נטפליקס בהלם: עונה חדשה "נגנבה" ודלפה

פורץ דרש "סכום צנוע" מחברת התוכן וההפצה, לאחר שהצליח לדבריו להשיג את כל העונה החדשה של סדרת הכלא המצליחה. לאחר שלא קיבל כסף, הפרקים כולם הגיעו לרשת

זמן צפייה: 00:57

חברת נטפליקס לא נכנעה לדרישת הכופר - ועונה חדשה דלפה: האקר (פצחן) הצליח "לגנוב" את העונה החדשה של הסדרה המצליחה "הכתום זה השחור החדש", והעלה אותה לאינטרנט יותר מחודש לפני מועד שידורה המתוכנן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

נטפליקס עירבה את ה-FBI בחקירה
נטפליקס עירבה את ה-FBI בחקירה

 

ההאקר דרש בתמורה מחברת הסטרימינג (שידורים חיים) והתוכן לשלם לו סכום "צנוע" - שטרם פורסם - על מנת למנוע מכל הפרקים לדלוף לרשת. לאחר שלא נענה, לפחות 10 מתוך 13 הפרקים כבר מצאו את דרכם לאתרים פיראטיים - ככל הנראה בעקבות מעשיו של ההאקר, שמכונה "The Dark Overlord".

העונה החדשה של הסדרה, החמישית במספר, הייתה אמורה לעלות לאוויר ב-9 ביוני. ההאקר איים להדליף תכנים נוספים - של פוקס, ABC ונשיונל ג'יאוגרפיק.

חברת נטפליקס הודיעה לרשויות על האיום: מחקירה ראשונית עולה כי חברת הפצה קטנה שעובדת עם אחד מהאולפנים, שמחשביה נפרצו בפברואר, הובילה לדליפת המידע. "מדובר בסיטואציה פעילה שהחלה לאחרונה ונחקרת בימים אלו", אמרו בחברה.

ה-FBI ורשויות נוספות כבר עורבו במקרה: החשש הוא שדליפת העונה במלואה תפגע לא רק ברווחים אלא גם במניות החברה, שלה מנויים רבים. בנטפליקס העריכו כי העונה החדשה עשויה להוסיף 3.2 מיליון מנויים תוך זמן קצר - אך כעת הדבר נמצא בסכנה.

סוכנות הידיעות AP פנתה בעבר להאקר לאחר שהשמיע איומים דומים, והוא אמר אז כי "לאף אחד לא באמת אכפת מסרטים וסדרות שלא שודרו עדיין". כעת ככל הנראה שינה הפורץ את עמדתו.