פתחו את הבמבה: נמצאה תרופה לאלרגיה לבוטנים

פריצת דרך בתחום האלרגיות למזון: חוקרים אוסטרלים מצאו טיפול שהוכח כיעיל נגד האלרגיה מסכנת החיים לבוטנים

בוטנים

חוקרים אוסטרלים טוענים כי הם מצאו דרך בה ילדים עם אלרגיה חריפה לבוטנים, יוכלו סוף סוף להתגבר על התגובה מסכנת החיים למשך 4 שנים. ניסוי קליני שנחשב פריצת דרך של ממש, מצא כי אצל שני שליש מהילדים שקיבלו טיפול חיסוני ניסיוני, נעלמה האלרגיה החריפה.

אולי יעניין אתכם:

כיצד מזון מזין ואיכותי יכול ליצור מחלות בגופינו?

האם קפה באמת מפחית את הסיכון למוות? לא בטוח

מחקר ישראלי: "לחם בריאות" לא בריא לכולם

48 ילדים שנרשמו לניסוי, קיבלו טיפול פרוביוטי פעם ביום בשם לקטובצילוס רמנוסוס עם חלבון בוטנים, למשך 18 חודשים. "לאחר הטיפול, 70% מהילדים היו מסוגלים לבלוט בוטנים מבלי לסבול מתגובות", סיפרה פרופ' מימי טאנג מאוסטרליה. "היו לנו ילדים שנכנסו למחקר שנאלצו להמנע מבוטנים באופן חריף, להיות מאוד עירניים לנושא ועם המון חרדה בנושא. 4 שנים לאחר מכן, רבים מהילדים שהרוויחו מהטיפול הפרוביוטי יכולים כעת לחיות כמו ילד ללא אלרגיה לבוטנים", הוסיפה פרופ' טאנג.

אלרגיה

אלרגיה לבוטנים היא תגובה אלרגית קטלנית ושכיחה ביותר, ואחד הגורמים הנפוצים ביותר של מוות מאלרגיה למזון. בניסוי הנ"ל במקום למנוע את האלרגן, הטיפול פורץ הדרך נועד לתכנת מחדש את תגובת המערכת החיסונית לבוטנים, ולטווח הארוך יותר אף לפתח סובלנות. "זהו צעד משמעותי בזיהוי וטיפול יעיל בבעיית האלרגיה למזון בחברות המערביות", הוסיפה פרופ 'טאנג.

מקור