"תודה על שחר, הגיע זמנך לנוח"

אייל פרי, אחיו של אמיר פרישר גוטמן, ספד לו: "לפני שנה וחצי כבר הכינו אותנו לגרוע מכל, נאבקת עד טיפת האנרגיה האחרונה"

חולקים כבוד אחרון:  מאות משתתפים בשעה זו בטקס האשכבה לשחקן והיוצר אמיר פרישר-גוטמן, שהלך לעולמו לאחר שטבע בחוף נווה ים הסמוך לעתלית בסוף השבוע. אחיו, אייל פרי, שבתו ניצלה מטביעה בזכות גבורתו, היה המספיד העיקרי. הראל סקעת ביצע שירים מתוך המחזמר אלאדין שאמיר כתב והלחין ואמנים נוספים וחברים נשאו דברים. בשעה 18:00 יצא לדרך מסע הלוויה בבית העלמין האזרחי בנתניה, אותו ביקשה המשפחה שלא לצלם. הנוכחים התבקשו לבוא להיפרד מאמיר בלבוש לבן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='entertainment-entertainment-news-040' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0s8fmj57' duration='3439']

השחקנית גילה אלמגור, שחיתנה את אמיר ז"ל ואת ינאי, הייתה הראשונה שספדה לו בבכי: "קשה לתאר את הכעס והטלטלה אחרי האירוע, זה נשמע הזוי ומטורף. נוח בשלום אמיר אהובינו. רק את זה עליך לדעת - מדינה שלמה עצרה את נשימתה והתפללה לשלומך. אתה חשוב לנו וזכרונך ייצרב בלבנו לעד".

הראל סקעת סיפר על הבמה שלפני שהגיע לשחק בהצגה "אלאדין" הוא חשש שהוא לא יסתדר עם אמיר. "ואז, חודשיים אחרי אמרתי כל הזמן וואו. כמה מוכשר וטוב הוא היה", אמר ואז שר את אחד השירים שיצר אמיר עבור המחזה.

צילום: המשתתפים בתיאטרון הבימה

אלי יצפאן ספד כשהוא חנוק מדמעות: "הלוואי ויכולת לראות באיזה הלם ולב שבור נמצאת מדינה שלמה בגלל לכתך. טרפת את השנה האחרונה כאילו ידעת שזאת השנה האחרונה. תישאר בליבנו שנים רבות".

האח אייל עלה לבסוף לבמה והודה לאמיר על כך שהציל את בתו: "תודה על שחר". בתחילת דבריו התייחס האח לכמות האנשים שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון ואמר: "41 שנות יצירה הגיעו לקיצן. זה התחיל כשישנו אצל סבא וסבתא והמשיך בצוות הבידור באילת כשכולם ידעו מי הכוכב. אבל אין ספק שהיצירה הגדולה ביותר שלך היא המשפחה שלך - ינאי אהובינו ורוי המדהים".

צילום: המשתתפים בתיאטרון הבימה

"דאגת לכנס את כולנו לחגיגות השנה", הוסיף אייל. "הודית לכולם, חיבקת וסגרת מעגל ואז עלית לשמיים בסערה כמו שרק אתה יודע. היית אח ובן מדהים, הדוד הכי טוב בעולם, האבא הכי טוב. אני מקווה שהמסר שלך ימשיך להדהד - אהבה היא אהבה. עכשיו מגיע לך לנוח, אוהב אותך".

מוקדם יותר הוצב ארונו של אמיר באולם רבינא שבתיאטרון הבימה ומאות בני אדם הגיעו למקום וספדו לו בדרכם. אתמול (שני) משפחתו של אמיר קיבלה החלטה לתרום את איבריו של אמיר, שהיה חתום על כרטיס אדי. ואולם, בשל מצב הגוף אחרי הטביעה הקשה נתרמו רק קרניות עיניו.

 

[brightcove_iframe video_id='amdursky_vtr2_n20170724_v1' autoplay='0' credit='מיכל אמדורסקי' desc='' kid='' duration='1929'']