כך התאהבתי בחלבן מחבל הבסקים

גם כחובב אירופה מושבע כמוני, חבל הבסקים הכיר לי נופים עוצרי נשימה, סמטאות קסומות, אוכל מפנק וחיים אורבנים לצד נופים כפריים, שם גם מצאתי אהבה. החל מיולי גם אתם יכולים

זמן צפייה: 01:30

חבל הבסקים הוא קהילה אוטונומית בצפון ספרד שבכל פינה שתסתכלו בה, הם יזכירו להם שהם לא ספרדים. הם מתגאים בשפה המקומית, בשלטון המקומי ובתרבות ובגיבורים הבסקים, ואם תנסו להשוות בינם לבין אחיהם הספרדים, תקבלו מבט זועף.

לקראת פתיחת קו טיסה ישיר לבילבאו (החל מה-5 ביולי), העיר הגדולה ביותר בחבל הבסקים, הייתי חייב לראות את המקום שהולך להיות היעד החם של הישראלים הקיץ.

שרידי המלחמות בחבל ניכרים בכל פינה, אך במובן של צמיחה והתחדשות ספורדית ולא מסודרת של העיר, מה שמקנה לה רומנטיות ואווירת טלאים מלאת אופי. בנסיעה אחת אפשר לראות בניינים מודרנים מלאי זכוכית ומתכת, לצד ארכיטקטורה אירופאית קלאסית. וזה בדיוק התפאורה לסיפור האהבה שלי. אבל לפני שנגיע לחלבן שכבש את ליבי, בואו נדבר קצת על האטרקציות.

התפאורה לסיפור האהבה שלי
התפאורה לסיפור האהבה שלי | צילום: דיויד ארונוביץ

ב-97' הוקם מוזיאון הגוגנהיים בבילבאו, אתר חובה בעיר שאת המבנה המרשים שלו לא תוכלו לפספס, במיוחד כשפסל הכלבלב של ג'ף קונס מברך אתכם לשלום, ואינו מוגבל רק לחובבי אומנות מודרנית שרוצים לסייר במוזיאון. אם אתם משפחה עם ילדים אתם מוזמנים לשלל פעילויות יצירה לילדים בחודשי הקיץ, ואם אתם סתם מחפשים מסיבה טובה, המוזיאון מציע Art After Dark, מסיבות לילה הכוללות אומנות ומוזיקה.

Art After Dark, מסיבות לילה הכוללות אומנות ומוזיקה במוזיאון הגוגנהיים בבילבאו
Art After Dark, מסיבות לילה הכוללות אומנות ומוזיקה במוזיאון הגוגנהיים בבילבאו | צילום: דיויד ארונוביץ

משם קופצים לסייר בעיר שמלאה בסיפורי מלחמה, כאב אך גם של תקווה וגאווה. בילבאו תתן לכם הכל: שופינג עם כל המותגים האהובים לחובבים, מסעדות ודוכני מזון לקולינריים ביניכם, שכוללים את הפינצ'וס המסורתי, התשובה הבסקית לטפאס, מועדונים וברים לקהילה הגאה שגם מתהדרת בפסטיבל שנתי לסרטים גאים, וביקור חובה באצטדיון סן ממס של קבוצת אתלטיק בילבאו המרשים, לא רק לחובבי כדורגל.

טסים לברצלונה? איפה כדאי לעשות שופינג

אבל חבל הבסקים הוא לא רק עיר אחת, כמו שסיפור אהבה הוא לא רק דייט ראשון. הנופים עוצרי הנשימה שיצר הטבע בחבל, הפכו במהרה למסע לחיפוש המיקום המושלם להציע בו נישואים. האי ב-Gaztelugatxe, מושלם להצעות נישואין (כי אם זה טוב לג'ון סנואו ממשחקי הכס זה טוב גם לי), העיירה גיטריה שנהנית מנוף של אי בצורת עכבר, העיירה זראוץ שנהנית מחוף הים הארוך ביותר בחבל הבסקים, וכמובן סאן סבסטייאן, העיר שנבחרה לאחת הערים היפות בתבל.

סאן סבסטייאן, העיר שנבחרה לאחת הערים היפות בתבל
סאן סבסטייאן, העיר שנבחרה לאחת הערים היפות בתבל | צילום: דיויד ארונוביץ

אותה סן סבסטייאן שכבר רבות דובר על יופיה ועל שלל כוכבי המישלן המעטרים את מסעדותיה, אירחה את המלכה הספרדיה שנהגה לטבול במי האוקיינוס. כי אם זה טוב למלכה, מי אני שאגיד אחרת. בתקופת הקיץ המומלצת לטיול, חבל הבסקים בכלל, והעיר היפה בתבל בפרט, חוגגים פסטיבל ג'אז וזיקוקים שיכולים להיות זמן נפלא לחופה שלי.

אבל סיפור האהבה רק התגבר מכאן. אחרי נוף עירוני שלא יבייש בירות אירופאיות אחרות שמתהדרות ביחסי ציבור מעולים, קפיצה קטנה לאזורים הכפריים של החבל חושף עולם מדהים של יקבים, כפרים ציוריים מימי הביניים, וחוות מסורתיות בהן עדיין מייצרים גבינות בשיטה מסורתית. לא מעט חוות ישמחו לארח אתכם ואת הילדים ויציגו לכם את התהליך, כמו החווה אליה הגעתי עם אותו חלבן בסקי.

חוות מסורתיות מלאות אופי ורוגע. חבל הבסקים
חוות מסורתיות מלאות אופי ורוגע. חבל הבסקים | צילום: דיויד ארונוביץ

אחרי שהחלטתי שהוא יהיה בעלי, המשכנו בטיול לכפר לה גארדייה, שם סיירנו בסמטאות ציוריות שלבטח יאכלסו את שתי המשפחות שלנו בחגיגות הנישואים, והגענו ליקב עתיק שהציע סיור מרתק עם טעימות ליין הריוחה הספרדי. אם תגיעו באוקטובר, תוכלו לחזות במו עיניכם ואפילו להשתתף בתהליך הכנת היין שכולל דריכת ענבים בגת.

כשחשבנו על פעילויות של ירח דבש, לא היה צריך להרחיק לכת. הנוף הכפרי של החבל עונה לצרכים של מי שרוצה לעשות טרקים של ממש בנוף ההררי והירוק של האזור, ולהתנתק לחלוטין מהמציאות.

סיור מרתק עם טעימות ליין הריוחה הספרדי. חבל הבסקים
סיור מרתק עם טעימות ליין הריוחה הספרדי. חבל הבסקים | צילום: דיויד ארונוביץ

אבל אז פתאום הרגשתי מכה חדה מלווה בתחושת מחנק ויובש באוויר - התעוררתי במטוס בנחיתה בנתב"ג. הבנתי שחגיגת האירוסין בבילבאו, החופה בסן סבסטייאן נשארה בדמיון, מסיבת הנישואים בכפר לה גארדייה, ירח הדבש במלונות המפנקים, והחיים עם החלבן הבסקי שכבר אימץ את שם משפחתי, היו רק בדמיון. לפחות יצא מזה טיול מושלם

אז אחרי שתגיעו לשם, והחל מיולי תוכלו להגיע בטיסה ישירה לבילבאו, דברו איתי, אכיר לכם את המשפחה שכמעט והייתה לי.

היעדים הכי חמים של הקיץ עכשיו בפייסבוק שלנו

*הכותב היה אורח "קשרי תעופה"