תל אביב מככבת בדירוג הערים הירוקות בעולם

אתר חדש מבטיח לדרג את הערים הגדולות בעולם לפי מידת צפיפות העצים בשטחן, והנציגות הישראלית לא מאכזבת. מי כבשה את המקום הראשון?

זמן צפייה: 00:54

לצמחייה בשטח עירוני יש יתרונות רבים החל משיפור איכות האוויר, הצללה, ובכלל הניגוד המתבקש לנוף העירוני של המגדלים והכבישים. מכון המחקר הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) חבר לפורום הכלכלי העולמי (World economic Forum) כדי ליצור מעין "עצופדיה" (עץ + אנציקלופדיה), אתר המדרג את הערים הירוקות בעולם לפי צפיפות העצים בעיר.

בעזרת גוגל סטריט וויו (Google street View), העצופדיה היא כלי נוסף עבור מתכנני ערים, שיכולים לבדוק מיקום וגודל העצים בשכונה. היוזמה נועדה להעלות למודעות את כמות המשטחים הירוקים בערים ובכך לעצב את הערים של העתיד.

תואר ירוק. תל אביב
תואר ירוק. תל אביב

בנוסף, האתר דירג את הערים הירוקות ביותר לפי גודל המשטח הירוק שהעיר מציעה. את המקום הראשון כיום כבשה העיר-מדינה סינגפור, עם משטח ירוק בגודל 29.3 אחוז משטח העיר. במקום השני נמצאת העיר הקנדית ונקובר, עם 25.9 אחוז. במקום השלישי נמצאת העיר האוסטרלית, סידני, ש-25.3 אחוז מהשטח העירוני מוקדם לצמחייה.

סינגפור
סינגפור כבשה את המקום הראשון

הנציגה הישראלית, תל אביב-יפו, נמצאת כרגע במקום ה-12 (מתוך 17) עם 17.5 אחוז שטח ירוק, יותר מלונדון (12.7%), ניו יורק (13.5%), ופריז (8.8%). אנשי האתר מבטיחים לסרוק עוד ערים ברחבי העולם ולעדכן את הרשימה. מה הסיכוי שתל אביב תישאר ב-20 הראשונות?

עוד ברשת בריאות

עכשיו זה מדעי: נשים צריכות שוקולד >> [brightcove_iframe video_id='health-articles-020' autoplay='0' credit='' kid='1_by7ps5x8' duration='51']

אברי גלעד מוטרד מתוחלת החיים המתארכת

שפעת 2017: האם החיסון אכן נכשל?

מקור