הללויה: מחקר טוען כי שוקולד משפר ביצועים ספורטיביים

כולם כבר יודעים ששוקולד מריר טוב ללב, אבל מחקר חדש טוען כי שוקולד מריר גם משפר ביצועים ספורטיביים על ידי שיפור זרימת הדם. האמנם?

זמן צפייה: 00:55

מאת שני כהן

מחקר שפורסם לאחרונה ובוצע באוניברסיטת קינגסטון, לונדון מצא כי בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, השוקולד הוא בעל השפעות חיוביות על ביצועים ספורטיביים. במחקר נבדקו 9 רוכבי אופנים אשר ביצעו מבחן מאמץ לאחר צריכת 40 גרם שוקולד מריר, ושבועיים לאחר מכן עם צריכת 40 גרם שוקולד לבן. תוצאות המחקר הראו הבדל מובהק בקצב הרכיבה לאחר צריכת שוקולד מריר.

השוקולד המריר נחשב כבר זמן מה לממתק בריא, מאחר והוא עשיר בפוליפנול (נוגד חמצון) המעודד שחרור של תחמוצת חנקן למחזור הדם. אותה תחמוצת חנקן, משפרת את זרימת הדם ומעבר החמצן לשריר, ובכך מעלה את "כוח הסבל" באימון.

שוקולד, ממתקים, קינוח, אפיה, קינוח
שוקולד, ממתקים, קינוח, אפיה, קינוח | צילום: picmax13/123RF

על מנת להבין מדוע מייחסים לשוקולד המריר את הסגולות הללו חשוב שנלמד ממה הוא מורכב. פולי קקאו מכילים חמאת קקאו, אוסף של מולקולות שומן האחראיות על מרקם השוקולד, אבקת קקאו, ויטמינים, מינרלים ,נוגדי חמצון (פוליפנולים), סיבים, תיאוברומין (ממריץ חלש ממשפחת הקפאין וטעמו מר), קפאין ומגנזיום.

חשוב לדעת כי השוקולד הקנוי מכיל גם סוכר לבן, חומרים מייצבים ולעיתים חלב (חלבון) אשר יוצר קשרים כימים עם פוליפנולים (נוגדי החמצון), ובכך יוצר תרכובת חיונית לא פעילה. בנוסף, מסתבר כי יצרני שוקולד רבים מסלקים את הפוליפנולים בתהליך ייצור השוקולד, בשל טעמם המריר וכך אנו מאבדים את יתרון הקקאו בהקשר לכושר ולבריאות הלב. לכן המחקר תקף רק לשוקולד מריר איכותי.

[brightcove_iframe video_id='health-articles-020' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_by7ps5x8' duration='51']

אך שימו לב, עדיין לא נמצא המחקר שטוען כי שוקולד מרזה. לכן כל עוד לא הוכח ששוקולד הוא דל בקלוריות, חשוב לצרוך ממנו במינון נכון. כמו כן, כדאי לזכור שיש מגוון מזונות עשירים בפוליפנולים המגבירים הפרשת תחמוצת חנקן ,למשל מיץ סלק.

שני כהן היא דיאטנית קלינית בהולמס פלייס

עוד ברשת בריאות

עכשיו זה מדעי: נשים צריכות שוקולד

מה הגוף מסמן לך, זה הכל אזהרות ותסמינים

רוצים חיים ארוכים? פתחו ספר

[brightcove_iframe video_id='health-articles-045' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_05kx6wvn' duration='50']

האפליקציה שתעזור לעיוורים "לראות"

[brightcove_iframe video_id='health-articles-037' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_apfl42a4' duration='106']

שבדיה מציעה: הפסקות סקס יזומות 

[brightcove_iframe video_id='health-articles-029' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fh3frv9p' duration='41']