יעל שושנה כהן על ההדחה מדה וויס: "הרגשתי שהגיע זמני ללכת"

היא הייתה אחת ההבטחות הגדולות של העונה, אבל אביב גפן בחר להדיח אותה בשלב מוקדם יחסית. עכשיו יעל שושנה כהן חוזרת להופיע עם ההרכב שלה "בלז אנד מארש" בערב שיוקדש כולו לתרומות לנוער במצבי סיכון, ומסכמת את החוויה: "אביב נתן לי השראה, אבל נשארתי אני"

יעל שושנה כהן
יעל שושנה כהן | צילום: צילום מסך

יעל שושנה כהן לא נתנה להדחה המפתיעה מדה וויס לעצור אותה, להיפך. היא פשוט חזרה הביתה, לזרועות ההרכב שלה "בלז אנד מארש", אותו הקימה עם בן זוגה, גיל לנדאו, והמשיכה לעבוד במרץ על חומרים חדשים. כעת היא מצטרפת לאמנים רבים שיופיעו בערב מיוחד למען נוער בסיכון.

 

המופע ייערך בבארבי במוצ"ש וכל הכנסותיו יוקדשו ל"מגדלור השומר" בפתח תקווה. מדובר במרכז לנוער במצבי סיכון של על"ם בשיתוף עיריית פתח תקווה והשומר הצעיר. זהו מרחב בלתי פורמלי המטפל בנוער במצבי סיכון דרך פעילויות לא ורבאליות: משחקים, חדר מוזיקה, בישול, טיולים, סדנאות ועוד - ודרך שיחות ותהליכי עומק.

 

יעל, שחיפשה כבר זמן רב דרך לשלב בין המוזיקה הייחודית שלה למעשים טובים, קיבלה את ההצעה להשתתף בערב מרותם בר אור, יוזם האירוע, סולן theAngelcy אשר עובד כרכז מוזיקה במגדלור. רגע לפני ההופעה המיוחדת תפסנו אותה בין חזרה לחזרה, לשיחה קצרה על המופע, התוכנית, ומה שבדרך.

 

איך נוצר החיבור בינך ובין גיל?

"התחלנו לפני שנתיים הכרתי אותו ומיד היה חיבור מוזיקלי, אני פשוט התחלתי לשיר והיה קליק שבחיים לא היה לי מוזיקלית עם מישהו ואמרנו שנפגש וננסה ליצור. דברים ממש זרמו , החיבור היה באמת מיידי. הוא הביא כל מיני חומרים ואני משלי, התחלנו לכתוב שירים, להקליט וגם להופיע, הכל במסגרת הצמד, שנה שלמה הופענו גם עם מחשב, וגם כשאני והוא מנגנים מידי פעם. המוזיקה היא מאוד פולקית ונשמעת כמו בלדה עם סאונד קצת מיושן, טיפה קאנטרי, טיפה אירי. אנחנו גם ממש בעבודה אינטנסיבית למצוא את הצבע היחודי שלנו ולמצוא את הדבר הזה שלנו יחד שמייצג אותנו הכי טוב.

 

קשה לעבוד מוזיקלית עם מישהו שהוא גם בן זוגך?

"זה גם כיף וגם קשה. אחרי שנתיים של עבודה וכתיבה אני מבינה שזה לא קל. אנחנו כל הזמן בחיפוש עצמי. כל פעם משנים ומגלים דברים חדשים, בחצי שנה האחרונה נוספו נגנים, נוסף מתי גלעד, בסיסט מדהים מתפקד גם כזמר וגם קונטרה בסיסט הצטרף ממש לאחרונה רמי אוסרווסר, גיטריסט מאוד מוכשר, מה שאפשר לגיל לעבור לבאנג'ו ולמנדולינה ויוקללה".

 

מתרגשת לקראת המופע?

"מאוד. הרבה זמן רציתי לעשות משהו כזה. רותם בר אור פנה אליי, הוא אמר שזו הזדמנות יפה ונדירה בשביל כולנו לעשות משהו אחר, זה משפט שהמשיך להדהד לי בראש, פרוייקט מבורך. כל מי שמשתתף בערב הזה יכין דברים מיוחדים זו הזדמנות לתרום וגם ליהנות ממוזיקה טובה".

 

 

נראה שאת בקטע של שינויים. שיניתם את שם הלהקה ברגע האחרון מ"לולה מארש" לבלז אנד מארש", שינית גם את העיבוד לשיר של אביתר בנאי שביצעת לפני ההדחה, את מאמינה שזה מה שגרם לך ללכת הביתה באותו ערב?

"נכון, שינינו את השם. זה היה צעד ספונטני שקרה לפני שלושה ימים. אני מאוד אוהבת פעמוני מארש שמתווספים ברקע ולכן זה קרה. בנוגע לעיבוד בתוכנית, לא מאמינה שזו הייתה הסיבה. כשהגעתי לתוכנית היה חשוב לי להשאר אני. ידעתי שזה לא תמיד יתקבל בברכה, אבל היה חשוב לי לשמור על האני הזה, וכך היה".

 

ההדחה הגיעה בהפתעה? התאכזבת?

"זה לא הגיע לי בהפתעה. היו כל מיני דברים שהובילו לזה, הכימיה עם המנטור. הרגשתי שהגיע זמני ללכת. אני לא יכולה להסביר את התחושה הזו שעמדתי שם ומצד אחד לא הייתי בטוחה שזה נכון לי, ומאידך הבנתי שזה עומד לקרות. עכשיו הלב שלי כולו בלהקה. ההרכב היה שם לפני התוכנית ואני ממשיכה איתו ומשקיעה בו את כל כולי".

 

מה קרה שם עם אביב גפן? את מרגישה שמנטור אחר היה מתאים לך יותר?

"ממש לא. אני ממש שמחה שבחרתי באביב, כל בחירה שעשיתי אני שלמה איתה. זה שבחרתי בו הביא אותי לנקודה בה אני נמצאת היום. הוא עצמו, ובשבילי זה היה הכי טוב ומעורר השראה. הוא אומר מה שהוא חושב, עומד על דעתו, לא מוותר ואני ממש מתחברת לזה, זה בסופו של דבר גם מה שאני עשיתי. לעבוד איתו היה מאתגר וטוב לי, גם אם היו קשיים. לי יש קטע כזה שאני אוהבת שהכל נעים טוב ויפה ולפעמים אתה צריך לשמוע את האמת בפרצוף, כזה הוא אביב".

 

יש לך פייבוריט בתוכנית?

"דנה צלח מאוד מוכשרת. רוני פרי היא זמרת ענקית, מה שרואים על המסך זה עוד כלום, היא מדהימה ואמיתית, יש לה קול גדול".