מחקר ישראלי: "לחם בריאות" לא בריא לכולם

ממחקר חדש של חוקרים ממכון ויצמן עולה כי מוצרי הקמח הלבן אינם מזיקים יותר מלחם בריאות - לחם מחמצת מחיטה מלאה. לחלק מהאנשים הם אף בריאים יותר

זמן צפייה: 05:20

הסערה הבאה בעולם התזונה: מדעני מכון ויצמן גילו כי תגובת הגוף לאכילת לחם משתנה מאדם לאדם ואין לזה קשר אם אוכלים לחם לבן או לחם מחיטה מלאה.

על מנת לבחון את השפעותיהם של לחמים שונים על הבריאות, השוו מדעני המכון בין שני סוגי לחמים שנמצאים על שני הקצוות של הטווח הבריאותי:
• לחם אחיד – לחם תעשייתי לבן מחיטה מעובדת, אשר נחשב הכי פחות בריא.
• לחם מחמצת מחיטה מלאה- לחם אשר נוצר במיוחד עבור המחקר ואמור היה להיות בעל סגולות ייחודיות.

תגובת הגוף לאכילת לחם משתנה מאדם לאדם ואין לזה קשר אם אוכלים לחם לבן או לחם מחיטה מלאה | צילום: shutterstock

20 הנבדקים שהשתתפו במחקר חולקו ל-2 קבוצות ונתבקשו, במשך שבוע אחד, לצרוך כמויות גדולות במיוחד של לחם, שסיפקו כרבע מצריכת הקלרויות היומית. קבוצה אחת אכלה לחם לבן, והקבוצה השנייה – את לחם המחמצת ה"בריא". לאחר הפסקה של שבועיים, התחלפו הקבוצות: במשך שבוע נוסף, אלה שאכלו לחם לבן עברו כעת ללחם מחמצת ולהפך.

___

השיטה היפנית שתעלים לכם את הכרס

7 מאכלים שיאריכו לך את השיער במהירות

כיצד מזון מזין ואיכותי יכול ליצור מחלות בגופינו?

___

"המעניין הוא שגילינו שבעת אכילת לחם מחמצת מחיטה מלאה, רמת האינסולין עולה בצורה חדה יותר מבעת אכילת לחם לבן - מה שגורם לאגירת שומנים גבוהה יותר", מסביר פרופ' ערן סגל מהמחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית, מכון ויצמן למדע. "להפתעתנו הרבה, לא היה הבדל בין שני הלחמים מבחינת ההשפעה על בריאות. הסיבה ככל הנראה טמונה בכך שתגובת הגוף לאכילת לחם היא עניין אישי מאוד, ולכל אחד יש תרכובת חיידקים שונה במעיים", הוסיף. אז האם אנחנו יכולים להתחיל להתפרע עם בגטים ופוקאצ'ות? צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר

עוד ברשת בריאות

בלי הזרקות: קרם חדשני יעלים את הקמטים

מסימני הקיץ: כיצד מתמודדים עם מכת היתושים?

מסתבר שלחטט באף, ולאכול את זה, בריא

בהריון? מה אסור לך לאכול ולא ידעת עליו