תאומים סיאמיים

הדר גולדמן וג'ף שפירו, להלן להקת הנכאים "סיאם", חוזרים עם סינגל מתוך אלבום חדש. הדיכאון נשאר, הנעורים לא. ראיון וקליפ מתנה

בני נוער של האייטיז, במיוחד אלה שהתנחלו במועדון הפינגווין, בוודאי זוכרים את "סיאם" - להקת הניו ווייב הקודרת ששרה באנגלית, תחת הנהגתם של הדר גולדמן וג'ף שפירו.

הלהקה התפרקה בשנת 1990, עקב נסיון להוציא דיסק בבריטניה שנגנז לאחר שכבר הושקעו בו מאה אלף ליש"ט. אבל בימים אלה חוזרת "סיאם" עם סינגל חדש, "Misunderstood", בתוספת הבטחות לאלבום ולהופעות. בין לבין הספיק הדר גולדמן להקים את להקת "בארוק", לפרוש ממנה, ולהפוך לשותף במשרד הפרסום "זרמון-גולדמן". שפירו, לעומתו, יצא לשנתיים הפסקה מפעילות מוסיקלית ולאחר מכן הקים בבריטניה את להקת Kissing The toad, ו - Even7.

בשנת 1996 חברו שפירו וגולדמן בישראל לטובת הופעת קידום לדיסק ובו ארבעה שירים מהאלבום הבריטי הגנוז, ועוד חומרים מהעבר של "סיאם" שיצא באותה השנה. "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לעשות את זה ולא יכולים לחיות בלי זה", מספר גולדמן. "אני וג'ף עושים מוסיקה מגיל חמש והרבה שנים יחד. בגיל 27 החלטנו לפרק את הלהקה, כי לא היה לנו משהו טוב להגיד. מאז עשינו מוסיקה בצורה ציבורית ועכשיו אנחנו עובדים על אלבום שלם, שייצא בעוד כחודש וחצי - חודשיים".

מה הביא אתכם לעשות קאמבק אחרי כל כך הרבה שנים?
"קאמבק, איזו מילה מכוערת, הא? ממש מילה בעייתית. תשמעי, אנחנו מנגנים כבר 4 שנים בצורה מאוד אינטנסיבית. לעשות מוסיקה זה לא חוג טניס בשבילנו - הרגשנו שחשוב לנו להגיד מה שאנחנו רוצים, ואני מקווה שגם אחרים ירגישו שזה חשוב. אנחנו עובדים באמת מאוד קשה ואנחנו אנשים רציניים. לגבי מוסיקה, אנחנו נטולי חוש הומור. מבחינתנו יש דברים שיהרג ובל יעבור. זה חייב להיות מושלם, אנחנו די אובססיבים בקטע הזה".

במה השתנה הרכב הלהקה מאז ימי הפינגווין?
"פינגווין זו מין חיה כזו מהקוטב, לא? מההרכב באייטיז נשארנו רק ג'ף ואני. גם אז תמיד היינו יחד וכל חודשיים שלושה הקפדנו להחליף את האנשים שעובדים איתנו כדי להתחדש. הפעם אני מקווה שזה ההרכב הסופי של הלהקה. יש לנו כיום להקה מדהימה שחוץ ממני ומג'ף כולם אנגלים. המתופף כריס הול, מארק פרגיסון הבסיסט ואיש האלקטרוניקה שלנו פארל לנון, למרות שאין לו קשר לג'ון".

חוץ מההרכב, מה עוד השתנה ב"סיאם"?
"סיאם תמיד היתה להקה שעמדה בקדמת הטרנד המוסיקלי. אותו דבר גם כיום, הסאונד נמצא שני צעדים קדימה. הוא סופר עדכני, אבל אני מקווה שלא עדכני מדי. מצד שני מאוד קל לזהות את טביעת האצבע שלנו למי שמכיר. מה שמדהים אותי זה שיש דרישה לחומרים שלנו מאנשים שלא הכירו אותנו קודם, כמו בני נוער."

טוב, הסאונד שלכם תמיד היה קודר – זה משהו שמדבר לבני נוער.
"לא חשבתי על זה, צודקת. לדאבוני בינתיים עוד לא עברה לי הקדרות".

יש כבר תכנון להופעות?
"יש לנו תאריכים להופעות, אבל אנחנו עדיין לא מוכנים להופעה בלייב לפי תפיסתנו - זה יהיה רק בעוד חודש חודשיים. כיום אנחנו כל הזמן בחזרות. אנחנו רוצים להופיע גם בארץ, אבל נראה מה יהיה. זו עומדת להיות הופעה מאוד ויזואלית, אז החזרות אליה מסובכות. שום דבר לא יכול להיות פשוט אצלנו, נמאס לי".