"הגבר המושלם" אולי לא מושלם, אבל ממש בסדר

הסרט הקטן והצבעוני אולי לא יתחרה עם שוברי הקופות הגדולים אבל אם אתם לא נרתעים מאלימות, תהנו ממנו מאד

זמן צפייה: 02:23

קיץ. חם. אנשים בחופש. מחפשים בילוי, ורצוי במזגן. בסינמה סיטי ערוכים לביקוש הגואה, וכך נשלפים גם סרטים בפרופיל נמוך - כמו "הגבר המושלם" שיצא במולדתו ארה"ב כבר לפני כשנתיים, ואפשר לנחש שהתגלגל אלינו במסגרת איזו עסקת חבילה – ועולים על המסך, העיקר למלא עוד אולם. אבל זה לא בהכרח דבר רע. כי "הגבר המושלם" הוא סרט קטן וצבעוני (בהתייחס לאופי ולא לאסתטיקה) במשקל נוצת תוכי שמסגרת כזו, שממזערת ציפיות ולא מציבה אותו כמתחרה לבלוקבסטרים עתירי תקציב וכוכבים, יכולה לעשות לו רק טוב.

הגבר המושלם
הגבר המושלם הוא סרט קטן וצבעוני

עוד ברשת תרבות ובידור:

האודישן של ג'ון סנואו למשחקי הכס נחשף

בשורות משמחות למעריצים של גאנז אנד רוזס

מיילי סיירוס בצעד בלתי הפיך למען הטבעונות

זו קומדיית אקשן שמתחזה לקומדיה רומנטית, אבל היא בעיקר קומדיה שחורה. מרתה (אנה קנדריק) היא צעירה מתוסבכת שנתקלת בגבר שרמנטי (סם רוקוול) שמתאים לראש המטורלל שלה. גם הוא פרוע, ספונטני ומצחיק. אלא שקצת לאחר שתתאהב בו, יתברר שיציאות משונות כמו "סלחי לי, הייתי צריך לקפוץ רגע החוצה להרוג מישהו במגרש החנייה", הן לא בדיחה, אלא דווקא אותה כנות שכל כך ייחלה לה אחרי שנפגעה מבני זוג בוגדים ושקרנים. האהוב החדש, פרנסיס, הוא מתנקש לשעבר שהחליט לאמץ קוד מוסרי, לתפיסתו, ועבר לחסל דווקא את אלה ששוכרים אותו למשימה. בחירה שכמובן מעלה אותו על הכוונת של הרבה מאוד אנשים, בהם הופר (טים רות'), שפעם אימן את פרנסיס בCIA ומאז עזב גם הוא כדי לעשות לביתו בלי התחשבות בחוק, וכן משפחת פשע שבניה לא סובלים זה את זה.

הגבר המושלם
קומדיית אקשן שמתחזה לקומדיה רומנטי

לו היה בוחר הסרט לפתח את הדילמה שניצבת בפני מרתה מול עיסוקו של החבר החדש וה(כמעט)מושלם שלה, היו מרפדות את הסיפור עוד כמה שכבות עומק. אלא שקשה להשתכנע כי מעבר לזעזוע הראשוני שהיא חווה בפעם הראשונה שבה מישהו נהרג לנגד עיניה, היא באמת מתחבטת בשאלה. כי כאמור, זה בסופו של דבר עוד סרט פעולה קליל. אם ג'רי ספרינגר היה מקדיש פרק בטוק שואו שלו לנושא "מערכת היחסים החדשה שלי דרדרה אותי למסע קטל מדמם", היינו מוצאים את מרתה ופרנסיס יושבים באולפן לצד זוגות פסיכופטים מהתסריטים שכתב טרנטינו לבמאים אחרים בשנות התשעים, כמו "רוצחים מלידה" ו"רומן על אמת", וכל אחד מהאהובים הללו היה מתמזמז בתשוקה, ולא ממש מכה על חטא או מתנצל.

בסופו של דבר מדובר בעוד סרט פעולה קליל

מעלתו הגדולה של הסרט טמונה בכימיה שבין רוקוול לקנדריק. על אף הפרש הגילאים, הניצוצות ביניהם ניתזים בתזזיתיות. שני שחקנים שכבר ידועים ביכולתם להפיק את המיטב מדמויות אקסצנטריות ונטולות איפוק. רוקוול הוא הגבר המושלם למלא את אף הליצן האדום שעוטה הרוצח המרקד לפני שהוא יורה.

על אף הפרש הגילאים, הניצוצות בין שני השחקנים ניתזים בתזזיתיות

אגב, הסצנה שבה מסביר פרנסיס לאהובתו על "תחושת הזרימה הטבעית", או משהו כזה, שמאפשרת לו להסתנכרן עם כל מה שקורה סביבו, רגע לפני שהשניים יחלו להתמסר בחדווה בסכיני קצבים, נדמית כמבשרת על הפרויקט הנוכחי של תסריטאי הסרט מקס לנדיס, סדרת הטלוויזיה "סוכנות הבילוש ההוליסטית של דירק ג'נטלי". (חובבי הסדרה, אגב, ימצאו ב"הגבר המושלם" גם את הבמאי פאקו קבזס שאחראי לכמה מפרקיה, ואת השחקן מייקל אקלנד).

אם אתם לא נרתעים מאלימות, הסרט הזה בשבילכם

גם ההופעות בתפקידי המשנה של רות', המשתעשע בהחלפת מבטאים, ושל הראפר RZA, ששומר על קוליות, תורמות לחינניות שמפצה על מה שחסר. עבור צופים שמחפשים להעביר עוד ערב בחופשה, לא נרתעים מאלימות ובכל מקרה מקדישים תשומת לב שווה למסך ולדלי הפופקורן שעל הברכיים שלהם, "הגבר המושלם" אולי לא מושלם, אבל ממש בסדר.