ג'מייקה זה כאן: שון פול בהופעה שמתאימה בדיוק לטעם הישראלי

שון פול פשוט בא להנות, וככה הצליח לסחוף איתו את ההמונים שהגיעו לפארק. ביקורת הופעה

זמן צפייה: 00:14

שון פול חזר אתמול להופעה נוספת בישראל, בלייב פארק בראשון לציון במסגרת "Shaka festival" - והוא בא ליהנות. פול רקד, זז, אילתר ולא הפסיק לפנות ל"נשים היפות" שבקהל. הוא crowd pleaser אמיתי, שמתאים בדיוק לטעם הישראלי: הרבה אינטראקציה עם הקהל, שירה חיה ונטולת זיופים (הוא אמנם נעזר בפלייבק, בעיקר בשירים הרבים בהם שיתף פעולה עם אמנים אחרים, אבל לא חשש לעלות גם על הקולות שלהם בלייב) וביצוע שורת להיטים שגורמת לקהל העצום להזיז את הישבן מצד לצד. ועדיין, פול מצליח להישאר אותנטי, אין כאן שום יומרה. הוא בא לעשות גוד טיים, לנו ולעצמו.

עוד ברשת תרבות ובידור:

מה מצפה לנו בפרק האחרון של משחקי הכס?

אמיר פרישר גוטמן ז"ל בעונה החדשה של "מחוברים"

ביקורת סרט: שומר הראש והמתנקש

פול שווק כגולת הכותרת בפסטיבל, ועלה לבמה אחרי המתנה מייגעת למדי שכללה צפייה באמנים ישראלים שרובם הזיעו ממאמץ, ויכלו רק לייחל לקוליות הטבעית של פול הג'מייקני ולכימיה שלו עם הקהל. כמובן ששוב ושוב במהלך הערב דאגו לצעוק לקהל קריאות בסגנון "אתם מחכים לראות את שון פול?", שהרגישו כמו טיזינג ארוך מדי ופרומו שלא נגמר. אבל מה, היה שווה לחכות.

הרבה אינטראקציה עם הקהל. שון פול | צילום: יוסי מאמיה

ההופעה נפתחה חזק עם שורת שירים מקפיצים משנות פעילותו הרבות של פול: "Come on to me" מ-2014, "Get busy" מ-2003, "Give it up to me" מ-2006 ו-"Got to love you" מ-2011. בתחילת ההופעה המסכים שידרו קטעים מקליפים ולא את המתרחש על הבמה, מה שבדרך כלל פוגם בחוויה של מי שעמד מרחוק, אבל כעבור כמה שירים המסכים עברו לשדר מהבמה. מזג האוויר היה מושלם להופעה, והלייב פארק הוא בהחלט לוקיישן שעושה כבוד לאמנים מחו"ל.

תוך כדי ההופעה פול הרים לעצמו ("יש לכם טעם טוב במוזיקה כי באתם לראות את שון פול!"), אבל גם לקהל הישראלי ולאמנים איתם שיתף פעולה, והוא לא איבד מהצ'ארם והאנרגיה שלו גם כשהמופע התקדם. כשביצע את "Bailando" (הגרסה בהשתתפותו זכתה "רק" למעל 239 מיליון צפיות ביוטיוב, לעומת המקורית שזכתה לכ-2 מיליארד) הוא נענה בהתלהבות מהקהל, וממנו עבר לקאבר של "Shape of you" עליו עשה פריסטייל, ושר ש-"The club isn't the best place to find love so Israel is where I go" במניפולציה על המילים המקוריות.

ההופעה נפתחה עם שורת להיטים משנות פעילותו הרבות. שון פול | צילום: יוסי מאמיה

פול הרבה לעודד את הקהל לחגוג ולשמוח, אבל לפני "I'm still in love" מ-2004 הוא הגדיל והצהיר כי אהבה היא הדבר החשוב ביותר, והיא אף מביאה מהפכות. זו הקדמה אירונית משהו לדואט בו האישה מנסה לשכנע את הגבר להישאר איתה כי היא מאוהבת בו, ואילו הוא מסביר לה שהאהבה שלו באה ועוזבת, ושככה זה עם גברים. גם לפני "Rockabye" פול דיבר על אהבה, כשהפעם עודד את הקהל להריע אם הם אוהבים את אמא שלהם.

כשהראפר Chi Ching Ching עלה להתארח במספר שירים הקהל הגיב באדישות יחסית. גם החלק בו השניים החשיכו את האורות על הבמה, ביקשו מהקהל להדליק את הפלאפונים ו- Chi Ching Ching הדליק אורות על החליפה שלו ורקד על הבמה, לא היה טריק מוצלח מדי. רק כשהשניים הופיעו לצלילי להיט המסיבות הענק "Turn Down for What" ההתלהבות חזרה.

אהבה מביאה מהפכות. שון פול | צילום: יוסי מאמיה

אחרי שני שירים מהשנים האחרונות, "One Wine", ו- "Trumpets" פול הכריז שהוא מצטער אבל מנהלת הבמה אומרת שהוא חייב לרדת מהבמה. לקביעה זו השיב אחד מחברי הלהקה שזה לא מה שהיא אמרה, היא אמרה ש"She doesn't mind" - בילדאפ חמוד בהחלט ללהיט בעל אותו השם. אחריו פול העניק לקהל סיום מרשים עם "Temparture", ואילו כשחזר להדרן עם "Turn It Up" בתוספת תותחי קונפטי שנורים לקהל, עדיין היה מדובר באנטיקליימקס לעומת שני השירים הקודמים.

בסך הכל, ההופעה הייתה חוויה קיצית וכיפית בהחלט, לכל מי שנמצא בשיא החופש הגדול – אבל ממש לא רק עבורם.