ערוץ 2 - הסוף?

עוד כמה שבועות, כשתדליקו את הטלוויזיה לראות המירוץ למיליון, כבר לא תמצאו אותה בערוץ 22. כי הטלוויזיה בישראל כמו שאתם מכירים אותה, עוברת מ-ה-פ-ך

זמן צפייה: 01:08

ב-1.11 יעבור משק התקשורת בישראל שינוי מהותי. ערוץ 22 הוותיק, המופעל ע"י שתי זכייניות, רשת וקשת, יתפצל לשני ערוצים נפרדים – אחד לכל זכיינית. רשת תחל לשדר בערוץ 13 וקשת ב-12. במסגרת השינוי, חברת חדשות 2, הפועלת כבר יותר מ-24 שנה, תמשיך לשדר את מהדורת החדשות האהובה והמוכרת בשני הערוצים במקביל. כמוה גם תכניות הדגל של חברת החדשות כמו "שש עם" ,"מהדורה מוקדמת", ,"תכנית חיסכון", ישודרו במקביל למשך 3 שנים. במסגרת הפיצול עובר גם ערוץ 10 לאפיק 14.

יותר תחרות, יותר תוכן, יותר טלוויזיה

ההלך הזה, שהוביל שר התקשורת לשעבר משה כחלון ב-2011, נתקל בתחילה בהתנגדויות רבות. שאיפתו המוצהרת הייתה למגר את כוחו של ערוץ 2, על מנת לאפשר לכל הזכייניות תחרות הוגנת שאינה מושפעת מהרגלים מוטים, והעדפת התכנים בערוץ מסוים רק בגלל אפיק השידור שלהם. לכן המשמעות הבלתי נמנעת מכך היא יציאה של גופי השידור מהאפיקים 10 ו 22.

צביקה הדר | צילום: צילום טל גבעוני

עבור רשת וקשת מדובר בשינוי מהותי - מעבר של כל אחת מהן לשבעה ימי שידור, מה שמבטיח שהתחרות על המסך תהיה הרבה יותר גדולה.

הזכייניות כבר בעיצומן של היערכויות ובחודשים האחרונים התבשרנו שוב ושוב על מעברי טאלנטים ותוכניות מגוף שידור כזה לאחר. לדוגמה מעברם של גיא לרר, דידי הררי אודי סגל ועוד לזכיינית רשת ומנגד מעברם של גיא פינס לקשת וטל ברמן לערוץ 10.

גיא לרר ואודי סגל
גיא לרר ואודי סגל | צילום: צילום: מיכה לובוטון

אז מי יוביל בטבלאות הרייטינג?

לאחר 24 שנים של שידור בערוץ משותף נראה כי דווקא רשת, הזכיינית שהיתה פחות נוצצת יוצאת כשידה על העליונה עם בונקר של תוכניות מכל זאנר אפשרי: בגזרת הריאליטי הם מנצחים בנוק אאוט עם "הישרדות", "המירוץ למיליון", האח הגדול", "אקס פקטור", "דה וויס" ומשחקי השף, בזאנר הקומדיות, ההצלחה הגדולה של השנה האחרונה "נבסו" ולצידה "שנות השמונים" ו"לצבי יש בעיה" עם צביקה הדר, שעשה בעצמו מהלך דרמתי של מעבר בין הזכייניות בשנה האחרונה. עוד בקנה: "המדרשה", המערכת" "אבודים", "מהפיכה במטבח" ועוד".

ניכר כי ברשת מצפים למעבר ואומרים "אנו נרגשים לקראת המעבר לשדר שבעה ימים בשבוע ושמחים על הבית החדש לפורמטים המנצחים, ליוצרים המקוריים ולחברת החדשות שמובילה את סדר היום בישראל. איתם נמשיך בעשייה הבלתי מתפשרת שלנו ונמשיך להוביל את שוק הטלוויזיה של ישראל. מצפים לפגוש אתכם בערוץ 13"