הפתעה יפנית נוספת או מסורת ספרדית: מי תסיים בראשות הבית?

אחרי הניצחון על גרמניה במחזור הפתיחה, היפנים רוצים לסמן וי גם על ספרד (הערב, 20:30 ברשת 13), אלא שהחניכים של לואיס אנריקה הגיעו בכושר נהדר לקטר והם רוצים ניצחון שיבטיח עלייה מהמקום הראשון. במקביל, הגרמנים ישחקו מול קוסטה ריקה בניסיון להימנע מהדחה כבר בשלב הבתים - מונדיאל שני ברציפות! אלו כל התרחישים למחזור הסיום בבית ה'

זמן צפייה: 00:17

המחזור הראשון בבית ה' סיפק שתי תוצאות שלא צפינו מראש: הראשונה, ניצחון יפני על אלופת העולם לשעבר גרמניה; השנייה, ניצחון אסטרונומי של ספרד על קוסטה ריקה. הגרמנים אומנים סוחבים עדיין את טראומת המונדיאל הקודם שהסתיימה בהדחה בשלב הבתים, אך מעטים האמינו שדווקא היפנים ינחילו להם הפסד, ולגבי ספרד, כולם ידעו שהיא עדיפה על הנבחרת ממרכז אמריקה, אבל מי האמין שזה ייגמר ב-0:7?

המחזור השני סיפק לנו שוב הפתעה, הקוסטה ריקנים החבולים התאוששו מהתבוסה לספרד וניצחו 0:1 את יפן, במה שפתח לחלוטין את הבית. מאוחר יותר הגרמנים הצליחו לחלץ תיקו מול ספרד ולשמור על סיכוי להעפיל לשמינית הגמר. כל הנבחרות יכולות לסיים בשני המקומות הראשונים, ורק אחת, גרמניה, לא תלויה בעצמה.

הערב, הספרדים ינסו לסיים בסטייל את שלב הבתים עם ניצחון על היפנים (שידור ישיר ב-20:30 ברשת 13). כשהמשחק השני יפגיש בין גרמניה לקוסטה ריקה.

גרמניה, ספרד, קטר, מונדיאל 2022
האוהדים הספרדים רוצים לחגוג גם בסיום המשחק | צילום: רויטרס

כתבות נוספות:

אז אילו תרחישים אפשריים?

מי שנמצאת במצב הטוב ביותר היא ספרד, שניצחון שלה על יפן יעלה אותה לשלב הבא מהמקום הראשון. האפשרות היחידה בה ספרד לא תעלה לשמינית הגמר היא הפסד שלה בצירוף ניצחון של קוסטה ריקה על גרמניה (מה שיעלה את נבחרות יפן וקוסטה ריקה לשלב הבא).

גרמניה מצידה חייבת לנצח במחזור הסיום את קוסטה ריקה ולקוות שספרד תעזור לה ותנצח את היפנים. במידה והמשחק בין ספרד ליפן יסתיים בתיקו - גרמניה תהיה חייבת לנצח בהפרש של שלושה שערים לפחות.

גרמניה, ספרד, קטר, מונדיאל 2022
גרמניה רוצה להימנע ממבוכה נוספת | צילום: רויטרס

יפן צריכה לנצח את ספרד כדי להבטיח עלייה, אפילו מהמקום הראשון. תיקו מול הספרדים והיא כבר תהיה תלויה בתוצאה של גרמניה מול קוסטה ריקה. הפסד שלה לספרדים והיא יכולה לארוז ולחזור הביתה.

גם קוסטה ריקה עדיין בתמונה בזכות הניצחון המפתיע שלה על יפן, וניצחון שלה על גרמניה במחזור הסיום יעלה אותה בוודאות לשלב שמינית הגמר. גם תוצאה של תיקו יכולה להביא אותה לשם בתנאי שיפן תפסיד לספרד.

האם קוסטה ריקה תמשיך את ההתאוששות גם מול גרמניה?
קוסטה ריקה עם ניצחון גדול על יפן | צילום: רויטרס

מצב מעניין יכול להיווצר אם שני המשחקים יסתיימו בשיויון ואז הסטטוס קוו שבטבלה ערב המחזור יישמר ומי שיעלו לשמינית הגמר יהיו ספרד (מהמקום הראשון) ויפן (מהמקום השני).

טבלת בית ה' (לאחר שני מחזורים):

  1. ספרד - 4 נק'. יחסי שערים: 7+
  2. יפן - 3 נק'. יחס שערים: 0
  3. קוסטה ריקה - 3 נק'. יחס שערים: 6-
  4. גרמניה - 1 נק'. יחס שערים: 1-