"כואב לי על העם שלנו": יעל בר זוהר משתפת בעצב

יעל בר זוהר שיתפה את התחושות הקשות המלוות אותה ביום השואה השנה, כשלצד הזכרונות הקשים והחוויות שעברו בני משפחתה בשואה, העם שלנו גם היום נמצא בסבל נורא

יעל בר זוהר ואביה
יעל בר זוהר ואביה | צילום: אינסטגרם

יעל בר זוהר לקחה בחודש שעבר הפסקה מהחיים המתוחים והקשים בישראל וטסה לבקר יחד עם שלושת ילדיה את גיא זו-ארץ אב המשפחה הנמצא בימים אלו בצילומי "הישרדות" הרחק מכאן. השבוע, חזרה לישראל היישר לימי הזיכרון העצובים, שקשורים גם לבני משפחתה באופן אישי.

בתמונה מרגשת לצד אביה החולה כתבה: "יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024.. הרגשתי שאני חייבת לבוא להיות עם אבא שלי בזמן הצפירה. האמת.. נראה לי שזה יותר בשבילי מאשר בשבילו. כואב לי. כואב לי על העם שלנו. העם היהודי. כמה סבל.. כמה כאב אפשר כבר להכיל. בהתחלה עמדתי ואז חיבקתי אותו" שיתפה והוסיפה "חיבוק של 2 דקות שהן שתי דקות שהן עולם. נצח".

עוד חלקה עם עוקביה את סיפור בני המשפחה שלה "סבתא רחל וסבא חיים שלי ( ההורים של אבא) ניצולי אוושויץ. הצליחו לשרוד ולעלות לישראל ולהקים משפחה ולהמשיך ולקיים את העם היהודי. סבא שלי יוסף פוגל ז״ל גם שרד את עבודות הכפייה בשבי בסיביר ונלחם נגד הנאצים בצבא אנדרס הבריטי וכל שאר משפחתו הורים ואחים נרצחו בשואה. אמא שלו אמרה לו רוץ.. ואל תחזור ומאז לא ראה אותה". לסיכום הזכירה גם את אחיינו של גיא, שנרצח במסיבה בנובה. "עילי ברעם שלנו ז״ל נרצח בשל היותו יהודי. הוא כבר לא יחזור . אבל אנחנו חייבים לדאוג שהחטופים והחטופות בשבי חמאס הנאצים יחזרו. בע״ה ישתקמו - יחזרו לחיות ואף להביא עוד דור לעולם ורק אז נוכל לחזור ולהשתקם".