אהבה זה כואב: כך נראית חופשה זוגית בחו"ל

חשבתי שטסנו לעשות סקי בחו"ל ביחד? אז חשבתי. גם בחורים קשוחים מפחדים בתחילת הדרך ממסלולים תלולים, אבל לפחות מצליחים להשתלט על החומר מהר

זמן צפייה: 00:57

פברואר הגיע, הוולנטיינס בפינה והחלטנו לצאת לחופשת סקי רומנטית בשוויץ. הבעיה? אני יודעת לגלוש, גיל רק מתחיל ללמוד בפעם הראשונה. מה כבר יכול להיות? הבחור עושה טרקים במרכז אסיה, קרבי במילואים, מתאמן קבוע במכון ולא מפחד ממחויבות. מה יקרה כבר אם נשים אותו על המגלשיים לכמה ימים? אז הגענו לאנגלברג, עיירה מקסימה באמצע שוויץ וקרובה מאוד לציריך. הדרך לשם כבר עוררה את החשק לגלוש: הנוף התחלף מכבישים סואנים ליערות מושלגים עם צוקים נישאים ומרבית המכוניות שהיו סביבנו בכביש נשאו גגון עם ציוד סקי. מדדנו והשכרנו ציוד, למדנו את המפה למחר וקבענו שיעורי הדרכה. אנחנו מוכנים למחר.

רכבל מסתובב ב-360 מעלות בגובה 3,000 מטר

בבוקר הראשון, אני מגיעה אל הגונדולה הראשית של האתר, עולה אלפיים מטר תוך עשרים דקות עד לפסגת הטיטליס בגובה 3020 מטר. הקטע האחרון לפסגה נעשה ברכבל נוסף וחדש, הראשון מסוגו בעולם שמסתובב ב-360 מעלות ומאפשר תצפית מטורפת על האזור. אני יוצאת למרפסת התצפית, הנוף עוצר נשימה וגם קצת מקפיא אצבעות, כי בכל זאת מינוס שבע מעלות בחוץ. מהצד השני של התצפית אפשר גם ללכת על הגשר התלוי, גשר באורך מאה מטר ובגובה של 3000 מטרים, אם כי תחושת הגובה לא ממש משתקפת כשאתם מעל לכל כך הרבה שלג ועננים. אני אישית התרגשתי יותר בגשרים התלויים של נשר.

ואיך זה מרגיש לראות שלג בפעם הראשונה בגיל 24? צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_292' autoplay='0' kid='1_u4v5jayi' duration='1929']

הדרך למטה

אני מתחילה לגלוש למטה מהטיטליס, במסלול אדום ותלול. נקודה לעצמי: להתחמם בפעם הבאה על מסלול קצת יותר כחול וקליל. בהמשך אני מגלה שאין כאלו בנמצא עד לרכבל הבא. בנקודת הוויפי הראשונה שאני מוצאת (וזה די קל, כי יש וויפי חינם בכל מקום באנגלברג) אני בודקת מה שלום גיל בשיעור הסקי הראשון שלו. לשמחתי, כל האיברים אצלו במקום והוא מתחיל להבין את הקטע. אני ממשיכה למתחם יוחפיץ, מסלולים מהנים וקלים שמקיפים את פסגת ה-joch pass ועוצרת להפסקה במסעדה. אחרי מרק ששימח את הבטן אבל פחות את הכיס, אני גולשת חזרה לעיירה.

מי נרדם ראשון?

ארוחת ערב, גיל מגיע קצת תפוס אבל עם חיוך גדול. אנחנו מדברים על לצאת לשתות בירה בפאבים השמחים בעיירה, אבל אחרי ארוחת ערב מלאת גבינות ויין הסיכוי לצאת מהמלון נמוך יותר מהטמפרטורה בחוץ. אין ברירה, שנינו פוצחים בשנת לילה ארוכה עד הבוקר. למחרת, אחרי השיעור של גיל, אני מציעה לו לגלוש ביחד במסלול כחול סמוך לעיירה. "כחול כמו הסימנים הכחולים שלי ביד?" הוא שואל, ואני מוותרת ועולה לבד אל ההר. הפעם מזג האוויר פחות מאיר לי פנים ואני בוחרת מסלולים רגועים יותר עד שהשמש נזכרת לצאת מהעננים. מחוץ לגונדולה הראשית אני פוגשת את גיל לאפרה סקי שמח במיוחד בפאב "השאלט", ושנינו נכנסים להופעה של להקה גרמנית שעושה רושם שכולם יודעים את המילים לשירים שלה. אחרי שתי כוסות בירה היציבה שלי בנעלי הסקי מתחילה להתערער, ואנחנו חוזרים למלון.

טסנו לחופשת סקי זוגית, אבל מסתבר שבעיקר אני זו שגולשת (צילום: גיל סדגת)
טסנו לחופשת סקי זוגית, אבל מסתבר שבעיקר אני זו שגולשת (צילום: גיל סדגת)

סוף סוף גולשים ביחד!

גם היום השלישי עבר בהצלחה, ואפילו הצלחנו לעשות כמה מסלולים כחולים קלים ביחד. המורים השוויצרים לא איכזבו ואחרי שלושה ימים גיל עלה על המסלול הכחול הראשון שלו וצלח אותו בלי נפילה אחת! הרגשתי גאה. מסקנה: גם בחורים קשוחים מפחדים בתחילת הדרך ממסלולים תלולים, אבל לפחות מצליחים להשתלט על החומר מהר. חופשת סקי זה אמנם אתגר לזוגיות, אבל לגמרי שווה את זה.

קצת על המקום

אנגלברג (Engelberg), הר המלאכים, היא עיירת נופש ציורית השוכנת במרכזו של עמק ומוקפת כולה פסגות מושלגות וגבוהות, שעה ועשרים נסיעה משדה התעופה של ציריך, שוויץ. אתר הסקי המפורסם שלה נפרש משני צדדי העיירה, אם כי המתחם שנמצא למרגלות פסגת הטיטליס הוא האזור העיקרי לגלישה ואליו מגיעה הגונדולה הראשית. אנגלברג מתאימה לביקורים לכל השנה, ומלבד היותה מוקד סקי נחשק היא מהווה יעד טיולים מהנה גם בחודשי הקיץ.
יש באתר 82 קילומטרים של מסלולי סקי, שליש מהם מתאימים למתחילים והשאר לגולשים מנוסים ומנוסים מאוד. האתר מתגאה בהיותו בית אוהב לגולשי האקסטרים ויש בו את האוף פיסטים הטובים ביותר באלפים. בשל העובדה שהוא גבוה מאוד, מרבית המסלולים מעל 2500 מטרים והשיא הוא ב-3020 מטרים, השלג בו תמיד מוצלח ויש בו מסלולים רחבים ונוחים לגלישה, אם כי קחו בחשבון שרובם תלולים מאוד ומאתגרים.

אפרה סקי: העיירה מציעה מגוון פאבים תוססים, שהשעות החמות והשמחות ביותר שלהם הן לקראת ארבע וחמש, אז גם תמצאו מבצעים משתלמים על האלכוהול. אנחנו ממליצים על פאב ההופעות החיות שאלט (Chalet) הצמוד לגונדולה הראשית, פאב ומסעדת סקי לודג' (Ski Lodge) ובר הקוקטיילים יוקוטן (Yucatan) בסמוך לתחנת הרכבת.

היא מתאימה לביקורים לכל השנה, ומלבד היותה מוקד סקי נחשק מהווה יעד טיולים מהנה גם בחודשי הקיץ. אנגלברג (צילום: עמרי לוי)
היא מתאימה לביקורים לכל השנה, ומלבד היותה מוקד סקי נחשק מהווה יעד טיולים מהנה גם בחודשי הקיץ. אנגלברג (צילום: עמרי לוי)

5 דברים לעשות בחינם באתר הסקי:

[brightcove_iframe video_id='mood_article_313' autoplay='0' kid='1_0f2mn1bx' duration='56']

אטרקציות נוספות באתר

תצפית הטיטליס והרכבל ב-360 מעלות: גם אם אתם לא רוצים לגלוש מפסגת הטיטליס למטה, הדרך לפסגה ברכבל המסתובב ב360 מעלות שווה את זה. בנוסף, כדאי לבקר בגשר התלוי, מאה מטרים אורך ומטר רוחב של גשר ברזל חזק ויציב, הגשר התלוי הגבוה ביותר באירופה.

פארק השלג: בואו לתפוס מהירות במדרונות על אבובי שלג ענקיים או על מושבי פלסטיק, ולקנח בשוקו חם עם קצפת באיגלו שלג מתחת לקרחון. אגב, באיגלו ישנו גם מלון עם מספר חדרי לינה חצובים בקרח, אם מתחשק לכם לילה בשתי מעלות צלסיוס.

מנהרת השלג: חצובה עמוק מתחת לקרחון העד של הטיטליס, נמצאת מנהרה קפואה של 150 מטר מתחת לשלג. במנהרה אפשר להקשיב להסברים על האתר במגוון שפות ובעיקר למצוא עשרות סינים נלהבים שהגיעו רק בשבילה.

מזחלות השלג: בתשלום נוסף של 14 פרנק שוויצרים תוכלו לעשות מסלול מטורף על מזחלות שלג מעץ שתופסות מהירות ומעניקות חוויה מטורפת לחובבי האדרנלין. אופציה נוספת בתשלום היא אופנועי שלג רועשים.

מנזר אנגלברג ומפעל הגבינות: שווה לבקר גם בכנסייה הענקית של אנגלברג, שעל שמה קרויה העיירה ועד היום במנזר שלה חיים נזירים. בסמוך לה נמצא גם מפעל גבינות שפתוח לקהל הרחב ובו ניתן לראות מדי יום את תהליך הכנת הגבינות השמנות וגם לטעום.

יותר זול מסופ"ש בגליל: כמה יעלו לכם חופשות סקי? צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_281' autoplay='0' kid='1_4fgo5f5c' duration='1929']

כמה עולה? עבור חבילת סופ"ש של שלושה ימים תשלמו בין 849 יורו ל-999 יורו, תלוי בקרבה לשיא העונה. החבילה כוללת טיסה ישירה לציריך, הסעה לאתר, שלושה ימי סקי פס ולינה במלון 3 כוכבים עם ארוחות בוקר וערב. ניתן להטיס ציוד סקי ללא עלות נוספת, ובמהלך החופשה ישנו מלווה צמוד של SkiDeal. שיעורי סקי פרטיים או קבוצתיים בתשלום נוסף.

*הכותבת הייתה אורחת של חברת סקי דיל

החופשות הכי שוות והיעדים החמים עכשיו אצלנו בפייסבוק