חוששים מרופאים? בואו לבית חולים לדובונים

באוניברסיטת תל אביב נערך השבוע אירוע התנדבותי למען ילדים מאוכלוסיות חלשות. הם הביאו דובונים, וזכו להדמייה של בית חולים כדי להכין אותם לקראת מפגש עם רופאים

זמן צפייה: 00:15

"בית חולים לדובונים" הוא אירוע מיוחד שהתרחש השבוע באוניברסיטת תל-אביב, ומטרתו הפחתת החרדה של ילדים מרופאים – בדרך מקסימה ומקורית. במסגרת האירוע, 120 ילדי גן חובה הגיעו לפקולטה לרפואה יחד עם הדובונים שלהם, כדי להעניק טיפול רפואי – דווקא לדובונים.

"כל ילד מגיע ומקבל אותו סטודנט לרפואה בדמות רופא משפחה שמלווה אותו בתהליך" מסבירה דניאלה וסקוביץ' קובי, סגנית יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה. "הילד אומר לו מה יש לבובה, ואז הוא פוגש כל מיני רופאים ועובר בדיקות שונות, כשהמטרה היא להפיג את החשש של ילדים מהמפגש עם הרופא, וגם להסביר להם על הבדיקות – מה זה צילום רנטגן, בדיקת דם, בדיקת שתן וכו', אלה בדיקות שהסטודנטים עושים ביחד עם הילדים לדובונים".

DSC_6473
צילום: דין אריאל

הפרויקט הבינלאומי שנהוג גם בפקולטות לרפואה בחו"ל, התרחש השנה בפעם ה-11 באוניברסיטת תל-אביב, שהיא גם הראשונה בארץ שלקחה חלק בפרויקט. את האירוע ארגנה אגודת הסטודנטים לרפואה בעזרת תרומות ובסיוע אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, ולקחו בו חלק 100 מתנדבים – סטודנטים לרפואה ורפואת שיניים מכל שנות הלימודים.

בנוסף ל"בדיקות" שעברו הדובונים, הילדים גם קיבלו הדרכה בנושא בריאות הפה, התנהגות חכמה בשמש ואורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה וכושר, כשהכל מועבר בדרך חווייתית של משחקים. "היה אמבולנס בכניסה לפקולטה שטיפל בדובי עם חבר'ה של מד"א שהגיעו, וקפיטריה לדובונים של סטודנטית שהתנדבה והכינה קאפקייקס לכל הילדים. המטרה הייתה להעניק לילדים חוויה מדהימה, צבעונית ושמחה" אומרת וסקוביץ'. "הילדים גם קיבלו מברשת שיניים וחומרי הסברה ומדבקות של 'חכם בשמש' מהאגודה למלחמה בסרטן".

DSC_7189
צילום: דין אריאל

הילדים שהגיעו השנה לאירוע היו מאוכלוסיות חלשות, "זה היה חשוב לי. כל המחקרים מראים שהתחלואה גבוהה יותר באוכלוסיות מוחלשות אז הרבה יותר נכון לעשות את זה עבורם, אני חושבת שהם צריכים את זה יותר מילדים שיש להם הורים שיכולים להרשות לעצמם את הרופא והטיפול הכי טובים, הם פוגשים את הרפואה הציבורית ואנחנו צריכים להנגיש את הרופאים לילדים" אומרת וסקוביץ'.

"לחלק מהילדים אפילו לא היו דובונים והעירייה נרתמה ורכשה אותם בשבילם כדי שיוכלו להגיע לאירוע. היה אפשר לראות מהילדים שלא כולם מבינים מה המשמעות של רופא ובדיקות. זה המקום שלנו להפחית את החרדה ככה שזה אולי יוריד מהנטל של ההורים.  אני מקווה שנמשיך לעשות את הפרויקט הזה עוד הרבה שנים, ורק נגדיל אותו ונגיע ליותר ילדים".

DSC_6510
צילום: דין אריאל

וסקוביץ' מסכמת את האירוע ואומרת כי "היה אפשר לראות את ההתרגשות של הילדים, ההורים המלווים והגננות, זו הייתה חוויה מדהימה. הילדים שיתפו פעולה, עשו בדיקת רנטגן לדובי, תשאול של מה כואב, הכירו את האמבולנס מבפנים וטיפלו בדובי שהיה בו, היו אצל הרופא הכירורג, עשו בדיקת עיניים לדובי ועל הדרך גם לעצמם, ופשוט היה פה אושר... הגיעו אנשים אפילו מפקולטות אחרות, זה איכשהו התפשט ברחבי האוניברסיטה והיה כל כך שמח. אפילו הדבר הכי פשוט, זה שהבאנו תיק של האוניברסיטה במתנה לילדים, היה כל כך לא ברור מאליו בשבילם".

עוד ברשת בריאות

לידה קלה עם שיטת היפנובירת'ינג

תרופות סבתא שאתם חייבים להכיר