אישה מצאה לסת אנושית באוסף הסלעים של הבן שלה

אמא מאריזונה מצאה עצם אנושית באוסף הסלעים של הילד שלה. כעת, 20 שנים לאחר מכן, הצליחו החוקרים לגלות למי היא הייתה שייכת

A,cute,kid,studying,semi,precious,stones,on,a,rustic
אישה מצאה לסת אנושית באוסף הסלעים של הבן שלה | צילום: Shutterstock

בשנת 2002 אישה מאריזונה נחרדה לגלות כי באוסף הסלעים של בנה יש פריט שנראה כמו לסת אנושית. היא יצרה עם המשטרה, שאישרה שאכן מדובר בלסת אנושית עם מספר שיניים.

הילד ירש את האוסף מסביו, שהיה אספן סלעים נלהב, אך לא ברור כיצד ומהיכן הגיעה הלסת לאוסף.

באותם שנים לא הייתה יכולת טכנית להתאים את בדיקות הדנ"א של הלסת עם מסד הנתונים הממשלתי לשרידים אנושיים, כך שבמשך יותר מ-20 שנה התעלומה נותרה בעינה.

אך בינואר 2023 העביר משרד השריף המחוזי את המקרה למרכז לחקר גנאלוגיה גנטית של מכללת רמפו, ניו ג'רזי. בסיוע של מעבדה בטקסס המתמחה באנשים נעדרים ולא מזוהים ומעבדה לזיהוי פלילי ביוטה, קיבלה עצם הלסת פרופיל גנטי אותו ניתן היה להוסיף למאגרי גנאלוגיה ברשת.

Bone 4
קפטן אוורט לילנד יאגר | צילום: Ramapo College

ביולי באותה השנה, כחלק מתוכנית הלימודים שלהם, הונחו סטודנטים ומתמחים במכללה המתמחה בגניאלוגיה גנטית לבחון את המקרה. הם העבירו את הממצאים שלהם בחזרה למשרד השריף באריזונה. החקירה הסתיימה בחודש מרץ האחרון כאשר התגלה כי הלסת שייכת לאוורט לילנד יאגר, קפטן בחיל הנחתים האמריקאי שנהרג בתרגיל צבאי ביולי 1951.

אולי יעניין אותך גם: נעצר גבר שהחל לכאורה לאכול רגל קטועה של אדם שנהרג בתאונת רכבת

התאונה שהובילה למותו של יאגר אירעה בקליפורניה, ושרידיו מצאו במחוז ריברסייד ונקברו במיזורי. כאמור, אחד השרידים לא הגיע לקבורה, אך איש לא יודע כיצד הגיעה הלסת לאוסף הסלעים של הילד. גורמים במכללת  רמפו מסרו כי "אף אחד לא ממש בטוח איך עצם הלסת הגיעה לאריזונה מאז שהתאונה התרחשה באוויר מעל שמי קליפורניה. תיאוריה אחת היא שציפור אוכלת-נבלות הרימה אותה ובסופו של דבר הפילה אותה במהלך מסעותיה מעל אריזונה".