עושים סדר בעב"מים: מה מסתירים מאיתנו?

האם ממשלת ארה"ב מחזיקה בטכנולוגיה חייזרית אותה היא מסתירה מהציבור? השאלה הזו מעסיקה חוקרים, חובבי מדע בדיוני וקונספירטורים ברחבי העולם כבר כמה עשורים, אך בשנים האחרונות עלתה תקווה מחודשת בכל הנוגע לחקר האמת - שהתנפצה בחודש שעבר עם פרסום הדו"ח של הפנטגון שטען בתוקף שאין ראיות לקיומם של חייזרים. אך האם זה כל הסיפור?

Itiii2456 A Photogrpah Of Ufo

בשנת 2022, לאחר דיון ציבורי בקונגרס האמריקאי בנושא חקר עב"מים, הוקם ה-AARO, המשרד לפתרון אנומליות של משרד ההגנה של ארה"ב. הגוף נועד להחליף את ה-UAPTF, שפעל במסגרת משרד המודיעין הימי וחקר תופעות של תצפיות עב"מים. רבים קיוו שההקמה של AARO מבשרת עידן חדש של שקיפות בכל הנוגע למעורבות הממשל האמריקאי עם יישויות מעולמות אחרים. כנראה שהשמחה הייתה מוקדמת מדי.

KONA BLUE התוכנית הממשלתית לחקר חייזרים שארה"ב טוענת שמעולם לא הייתה קיימת

במרץ 2024 פרסם AARO דו"ח מפורט הנוגע למעורבות של ממשלת ארה"ב עם "תופעות חריגות לא מזוהות" או במילים אחרות - עב"מים. הוא נגע בכל תצפיות העב"מים הידועות וציין "ריבוי של תוכניות טלוויזיה, ספרים, סרטים, וכמות עצומה של תוכן באינטרנט ובמדיה החברתית", אך הגיע למסקנה כי חקירות רשמיות לא מצאו ראיות אמפיריות אודות טכנולוגיה חוצנית או לגבי קיומה של תוכנית מסווגת שלא דווחה לקונגרס האמריקאי.

כתבות נוספות

אחד הפרטים המסקרנים שעמדו במרכז הדו"ח נוגע לפרויקט KONA BLUE, פעולה חשאית שמטרתה הייתה לחקור "חריגות תודעה אנושית", ניתוח של "ביולוגיה לא אנושית" והנדסה לאחור של טכנולוגיה חוצנית שארה"ב מחזיקה ברשותה (לכאורה).

למרבה אכזבתם של חובבי העב"מים, הדו"ח טוען כי פרויקט KONA BLUE מעולם לא היה קיים. הדו"ח מסביר כי היוזמה של התוכנית אכן נוצרה בשנת 2008 בתקציב של 22 מיליון דולר, אך לא התמקדה במפורש בעב"מים. יותר מזה – התוכנית מעולם לא אושרה, וע"פ הדו"ח, מעולם לא נאספו גופות חייזרים או חלקי חלליות שהגיעו מחוץ לכדור הארץ.

תצפיות הטיק טק של נושאות המטוסים נימיץ ותאודור רוזוולט

אחד החורים הגדולים שלא זכו להתייחסות נאותה בדו"ח, הוא סרטוני וידאו שצולמו על ידי טייסי קרב של צי ארה"ב בשנים 2004, 2014 ו-2015. הסרטונים, שהודלפו ב-2019, אך אומתו על ידי הפנטגון שפרסם אותם רשמית שנה לאחר מכן, מתעדים תנועה חריגה של כלי טיס שהגיעו לכאורה משום מקום בגובה של 24,000 מטרים מעל פני הים, וביצעו תמרונים באוויר באופן שלא דומה לשום כלי טיס שמוכר לאדם.

העצמים הללו תוארו על ידי צ'אד אנדרווד, אחד הטייסים שהיו עדים לתקרית ואף תיעד אותה עם מצלמת אינפרא אדום, כ"סוכריות טיק טק", בשל צורתם הייחודית. "הייתי יותר ממוקד במעקב אחריו כדי לוודא שאכן הקלטתי את זה על מנת שאוכל לשוב לספינה עם משהו ביד, כדי שאנשי המודיעין יוכלו לנתח את כל מה שהצלחתי לצלם", הסביר אנדרווד.

התקריות הללו זכו להתייחסות בדו"ח משנת 2021 של משרד ראש המודיעין הלאומי, אך הדו"ח לא הגיע למסקנה לגבי זהות העב"מים המדוברים, וטען כי עקב "מחסור בנתונים" לא ניתן לאמת אם מדובר בטכנולוגיה מתקדמת של צבא זר או אכן טכנולוגיה חוצנית. למרות שנותרו יותר שאלות מתשובות בנוגע לעצמי ה"טיק טק", ה-AARO לא מצאו לנכון להתייחס לעדויות הללו, שרבים מאמינים כי הן קריטיות בכל הנוגע לחקר העב"מים.

האמת נמצאת אי שם

כצפוי, הדו"ח עורר את זעמם של עב"מולוגים ברחבי העולם, שטענו בתוקף שהדו"ח הוא טיוח של ממשלת ארה"ב, שמעוניינת להסתיר מן הציבור את הממצאים שעומדים לרשותה. עם זאת, בהודעה שפרסמו ראשי ה-AARO נכתב כי הם בחנו את הטענות אודות פרויקט KONA BLUE עם ראש פתוח ועם מחויבות להגיע למסקנות המבוססות על ראיות הניתנות לאימות.

למרות הממצאים של AARO, סביר שהתשובה הזו לא תספק את חובבי העב"מים, שימשיכו להביט אל עבר השמיים בתקווה למפגש בין כוכבי.