דברים שרואים מקאן: מאחורי הקלעים של פסטיבל הסרטים הנוצץ

אם אתם תיירים או מעריצים שמשתוקקים לגעת בתהילה, או שסתם קפצתם לביקור בעיר המיוחדת הזו - הנה כמה המלצות וסיפורים חמים מהפסטיבל הכי מדובר

זמן צפייה: 01:49

מאת: אריאלה אלוש

מעבר לעובדה שהיא נחשבת לפנינת הריביירה הצרפתית, העיר קאן ידועה, או במקרה שלה ידוענית - בזכות פסטיבל הקולנוע היוקרתי ואולי החשוב בעולם - שמתקיים בה אחת לשנה. למשך שבוע העיר מתמלאת בעשרות אלפי אנשים - אנשי תעשיית הקולנוע העולמית והמון תיירים ומעריצים, שמשתוקקים לגעת בתהילה ולקחת חלק בקרנבל האדום-האדום הזה.

כולם כאן יודעים, שלא כל הנוצץ הוא דקל הזהב, ולא כל פלאש של מצלמה מחביא את ניקול קידמן או את פדרו אלמודובר, שהיה השנה ראש חבר השופטים - מאחוריו. ישנם גם סרטים פחות נוצצים, ויוצרים פחות מוכרים, שיעשו הכל כדי למשוך תשומת לב ולמלא את האולם בזמן הקרנת הסרט שלהם.

מלבד כוכבים, או כאלה שרוצים לגעת באבק שהם מפזרים, העיר מלאה בקניינים, מעוניינים, והרבה ש"רוצים להיות", או לחיות, במשך שבוע אחד, בסרט. שלהם. כך למשל, אפשר לראות את מתחם השטיח הסגלגל, שבו ביתנים לבנים מכל ארצות העולם. לשם מגיעים "סוחרי האומנות": אנשי העסקים של תעשיית הקולנוע שבאים לשוק הסרטים כדי להציע את מרכולתם האומנותית, או לרכוש סרטים ממדינות זרות ולחזור עם שלל הביתה.

רחובות קאן בזמן הפסטיבל מלאים בשני צידי המצלמה, צלמים או מצטלמים, או כאלה שהם גם וגם. הסוד כדי להצליח לשרוד את ההמולה בעיר הוא פשוט לדעת מראש תחת איזה איזה כובע מגיעים - הצד הקונה או הצד המוכר, הצד המציג או הצד המספר, ומותר מידי פעם להחליף צדדים. מה שבטוח, רצוי שתהיו מוכנים בתיק עם שמלת הנשף או עניבת הפרפר, למקרה שתושט לכם פתאום הזמנה לאיזו הקרנת בכורה יוקרתית.

לכן הקהל שהכי נראה בקאן זה קבצנים לא-מזיקים, שעומדים עם שלטים מול השטיחים האדומים, לפעמים הם אפילו פוצחים בשירה ושאר מופעים כדי לזכות בתשומת לב מבעלי ההזמנות הנחשקות. אל אל דאגה, מי שלא יקבל כרטיס כניסה, יוכל להתנחם בסלפי על רקע המדרגות האדומות, רק שיישאר מעבר לגדר הלבנה. בזמן הפסטיבל העיר כולה חוגגת באדום: המפות במסעדות אדומות, המוצרים בחלונות הראווה אדומים, תחנות האוטובוסים עמוסות כרזות פניהם של הכוכבים ההוליוודיים. הכל מוגש לתייר בתאווה, נושא בחובו מסר יחיד: לעולם אל תפסיקו לשאוף ולהתקדם - להיות הכי קרובים לסטאר שלכם.

לא כל פלאש של מצלמה מחביא את ניקול קידמן או את פדרו אלמודובר | צילום: אריאלה אלוש

דברים לעשות בקאן

ולמי שבוחר להתבונן בכל הקרנבל הזה מבחוץ, העיר מאפשרת כל טוב ושפע חוויות תיירותיות, כמו כל עיר נמל שמחה לאורך חופי הים התיכון. האטרקציה הפופולרית בעיר היא ישיבה בבתי הקפה על הטיילת והתבוננות בעוברים ושבים. אטרקציה נוספת היא רביצה טופלס באחד החופים בעיר והתבוננות בגלים. או בטופלס אחרים. ובכל זאת, יש כמה אטרקציות שלא כדאי לפספס.

סיור בטיילת או סיבוב בין מותגי האופנה המובילים בעולם: מה עושים בקאן? צפו

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-abroad-economy-014-self' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_3mblano2' duration='126']

טיול מימי על סירת תיירים קטנה ולקבל מבט על העיר מתוך הים. למרינה בקאן יש שני מעגנים, וטיול רגלי לאורכם יכול לשובב נפש מול היאכטות המפוארות בעולם.

שוחרי תרבות גבוהה יותר מגובה השטיח האדום יהנו מסיור אומנותי במוזיאון Le Castre הנמצא במצודה מעל העיר האדומה. הנוף משם מאפשר מבט -על לא רק על קאן, אלא גם צובע בוורוד את כל הריביירה בזמן שקיעה.

מאז עיצבה קוקו שאנל את השמלה הקטנה השחורה, עברו הרבה שמלות ארוכות על שטיחי פסטיבל הקולנוע בקאן, ואת ניחוח השאנל אפשר עדיין לקבל בין חלונות הראווה של מותגי יוקרה כמו גוצ'י, ארמאני, פראדה, לואי ויטון ושאר חברים.

מי שרוצה לראות על איזה צד קמים עשירי העולם בבוקר, מוזמן לסייר לאורך הטיילת בין המלונות המפוארים, להציץ אל אולמות הקבלה המסוגננים או להזמין דרינק בבר נוצץ עם פסנתר כנף, מלא אנשים יפים. גם אם לא יתאפשר לכם להיות אורחי המלון לפחות תרגישו כמו בסצנה מאחד הסרטים.

דברים שרואים מקאן. העיר במבט על | צילום: אריאלה אלוש

מידע חשוב:

חדר במלון בארי לה מג'סטיק, בו צולם ג'יימס בונד, עולה 400 יורו ללילה בעונת הפסטיבל.

קפה בבית קפה ממוצע עולה 4 יורו.

ארוחת צהרים במסעדה לא יקרה תעלה כ-25 יורו.

המנה הכי זולה בתפריט תהיה לרוב הסלט ניסואז הים-תיכוני, והוא יעלה בממוצע 14 יורו.

התחבורה הכי נוחה היא קווי האוטובוס שמגיעים מכל חלקי העיר אל מרכז הטיילת. נסיעה בודדת עולה 1.5 יורו.

ואם שכרתם רכב יש לאורך הטיילת וברחובות המקבילים לה חניונים עירוניים בתשלום.

בהצלחה עם הפקקים.

החופשות הכי שוות והיעדים הכי חמים עכשיו אצלנו בפייסבוק