נעולים - עונה 1 - סיפורים מטרידים על אנשים שננעלו במקומות מוזרים

אזהרה: הכתבה הבאה עלולה לגרום לכם לקלסטרופוביה חמורה

לקראת השעשועון החדש "נעולים" שיעלה ברשת ערוץ 2 בשני הבא (25.7) בשעה 21:00 מצאנו את הסיפורים הכי מטרידים שיכולים להיות על אנשים אמיתיים שנכלאו במקומות מוזרים ונשכחו. מזל שבתכנית החדשה יש את גיא זו-ארץשיהיה שם כדי לחלץ את המתמודדים בכל שלב.

ניקולס וואייט ננעל במעלית במשך 41 שעות

בערב של ה-15 באוקטובר 1999, ניקולס, שעבד בגורד שחקים בניו יורק, ירד לקומה הראשונה כדי לעשן. אחרי ההפסקה הקצרה, נכנס ניקולס למעלית בדרכו חזרה למשרד בקומה ה-43. בדרכו למעלה המעלית לפתע עצרה. ניקולס לחץ על כפתור האזעקה והמתין. לא היה במעלית טלפון חירום ולא שלט שמסביר מה לעשות במקרה של תקלה. הוא המשיך להמתין, הרי כמה זמן ייקח עד שמישהו ישים לב שהמעלית נתקעה, שעה, שעה וחצי?
הזמן עבר ואף אחד לא הגיע. ההמתנה הארוכה הובילה לייאוש. ניקולס התפלל שהדלת תפתח ואפילו חשב לצאת דרך פיר המעלית בסגנון "מת לחיות". אך כאשר הוא ניסה לצאת מפתח המעלית הוא נתקל בקיר בטון. מדובר היה במעלית אקספרס שמדלגת על ארבעים הקומות הראשונות של הבניין ולכן אין לה פתחים בקומות אלו. לא נותר לו דבר לעשות מלבד לחכות, כל אחר הצהריים, כל הלילה וכל היום למחרת.
ניקולס היה תקוע בקופסת המתכת הקטנה הזו במשך 41 שעות. עם שלושה גפרורים וארנק. ללא אוכל, שתייה או יכולת להתפנות. הוא גם לא ידע מתי והאם מישהו עומד לחלץ אותו. גג המעלית היה נעול ולכן ניסיונותיו של ניקולס לפתוח אותו העלו חרס בידיו.

לפניכם סרטון ממצלמות האבטחה מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין "ניו יורקר" של 3 דקות בהן עוברות בהילוך מהיר 41 השעות בהן שהה ניקולס במעלית:

[brightcove_iframe video_id='ratz_bareshet_138' autoplay='0' kid='' duration='0'']

החלק הבעייתי ביותר הוא שאף אחד מהשומרים בבניין לא שמו לב לצילום ממצלמות האבטחה בהן ניתן לראות בבירור כי אדם מנסה ללא הצלחה לצאת מהמעלית במשך כמעט יומיים. לבסוף, אחד השומרים שם לב לגבר הישן על רצפת המעלית וחשד כי נווד נכנס לבניין. הוא צלצל באינטרקום וניקולס הצמיד את כרטיס העובד שלו למצלמה. טכנאי מעליות הגיע כדי לחלץ אותו מכלאו.
הסבל שלו אינו נגמר, ניקולס עזב את עבודתו והגיש תביעה ולאחר 4 שנים של משפט זכה לסכום פיצויים קטן במיוחד.

סבתא צרפתייה נתקעה בחדר השירותים במשך שלושה שבועות

כמובן שעדיף להיתקע בחדר שירותים במקום מעלית. אתה יכול להתפנות מתי שתרצה וגם יש לך מי שתייה. אבל מה אם במקום להיות בחור צעיר ובריא מדובר באישה מבוגרת והזמן שבו היא כלואה הוא ארוך פי עשר?
סיפור זה התרחש בפרברי פריז. אישה בת 69 נכנסה לשירותים בביתה וכשניסתה לצאת מהם גילתה כי מנעול הדלת נשבר. ניסיונותיה לשבור את הדלת לא צלחו.

סבתא
מוסר השכל: תמיד לקחת את הטלפון לשירותים

הימים חלפו ולא היה מכשיר טלפוני משום סוג שהוא בסביבה. האישה במצוקתה ניסתה למשוך את תשומת ליבם של השכנים על ידי דפיקה על הצינורות בלילה אבל זה הטריד אותם. הם לא חשבו שמדובר בקריאה לעזרה והניחו שאלו קולות של שיפוצים. הדיירים התאגדו וחתמו על עצומה להפסקת השיפוצים. לבסוף, מישהו שם לב להיעדרותה של אישה ולהרמות הדואר שהציפו את התיבה.
מכבי האש פרצו לבית ושחררו את האישה מכלאה לאחר 20 יום. היא הצליחה לשרוד על מי ברז וקערה של סוכריות מציצה משנות השבעים המאוחרות.

אולי אתם הייתם מצליחים לפרוץ דלת של שירותים, אבל מה לגבי כספת של בנק?

נעולים
נראה אתכם יוצאים מזה. לא נעים

קשישה בת 91 ננעלה בתוך כספת של בנק

גם הסיפור הבא מתרחש בצרפת. קשישה בת 91 הגיעה ביום שבת לסניף הבנק הקרוב לביתה. לאחר שעובד הבנק הוביל אותה לכספת האישית שלה הוא נעל מאחוריה את דלת הכספת הראשית לפי ההנחיות של הבנק. יודעים מה לא היה חלק מההנחיות של הבנק? לשכוח שם את הלקוחה למשך כל היום. אתם בטח חושבים שחילצו אותה בסוף היום, הרי בטוח מישהו בודק את הכספות לפני שסוגרים את הסניף... ובכן, לא. עובדי הבנק השאירו אותה שם וכיבו את האורות. לקשישה המסכנה אפילו לא היה טלפון סלולרי כדי להודיע למישהו על מצוקתה.
למזלה של הקשישה הבן שלה התחיל לדאוג לאחר שלא שמע מאימו במשך כל היום והודיע לרשויות. לאחר חיפוש בכל המקומות בהן היא יכלה להיות, הגיעה המשטרה לבנק. בשעה עשר בבוקר למחרת מנהל הבנק הגיע לסניף, הכספת נפתחה ובמזל גדול הקשישה יצאה ממנה ללא כל נזק מלבד התייבשות קלה.

רוצים לבדוק איך הקימו את האולפן של נעולים? לחצו כאן
רוצים לדעת אם אתם הייתם מצליחים לפתוח את המנעול? הקליקו

לצפייה בלוח השידורים של רשת, ערוץ 13 לחצו כאן.