לטינו-מאניה: מאלומה הציף 15 אלף לבבות בהופעה זוהרת

היהלום הקולומביאני הנוצץ בשרשרת הרגאטון והלטינו שמטריפה השנה את ישראל הכניע את המעריצות באמפי פארק ראשל"צ. איזראל מייק סאם נויז

זמן צפייה: 06:46

המופע המוצלח של מאלומה בישראל הוא עוד הוכחה, עוד חותמת לכך, שהפכנו למדינה כמעט נורמאלית בכל מה שנוגע לשוק ההופעות הבינלאומי. כוכב רגאטון-פופ קולומביאני, שאף אחד כמעט לא שמע עליו מחוץ לז'אנר הלטיני המתעצם, מכר כאן 15 אלף כרטיסים תוך 5 ימים ו"פוצץ" את האמפיפארק בראשון לציון בהמוני מעריצות, רובן המכריע בנות 15-25, שצרחו בטירוף והיו מוכנות לעשות (כמעט) הכל כדי לגעת במאלומה בייבי שלהן ולהתנשק איתו על הבמה, כפי שהוא נוהג לעשות בהופעות. במקביל, התקיימו באותו הערב הופעות גדולות של מטאל (דרים ת'יאטר, גני התערוכה) ואלקטרו (Oscar And The Wolf, האנגר 11), רגע אחרי פסטיבל טכנו ענק בפארק הירקון, שאירח הקיץ הופעות רוק עצומות. אנחנו העולם, וכיף לנו.

מאלומה
המעריצות נשבו בקסמו של מאלומה

ובשנה האחרונה אנחנו בעיקר מרכז ודרום אמריקה. מאלומה הקולומביאני הוא יהלום לטיני נוצץ שבגיל 23 כבר לוהט בדואטים עם כוכבי-על של הז'אנר, שאקירה, ריקי מרטין ומארק אנתוני, אבל הוא רק חוליה אחת בשרשרת זוהרת שכללה השנה, לצד אספוזיטו היותר מוכרת, גם את ג'יי באלווין, ניקי ג'אם, דדי יאנקי ("דספסיטו") ובקרוב גם וויסין. כולם נחתו פה ולכולם היה המון קהל, בעיקר בנות, אבל גם בנים. הדור שינק בשקיקה בשני העשורים האחרונים טלנובלות וסדרות מערוצי "ויוה" למיניהם, מבין כל מילה בספרדית, חולה על המוזיקה הלטינית החושנית לגווניה ועל כוכבי הפופ שלה וכבר לא מסתפק רק בלאלי, או בכוכבי "קטנטנות" ו"המורדים".

מאלומה
מאלומה הקולומביאני הוא יהלום לטיני נוצץ

הלטינו הוא כמובן לא אופנה חדשה בישראל. הסבתות של המעריצות של מאלומה רקדו "במבוליאו" בסבנטיז. האמהות שלהן רקדו "למבדה" בניינטיז. אבל בדור הנוכחי נדמה שהלטינו-מאניה הגיעה כאן למימדים היסטריים. התנאים הבשילו, מפיקים שמבינים את השוק עלו על הגל בזמן והתוצאה היא רכבת הכוכבים שנחתה פה השנה, שמאלומה היווה את שיאה, שמצאה מדינה לוהטת שוכבת על החוף פשוקת איברים ומצפה. וזה לא רק בהשפעת סטטיק ובן-אל תבורי (וחקייניהם) שהקפיצו את הרגאטון לממדים של מגפה בישראל. אם כבר, אז להפך. הצונאמי הנוכחי של הלטינו בישראל -למשל הדואט "כל כך יפה לך" של רותם כהן ודסמר בואנו ("ביילנדו") - הפך חלק לא מבוטל מהפופ הים תיכוני ללטיני, או כפי שסיכם זאת היטב משה פרץ ב"קרמלה", אחד הלהיטים הבולטים במגמה הנוכחית: "אולי נרקוד כמו בהוואנה, ולא כמו ביוון".

עוד ברשת תרבות ובידור:

מז"ל טוב הוא סרט האימה הכי מצחיק שראינו, בקטע טוב

13 שאלות: עד כמה אתם מכורים לסרטי אימה?

בחנו את עצמכם: כמה זמן תחזיקו מעמד בבית "האח הגדול"?

ההופעה הזוהרת של מאלומה היוותה בית ספר לאיך כוכב פופ ממדינה לא גדולה בונה מופע בינלאומי מצליח, עם המון שואו, בלי להתבייש, מתוך כוונה להמם את הקהל, לכבוש אותו, לגרום לו לצאת מכליו. התאורה המצוינת, תמרות העשן והאש, הוידיאו ארט היפה, הרקדניות שכל אחת מהן נראית כמו נערת אמצע, הרכב מצומצם אך יעיל שכולל דיג'יי מוביל (שהרים את הקהל עם קריאות " איזראל מייק סאם נויז!"), מתופף חייתי וגיטריסט עם הרבה אימפקט, שגם מצטרפים לשואו והם חלק ממנו, וזמר וזמרת ליווי טובים - כל חלק במופע הזה עבד היטב, כוונן היטב והתחבר להפקה, שהרמה שלה הזכירה יותר את הפסטיגל מאשר הופעות בקיסריה. אף אמן פופ ישראלי בן גילו של מאלומה, ושפונה לאותו פלח קהל, לא מרים מופע כזה. היחיד בארץ שכן מריץ מופע בכזו רמה של הפקה הוא אייל גולן. ובניגוד, למשל, לג'סטין ביבר, במקרה של מאלומה, ההפקה לא באה כדי לכסות על האדישות של הכוכב.

מאלומה
הופעה הזוהרת של מאלומה היוותה בית ספר לאיך כוכב פופ ממדינה לא גדולה בונה מופע בינלאומי מצליח

שלמה ארצי אמר לפני כעשור וחצי שבישראל קיים סעיף בושה, והתכוון לכך שזמרים ישראלים מפחדים לתת שואו אמיתי, להתפרק, להתפרע, להתקרב לקהל, לגעת בו, לתת מעצמם, להתמסר. מאז עברנו איזו כברת דרך, ועדיין אי אפשר להשוות את מה שנותן מאלומה בן ה-23 לקהל שלו למה שנותנים לו כוכבים מקומיים בני גילו. מדובר במקצוען שבה לעשות את העבודה, לתת שואו. הוא נראה מיליון פסוז, כל מילימטר בתסרוקת שלו מדויק, עגילי יהלום באוזניים, מחליף שלוש תלבושות מושקעות במופע של שעה וחצי. סוג של מאור בוזגלו. את הכריזמה שיוצאת ממנו ומכניעה את הלבבות של המעריצות כשהוא צועד על הקאט-ווק לתוך הקהל הצווח והמצלם אי אפשר ללמד. הגוף שלו מושקע בטירוף, כשהוריד את הז'קט הצרחות נשמעו עד היקב וכשאיים להוריד חולצה רמת הדיצבלים איימה להזיז את האמפי ממקומו. מוזיקלית הוא מדויק כמו מחשב, עד שלעיתים נדמה היה שמדובר בפלייבק שירה, אבל הוא שר ועשה ראפ בחי, והיה מצוין. גם מי שלא מבין ספרדית, לא חובב רגאטון ומוזיקה לטינית לא מזיזה אצלו כלום, לא יכול היה שלא להתרשם מהרמה הגבוהה של הביצועים, מהבניה הנכונה של המופע - כולל קטע אקוסטי אמצע, עם בלדה שהיא "השיר שהוא הכי אוהב בעולם" - Vuelo Hacia el Olvido, ומההתלהבות שגרמו השירים הקצביים.

מאלומה
מדובר במקצוען שבה לעשות את העבודה, לתת שואו

באחד מרגעי השיא מאלומה וזמר הליווי שלו ביצעו מעין "באטל" מול הקהל, כל אחד מהם מלווה ברקדניות, נותן קטע שירה וזוכה לתשואות. תוצאות ה"באטל" הזה, בו ניצח מאלומה בקלות, היו ידועות מראש. בדומה לתוצאות המופע הזה, שהסתיים בניצחון מוחץ. ולמרות שהוא מקצוען, עדיין, מדובר בבחור צעיר שהתרגש באמת, עד כדי עיניים נוצצות, כשהודה וחזר והודה לקהל, אחרי שנסע עד קצה העולם כדי לגלות שגם כאן יש אלפי מעריצות שמוכנות לעשות בשבילו הכל.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-news-176' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_k3p0tda4' duration='204'']

קרדיט צילום: ליאור כתר