בעקבות המגדל האפל: הסרטים הכי מוצלחים על פי ספריו של סטיבן קינג

הסרט "המגדל האפל" הוא עוד אחד בשרשרת ארוכה של סרטים המבוססים על יצירותיו של סטיבן קינג. לכבוד יציאתו, בדקנו את ההיסטוריה הקולנועית של מלך ספרי האימה

זמן צפייה: 01:29

הוליווד אוהבת את הסופר סטיבן קינג, וההוכחה היא עשרות הסרטים שנעשו לאורך השנים על פי הספרים שלו:  בארבעים השנים האחרונות נעשו ליצירות שלו יותר משישים עיבודים קולנועיים. לרוע המזל, ברוב המקרים היה כנראה עדיף לו היו עוזבים את הספר את המדף, שכן נראה שכמו שהוליווד אוהבת את קינג, כך היא לרוב גם לא יודעת איך להתמודד עם הרעיונות שלו באופן שיתורגם כראוי למסך הגדול.

סטיבן קינג
הסופר סטיבן קינג

קינג, אחד הסופרים האמריקאים המצליחים בימינו, אחראי כנראה ללא מעט סיוטים ולילות נטולי שינה של אלו שקראו את ספריו. נובלות כמו "הניצוץ", "העמדה", "בית קברות לחיות" ו"זה" הפכו לקלאסיקות אימה מודרניות.
יחד עם זאת, רוב הסרטים שהתבססו על ספריו של קינג הפכו במקרה הטוב לסרטי אימה סוג ב' לא רעים (לדוגמא "1408" בכיכובם של ג'ון קיזואק וסמואל אל ג'קסון ו"הנרדף" עם ארנולד שוורצנגר) ובמקרה הגרוע לסרטים שעדיף לשמור מהם מרחק ("חלון סודי" עם ג'וני דפ ו"סלולארי" – שוב עם קיוזאק וג'קסון).

עוד ברשת בידור ותרבות:

פרטיהם האישיים של כוכבי "משחקי הכס" נחשפו

חדשות המסך: ג'ניפר לורנס בטריילר מטריד במיוחד

מה הקליפ הנצפה ביותר ביוטיוב?

הסרט החדש שמבוסס על ספרו של קינג, "המגדל האפל" בכיכובם של מת'יו מקונוהיי ואידריס אלבה, שייך כנראה לקבוצה השניה. קינג והאולפנים קיוו לייצר בעקבותיו מספר סרטי המשך וגם סדרת טלוויזיה, אך עם הכנסות מאכזבות בסוף השבוע הראשון ליציאתו וביקורות מאוד לא נלהבות (18% בלבד באתר רוטן טומייטוז, ציון משוקלל של 34 במטאקריטיק), עתידו של  הפרנצ'ייז נשאר לא ברור כרגע.

המגדל האפל
אידריס אלבה מתוך ''המגדל האפל''

ובכל זאת, בין כל כך הרבה נסיונות, לפעמים משהו חייב לעבוד וסיפוריו של קינג הצליחו בכל זאת להניב מספר סרטים מצליחים, חלקם אפילו נחשבים לסרטי חובה עבור כל חובב קולנוע.

הניצוץ – הסרט הזה, שיצא ב1980 (על פי ספר מ1977) מספר על סופר (ג'ק ניקולסון) שמגיע עם אשתו ובנו הקטן לטפל במלון מבודד בשיאה של סופת שלגים, ואט אט מאבד את שפיות דעתו. הוא אמנם נחשב על ידי רבים לאחד מסרטי האימה המפחידים ביותר של כל הזמנים, אך סטיבן קינג עצמו, דווקא ממש לא היה מרוצה מהתוצאה הסופית והאשים את הבמאי, סטנלי קובריק, שלא היה נאמן לרוח הספר. קינג קיבל פיצוי שנים מאוחר יותר, כשב-1997 יצאה מיני סדרה שבוססה גם על היא הספר, והצליחה לקלוע יותר לטעמו. אגב, הסרט וגם שלי דובאל, ששיחקה את אשתו של ניקולסון, היו מועמדים לפרס הראזי ("פטל הזהב" המוענק לסרטים הגרועים של השנה). שניהם הפסידו את הפרס המפוקפק.

[youtube_embed youtube_id='5Cb3ik6zP2I']

אני והחבר'ה – למרות שקינג נחשב לאשף הפחד, כמה מסרטיו המוצלחים ביותר הם בכלל לא סרטי אימה. "אני והחבר'ה" הוא אחד מהם. הסרט שיצא ב1986 (על פי סיפור שפורסם ארבע שנים קודם לכן), הוא סיפור התבגרות על ארבעה ילדים מעיר קטנה שיוצאים למסע חיפוש אחרי גופת ילד שנעלם. הבמאי, רוב ריינר, יצר סרט מלא רגש וקסם על קבוצת חברים, רגע לפני איבוד התמימות שלהם. הסרט היה מועמד לפרס אוסקר על התסריט ולשני פרסי גלובוס הזהב עבור הסרט והבמאי. בניגוד לסלידה שלו מ"הניצוץ", הפעם קינג דווקא היה שבע רצון ואמר בזמנו שמדובר בעיבוד הקולנועי הכי טוב שנעשה ליצירה שלו. האגדה מספרת שכשצפה בסרט לראשונה, הוא כל כך התרגש עד שנאלץ לצאת מהאולם למשך רבע שעה כדי להרגע.

[youtube_embed youtube_id='gozRrRCtj6E']

מיזרי – וחוזרים לאימה, עם המעריצה האובססיבית מ"מיזרי". אם כוכבי פופ כמו ג'סטין ביבר וטיילור סוויפט חושבים שהמעריצים שלהם יכולים להגזים מדי פעם, אולי כדאי שיצפו "מיזרי" (הסרט יצא ב1990 על פי ספר מ1987).  קאת'י בייטס מגלמת כאן מעריצה של סדרת ספרי מיזרי, שמצילה את הסופר שלה (בגילומו של ג'יימס קאן) לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים קשה במהלך סערת שלגים. היא לוקחת אותו לביתה, ושם מתחיל סיפור האימה שלו. גם הפעם קינג היה מאוד מרוצה מהתוצאה ובייטס שקיבלה ביקורות מהללות על התפקיד שעשתה, השיגה בזכותו אוסקר וגלובוס זהב.

[youtube_embed youtube_id='pO20qU-VwgA']

חומות של תקווה – מאז יציאתו ב1994 (הסיפור עליו הוא מבוסס יצא במסגרת אוסף נובלות ב1982), "חומות של תקווה" מככב באופן קבוע ברשימות הסרטים הכי טובים והאהובים של כל הזמנים. טים רובינס מגלם בנקאי שמואשם ברצח ונשלח למאסר עולם, למרות טענותיו כי הוא חף מפשע. עם יציאתו לקולנוע המבקרים שיבחו את הסרט, אך באופן מפתיע, הקהל הגיב באדישות והסרט נכשל בקופות. לאחר שקיבל שבע מועמדויות לאוסקר, הסרט שוחרר מחדש והצופים סוף סוף הגיעו, והבינו מה הפסידו. בטקס עצמו היה לסרט קצת פחות הצלחה, והוא יצא ממנו ללא אף פסלון (פורסט גאמפ היה הזוכה הגדול של אותו הערב). הוא יכול להתנחם העובדה שבדירוג 250 הסרטים הכי טובים אי פעם של האתר IMDB הוא נמצא בדרך קבע במקום הראשון, עם ציון ממוצע של 9.2 מהגולשים.

[youtube_embed youtube_id='6hB3S9bIaco']

גרין מייל – גם כאן לא מדובר באימה, אלא בדרמה בכיכובו של טום הנקס. הסרט (שיצא ב-1999 על פי ספר שפורסם שלוש שנים קודם לכן) מספר על סוהר באחד מבתי הכלא השמורים ביותר בארה"ב (הנקס) שמלווה נידונים למוות בדרכם האחרונה. הסרט נחשב לאחד מהטובים של הנקס וגם הביא לו מועמדות לאוסקר (כמו גם לסרט עצמו). עם הכנסות של 290 מיליון דולר ברחבי העולם, מדובר באחד הסרטים הרווחיים ביותר שמבוססים על ספריו של קינג.

[youtube_embed youtube_id='MDIe0YqFuzI']

ועוד אחד שבדרך..

זה – בעוד חודש בדיוק ייצא העיבוד המסקרן ל"זה", אחד מספריו המצליחים והנחשבים ביותר של קינג. הספר, שיצא ב1986, מספר על חבורת ילדים שמתמודדת מול יישות של רוע מסתורי המשתלטת על העיירה בם הם גרים והמופיעה בדרך כלל בתור ליצן המכונה "פניוויז". הספר כבר זכה בעבר למיני סדרה מצליחה (השחקן טים קארי גילם אז את הליצן), אך זו הפעם הראשונה שהסיפור יגיע לקולנוע. הטריילר לסרט שבר שיא כשצבר 197 מיליון צפיות ב-24 שעות – מה שאומר כנראה שהסרט יצליח להכנס לקבוצת הסרטים המצליחים של קינג. בגלל שהספר הוא עב כרס, הגרסה הקולנועית שלו פוצלה לשניים – החלק הראשון יספר את סיפורם של הילדים וחלקו השני את סיפורם של הדמויות בבגרותם, 30 שנה לאחר מאורעות החלק הראשון. בעוד שבספר עלילת הסרט מתרחשת בשנות ה50 והשמונים, יוצרי הסרטים החליטו לקפוץ בזמן. הסרט הקרוב ייתרחש בשנות ה90, וזה שאחריו בימינו אנו.

[youtube_embed youtube_id='xKJmEC5ieOk']