959. בעקבותיו באו עשרות ספרים נוספים. בספריה התייחסה עומר לעיתים קרובות לדמויות מתולדות הישוב הציוני והעברי והיא עסקה בלימוד היסטוריה דרך ביוגרפיות מעובדות. ספרים כמו: 'הבכור לבית אב"י' ו'שרה גיבורת ני"לי', שניהם נכתבו בשנת 1967. ספרים אחרים שלה עסקו בהתחבטויות נפש של מתבגרים.

 

במהלך חייה זכתה במספר פרסים כהוקרה על פועלה בתחום ספרות הילדים והנוער. בשנת 2013 נבחרה לקבל את פרס אקו"ם על מפעל חיים. הותירה אחריה בעל, שמואל עומר, לשעבר מנכ"ל תיאטרון הבימה, ושלושה ילדים: גיל, טלי ורון. בין יצירותיה המפורסמות: "דפי תמר", "אהבת איתמר", "פתאום באמצע החיים", "אני אתגבר".