ברזיל כבר הבטיחה את המקום בשמינית הגמר - מי תצטרף אליה?

לאחר שני ניצחונות, הסלסאו הבטיחו את העלייה לשלב הבא, כשקמרון, שווייץ וסרביה יאבקו על הכרטיס הנוסף לשמינית הגמר. ברזיל תנסה לסיים את שלב הבתים במאזן מושלם במשחק מול הנציגה האפריקאית של הבית (שידור ישיר ב-20:30 ברשת 13), בעוד שתי האירופאיות של הבית יאבקו ביניהן. אלו כל התרחישים למחזור הסיום בבית ז'

נבחרת ברזיל חוגגת ניצחון על סרביה מונדיאל 2022 בקטר
נבחרת ברזיל חוגגת ניצחון על סרביה. מציגים גיוון התקפי רב. | צילום: רויטרס

אחרי הגרלת הבתים למונדיאל 2022, היו רבים שסימנו את בית ז' כבית המוות. מלבד ברזיל, שסומנה כאחת הנבחרות שיכולות ואמורות לרוץ עד הסוף, ואפילו לזכות בגביע העולם בפעם השישית, שובצו בבית הזה גם נבחרת סרביה בעלת ההתקפה המפחידה וסגל שחקנים מנוסה, שווייץ, שדורגה ערב המונדיאל במקום ה- 15 בדירוג העולמי של פיפ"א והדיחה את איטליה בבית המוקדם, ונבחרת קמרון הצבעונית ועמוסת הכישרונות.

אבל בסופו של יום, אחרי שני מחזורים, ברזיל הוכיחה שאולי באמת הפעם מדובר בנבחרת שיכולה להניף את הגביע. היא רשמה שני ניצחונות בשני המשחקים הראשונים, לא נבהלה מהיעדרותו של הכוכב מספר אחד שלה, ניימאר, בעקבות פציעה, וצברה את מלוא שש הנקודות. בכך היא הבטיחה את העלייה לשמינית הגמר עוד לפני מחזור הסיום. עם זאת, כדי להבטיח את המקום הראשון ברזיל תצטרך לפחות תיקו מול קמרון (שידור ישיר ברשת 13, החל מ-20:30). כשגם הפסד יכול להעלות אותה מהפסגה, בהנחה ששווייץ לא תתפוצץ על סרביה.

ניימאר במדי ברזיל מול סרביה מונדיאל 2022 בקטר
ברזיל מצליחה לנצח גם בלי ניימאר | צילום: רויטרס

כתבות נוספות:

גם קמרון, שהוכיחה במשחק מול סרביה כמה פוטנציאל טמון בה (אולי במשחק הכי טוב בטורניר עד כה), יכולה עדיין לעלות. ניצחון שלה על ברזיל בהפרש של יותר משער אחד ותיקו במשחק המקביל בין שוייץ לסרביה והיא עולה לשמינית יחד עם הסלסאו.

שווייץ, המדורגת במקום השני בבית, תלויה בעצמה. ניצחון שלה על סרביה יעלה אותה לשמינית הגמר. במקרה של תיקו היא תצטרך לקוות שקמרון לא תפתיע את ברזיל ותנצח. סרביה מגיעה למשחק מול שווייץ כשהיא חייבת לנצח ולקוות גם היא שקמרון לא תנצח את ברזיל.

סרביה קמרון
האם קמרון תדהים את ברזיל? | צילום: רויטרס

טבלת בית ז' (לאחר שני מחזורים):

  1. ברזיל - 6 נק'. יחסי שערים: 3+
  2. שווייץ - 3 נק'. יחס שערים: 0
  3. קמרון - 3 נק'. יחס שערים: 1-
  4. סרביה - 1 נק'. יחס שערים: 2-