בחירת הגמר: מהו המהלך האסטרטגי של העונה?

לקראת אירוע הגמר, החלטנו להציג בפניכם רגעים אסטרטגיים בולטים ולשאול אתכם: מהו לדעתכם המהלך האסטרטגי של העונה?

לא מעט מהלכים אסטרטגיים זכינו לראות העונה, ולמעשה כשאנחנו נאלצים לבחור את ה-מהלך, הגדול מכולם, זה שהותיר אותנו המומים מול המסך, זה שלחלוטין ראוי לזכות בתואר "המהלך האסטרטגי של העונה", אנחנו מגלים שמדובר במשימה לא פשוטה בכלל.

לקראת אירוע הגמר שיתקיים ב-16.9, החלטנו להציג בפניכם רגעים אסטרטגיים בולטים ולשאול אתכם: מהו לדעתכם המהלך האסטרטגי של העונה?

מעיין משכנעת את כולם להצביע לה כדי לדעת על מי לשלוף את הפסלון במועצה

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep10-part-seker-02' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2kx5ak1u' duration='224'']

אי אפשר לדבר על מהלכים אסטרטגיים מבלי להזכיר את מעיין. השורדת אולי הכי אסטרטגית במשחק, הפגינה יכולות משחק שלא היו מביישות את מריל סטריפ, כשבידה פסלון חסינות ובניסיון לדעת על מי לשלוף אותו במועצה. מעיין הסתובבה בין כל חברי שבט בוהאי בניסיון להבין מהם את הם הולכים להדיח, ולשכנע אותם להדיח אותה.

מעיין הזילה דמעות בפני זהבי, מנגיסטו וענבר וגרמה להם לחשוב שהיא מוכנה לגמרי לפנות את מקומה במשחק, ולהקריב את עצמה לטובתו של שגיא. כמובן שחברי השבט לא ידעו שמדובר באסטרטגיה גאונית פרי מוחה הקודח של מעיין, שכל מטרתה הוא להשיג שליטה על המתרחש במועצת השבט, לבצע מהלך נגד מנגיסטו וטניטה ולהדיח את טניטה מהמשחק.

יוסי ומעין מוכרים את משימת הגועל כדי ששבט בוהאיי יפסיד

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep11-part-seker-01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_wwx3i123' duration='39'']

לאחר שברית הרביעיה המקורית שלהם התפצלה לשני שבטים שונים, נפגשו בר ושגיא בבקתת ההתדיינות וגילו שיש להם דרך לשפר את מעמדה של הברית בצורה ניכרת: הם יכולים לבחור אילו שורדים ישתתפו במשימת החסינות השבטית ובכך להחליט מי מהשבטים יגיעו אל מועצת השבט ויאבד חבר שבט נוסף. במידה ושבט ליגאוו ינצח במשימה, יהיו יוסי ובר, שהיוו מיעוט בשבט מוגנים מהדחה וירוויחו ימים נוספים במשחק.

הם חשבו על תכנית פעולה מיוחדת שתבטיח לארבעתם ימים נוספים על האי ותשמור על בריתם גם בשלב הבא של המשחק: בזמן שחברי שבט ליגאוו מעודדים את יוסי וחברי שבט בוהאיי מעודדים את מעיין, השניים כבר יודעים מראש מה יהיה מהלך המשימה. מעיין יודעת מראש שהיא הולכת להפסיד ליוסי, ובכך להבטיח את מקומם של בר ויוסי בשבט ליגאוו, שלא ילך למועצת שבט. כמובן שמשמעות הדבר היא, ששגיא ומעיין מוכנים להקריב ולהדיח מישהו משבט בוהאי, שפחות קרוב לליבם.

מיכל מעניקה שרשרת חסינות לנתי ומדיחה את יוסי

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep14-part-seker-01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_mzeuqsyw' duration='124'']

לאחר שנאלצה להיפרד מבני בריתה זהבי וענבר בגלל מהלך ה"הצרחה" ולאחר הדחתו המפתיעה של אלון, נותרה מיכל לבדה בשבט ליגאוו ללא חברים קרובים או בריתות חדשות. מצד אחד ניסו ורד ונתי לקרב אליהם את מיכל בכדי ליצור ברית משולשת וחזקה שתהיה הרוב השולט בשבט, ומצד שני ניסו יוסי ובר להתקרב למיכל כדי להחליש את ורד ונתי ולהביא להדחתם בהמשך. מיכל הרגישה כי הכול תלוי בה כעת, וכי כל החלטה שתקבל עשויה להשפיע רבות על המשך המשחק שלה ושל חברי השבט והתלבטה רבות כיצד לפעול.

היא הצליחה לזכות בשרשרת החסינות שהבטיחה לה ימים נוספים במשחק, אך החליטה במועצת השבט להעניקה לנתי ולהצילו מהדחה. ההסבר למעשה היה כי היא חושבת שהגיע הזמן שגם אישה תעשה מהלך, והיא מעניקה לו את השרשרת "לא מאהבת מרדכי, אלא משנאת המן". לאחר מכן בחרה להדיח את יוסי כנקמה על כך שהדיח את חברה הטוב אלון ששון.

אמיר חובר לענבר וזהבי מאחורי גבם של שגיא ומעיין ומדיח את מעיין במועצת השבט

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-02-clips-ep16-part-seker-01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_4y2jd1wg' duration='187'']

קצת לפני שלב האיחוד של שני השבטים ולאחר הדחתו של יוסי, אמיר מצא את עצמו במצב שרוב השורדים היו יכולים רק לחלום עליו. מצד אחד הוא חלק מברית משולשת יחד עם שגיא ומעיין, ומצד שני הוא שייך לברית משולשת נוספת יחד עם ענבר וזהבי. העובדה שכרת שתי בריתות שונות שיפרה את מעמדו של אמיר בשבט בוהאיי, לאחר שזכה בקולותיהם של כל חברי השבט שלו וידע לפרטי פרטים מה כל חבר שבט מתכנן לעשות ולהצביע במועצת השבט.

כנקמה על הדחתו של יוסי שנעשתה על ידי מיכל וזהבי, החליטו מעיין ושגיא להדיח את זהבי מהמשחק וביקשו מאמיר לחבור אליהם, אלא שאמיר החליט לספר זאת לזהבי וענבר, לשתף איתם פעולה ולהדיח יחד את מעיין. נחושים ובטוחים כי הם עומדים להדיח את זהבי, הגיעו מעיין ושגיא אל מועצת השבט, שם גילו כי אמיר ערק לברית השניה ששמה לה למטרה להדיח את מעיין.

 

עוד על "הישרדות":

לחצו כאן – כדי לצפות בפרקים של הישרדות

מי השורד שעשה לכם את העונה? הצבעת הגמר ל"שורד האהוב" בעיצומה! הצביעו והשפיעו

בחן את עצמך: איזה שורד אתה מ"הישרדות"?

מה שנגמר על האי – ממשיך בוילת המושבעים! לחצו כאן לצפייה בפרקים המלאים