דרמה בניו זילנד: ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן התפטרה מתפקידה

ראש ממשלת ניו זילנד הודיעה כי היא תוחלף בראש ממשלה אחר בשבועות הקרובים, וכי היא מאמינה שאין בכוחה להיבחר מחדש בבחירות הבאות שיתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב במדינה. ארדרן אמרה במסיבת עיתונאים כי אינה יכולה עוד לשאת את העול של התפקיד. "להוביל מדינה הוא הדבר המאתגר ביותר"

זמן צפייה: 00:44

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא תוחלף בראש ממשלה אחר בשבועות הקרובים, וכי היא מאמינה שאין בכוחה להיבחר מחדש בבחירות הבאות שיתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב במדינה.

במסיבת עיתונאים אמרה ארדרן כי כהונתה תסתיים עד ה-7 בפברואר, כאשר היא מצפה שראש ממשלה חדש של הלייבור יושבע - אם כי "בהתאם לתהליך שיכול להיות מוקדם יותר".

"ההחלטה הייתה שלי", אמר ארדרן. "להוביל מדינה היא התפקיד הכי מיוחס שיכול להיות לכל אחד, אבל גם המאתגר ביותר. אתה לא יכול ולא צריך לעשות את העבודה אלא אם כן יש לך מיכל מלא, ועוד קצת מאגרים לאותם אתגרים לא מתוכננים ובלתי צפויים".

"כבר אין לי מספיק מצבורים לעשות את העבודה טובה", הוסיפה. היא דיברה בגילוי לב על העול שגבתה העבודה ושיקפה את המשברים השונים שממשלתה התמודדה עימם, בהם מגפת הקורונה, שבה ניו זילנד הטילה הגבלות תנועה המחמירות בעולם, למשך כמעט שנתיים.

מתקפת הטרור בכרייסטצ'רץ' ב-2019, שבה נהרגו 51 בני אדם בשני מסגדים, הייתה גם רגע מכונן בהנהגתה של ארדרן. תגובתה המהירה זכתה לשבחים רבים: היא הציגה במהירות רפורמות בחוקי הנשק, עטתה חיג'אב כדי להראות לה כבוד לקהילה המוסלמית ואמרה בפומבי שלעולם לא תזכיר את שמו של התוקף.