השיבה להודו: קמפיין חדש לעידוד צריכת בשר הודו

המועצה לענף הלול יוצאת במהלך שיווקי רחב היקף לקידום צריכת בשר ההודו בישראל בכדי להעלות את המודעות לערכים התזונתיים הגבוהים שלו

זמן צפייה: 08:09

הישראלים מכירים את ההודו בעיקר באמצעות דוכני השווארמה, אך לאור תהליכים העולמיים המקדמים צריכת בשר רזה,  מועצת הלול מעוניינת להוביל מהלך להגברת הצריכה הביתית. "אם מוסיפים את מגוון השימושים והטעמים הקולינריים שמאפשר השימוש בבשר ההודו ואת הערכים הבריאותיים  - אנחנו יוצרים משוואה מנצחת עבור משק הבית הישראלי", נאמר ממועצת הלול.

ככלל, בשר הודו הוא בשר רזה יותר. אחוזי השומן בתרנגול הודו עומדים בממוצע על בין 3-5 אחוזים, בשעה שבעוף 6-8 אחוזים ובבקר – 5-30 אחוזים, תלוי כמובן בנתח. בנוסף בדומה לסוגי בשר אחרים הודו מכיל חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה מאוד. כלומר הוא מכיל את כל חומצות האמינו להן גוף האדם זקוק לבניה ולתחזוקה.

ככלל, בשר הודו הוא בשר רזה יותר | צילום: shutterstock

בשר הודו מספק גם צריכה גבוה של ויטמינים ומינרלים: ב-100 גרם בשר הודו תמצאו כמחצית מהתצרוכת היומית המומלצת של וויטמין B12, כ-1.7-3 מיליגרם של ברזל, וכמות גדולה של סלניום, יותר מבשר אדום או מעוף. לסלניום תפקיד חשוב לגוף האדם, הוא נחוץ בהגנה על DNA, משמש כאנטי- אוקסידנט, מסיוע במניע מחלות סרטן, במניעת מחלות לב וכלי דם, בשמירה על פעילות תקינה של בלוטת התריס והמוח.

על הצד הגסטרונומי והדגשת האיכויות הקולינריות הופקד השף אביב משה אשר יוביל את הקמפיין כולו. "הודו הוא בהחלט מוצר שאפשר לבשל איתו בבית, הוא מאוד מומלץ וטוב לילדים, עם מגוון בישול רחב", מסביר השף אביב משה. "הוא נחשב ליותר זול ולכן הוא פחות קיים ב''מסעדות נחשבות'' אלא במזללות כמו השווארמיות למיניהן שפרוסות ברחבי הארץ. אבל תמיד ידעו שההודו הוא בעל ערכים תזונתיים גבוהים וטובים יותר מבשר אדום", הוסיף. צפו בראיון המלא מתוך בוקר חם

פופאי סטייל: 8 דרכים לצרוך יותר ברזל

חושבים שאתם יודעים לצחצח שיניים היטב? תחשבו שוב

בלי הזרקות: קרם חדשני יעלים את הקמטים

7 מאכלים שיאריכו לך את השיער במהירות