הנערה שהשיבה לניצולי השואה את שמחת החיים

מסתבר שמסגרות ההתנדבות לסיוע לניצולי שואה מגבילות את ההשתתפות לגיל 18 ומעלה, אז חן פרי מצאה דרך להפגיש בני נוער צעירים עם ניצולי שואה באמצעות המוזיקה

זמן צפייה: 10:44

חן פרי (17.5) תלמידת כיתה י"ב בתיכון האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. במסגרת מסלול לפיתוח מנהיגות של ארגון LEAD, חן הקימה פרוייקט בשם "זיכרון מוזיקלי" המפגישה בני נוער בעלי אוריינטציה מוזיקלית עם ניצולי שואה. מטרת המפגשים היא יצירת תרגום ועיבוד חדש ליצירות מוזיקליות שליוו את ילדותם של הניצולים בגולה. היוזמה של פרי מתמקדת בקשר בין בני נוער לניצולי שואה עקב הקושי שחוותה היא עצמה כשלא הצליחה למצוא מסגרת התנדבות עם ניצולי שואה משום שטרם מלאו לה 18. 'יד ושם' נתנו את ברכתם לפרויקט והשירים המוגמרים מוצגים שם על במה מדי שנה לקראת ליום השואה.

"מה שמוביל אותה זה העיתוי שניצולי השואה עוד חיים בקרבנו, זה גורם לה שמחה, זה גורם לה אושר" מספרת אימה של חן.

"כדי לראות את זה, כדי להשתתף בזה, היה שווה לחיות, לשרוד", משבחת את הפרוייקט יונה עמית, ניצולת שואה מאיטליה. "את החזרת אותנו לשמחת חיים של ילדות, זה דבר שאין מחיר לו", ממשיכה את התשבוחות שרה מלצר ששרדה את השואה בפולין. תשבוחות אלה ועוד הורעפו על חן מפי הניצולים שהשתתפו בפרוייקט ומפי חבריה הצעירים שהרגישו גאווה רבה וסיפוק מרגש מהזכות לעשות לאנשים שסבלו כל חייהם קצת טוב על הלב.

ניתן ליצור קשר עם חן במייל chenperri1@gmail.com

 

רוצים להמליץ על גיבור השבוע במחר שבת

"מחר שבת": תכנית אירוח חדשה, כל שישי ב-21:30

אייל גולן: "אני לא חושב שאי פעם התקופה הזאת תעבור"

אסף גרניט מפתיע: "רציתי בכלל להיות נהג טרקטור"

משה פרץ משתף: "בכיתי כל הדרך לטבריה. זה היה בכי שלא יכולתי לעצור"

בר רפאלי: "לידה זה מדהים. מבחינתי לעשות את זה כל שנה"