במשך 7 שנים ההיפופוטם התנהג מוזר, ורק עכשיו הבינו בגן החיות את הסיבה

טעות ברישום מסמכי המכס של ההיפופוטם ג׳ן-צ׳אן בן 12 הובילה לכך שבמשך 7 שנים הוא נחשב כזכר. העובדים תמיד חשדו בכך, עקב התנהגותו שהייתה לא-אופיינית להיפופוטמים זכרים, אך רק לאחר בדיקת דנ״א הוכח כי מדובר בהיפופוטמית

Screenshot 2024 04 24 At 10.26
ג׳ן-צ׳אן | צילום: Osaka Tennoji Zoo

עובדי גן החיות של אוסקה, יפן, תמיד הרגישו שיש משהו חריג בהתנהגות של ג׳ן-צ׳אן, היפופוטם בן 12 שהגיע לאוסקה ממקסיקו בשנת 2017. למרות שבמסמכי המכס של ההיפופוטם נכתב שהוא זכר, הוא לא הפגין התנהגות היפופוטמית זכרית אופיינית. אך מכיוון שג׳ן-צ׳אן היה אז עוד גור, הם לא הטילו ספק במסמכים.

כתבות נוספות

אך ככל שהוא התבגר, עלה חשדם של עובדי גן החיות, משום שהם לא ראו שום סימן לאיברי רבייה זכריים. בנוסף, בניגוד להיפופוטמים זכרים אחרים בגילו, ג׳ן-צ׳אן לא הביע עניין בהיפופוטמיות הנקבות ולא טרח לסמן טריטוריה כמו שאר הזכרים, באמצעות עשיית צרכים ופיזורם על קרקעית המים.

לבסוף, החליטה הנהלת גן החיות לערוך בדיקת DNA על מנת לפתור את התעלומה אחת ולתמיד. הבדיקה אישרה באופן חד משמעי כי ג׳ן-צ׳אן הוא למעשה היא.

אולי יעניין אותך גם: התעלומה נפתרה: כך נכנסה להיריון הקופה ששהתה לבדה בכלוב

קיושי יאסופוקו, סגן מנהל גן החיות, אמר: ״אנחנו  מכירים בחשיבות של אישור המין, ואנחנו רוצים להבטיח שטעויות כאלה לא יקרו שוב״.

בגן החיות הבטיחו כי שמה של ההיפופוטמית יישאר ג׳ן-צ׳אן.