נוטשים את הכלב או החתול בדרך לנתב"ג? האח הגדול צופה בכם

קשה להאמין, אבל בכל שנה ננטשים כ-100,000 כלבים ושאר חיות מחמד. צפו בקמפיין שהחליט לשים לכך סוף

זמן צפייה: 01:31

חג הפסח המתקרב הוא מועד התרגשות ושמחה עבור ילדים ומבוגרים רבים, אך מסתבר שלא כולם נהנים ממנו: על פי הערכת ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל תופעת נטישת הכלבים והחתולים על ידי בעליהם, שיוצאים לחופשה בארץ או בחו"ל, עולה במאות אחוזים ברחבי הארץ. על פי ההערכה כ-100,000 כלבים ננטשים מדי שנה. האיגוד מנסה לשים קץ לתופעה האיומה וקורא לציבור לדווח על בעלים הנוטשים את חיות המחמד שלהם- בכתובת דוא"ל לטובת העניין: netushim@vets.org.il.

כ-100,000 כלבים ננטשים מדי שנה, בעיקר לפני החג (צילום: shutterstock)
כ-100,000 כלבים ננטשים מדי שנה, בעיקר לפני החג (צילום: shutterstock)

בנוסף מנחה הארגון כי על מי שמוצא כלב נטוש, להתקשר למוקד העירוני באיזור מגוריו ולמסור אותו לרופא הרשות המקומית. בישראל כ- 10 אחוזים ממשקי הבית מחזיקים בחיות מחמד.  בשנת 2005 הוכנס תיקון לחוק צער בעלי-חיים האוסר על נטישת בעלי-חיים וקובע כי העונש המרבי הוא שנת מאסר. עם זאת, מאז ועד היום לא הצטמצמה התופעה בעיקר בשל חוסר אכיפה.

5 מזוודות שיעשו לכם חשק לארוז. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_248' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_nf62rgax' duration='1929']

דובר איגוד הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל, ד"ר שלי עינב אמר כי "בכל שנה אנחנו עדים לתופעה האיומה של משפחות המשליכות את בעלי החיים שלהן, שעד לאותו רגע היו חלק בלתי נפרד מבני הבית. מדובר בנטישה ופגיעה בחסרי ישע והרי ברור לכל בר דעת שכלב או חתול שמעולם לא חי בחוץ ולא נדרש למצוא מזון, מים ומחסה, עשוי לגווע ברעב או בצמא או שדינו להנשך למוות על ידי חיות בר או להפגע מרכב חולף. יש לעקור את התופעה מהשורש בעזרת אכיפה קפדנית וענישה חסרת פשרות כלפי הנוטשים על מנת להגן על בעלי החיים חסרי הישע שננטשים ברחובות לגורלם בעבור שבוע חופשה.  הארגון שלנו שם לעצמו למטרה לצמצם זוועה זו וככלי מסייע הקמנו את  המלשינון. אני קורא  לאזרחים, לאוהבי החיות ולכל מי שחמלה בליבו, לסייע לנו לעצור תופעה זו".

איגוד הרופאים הווטרינרים לחיות הבית, שם לו למטרה לאגד את כל הווטרינרים לחיות מחמד בישראל, על מנת לקדם את שירותי הרפואה בתחום, לדאוג לרווחת בע"ח, ולהגביר המודעות לטיפול נכון בבע"ח. בנוסף פועל האיגוד להעברת הצעות חוק בתחום. בעמותה חברים כ-600 וטרינרים מכל הארץ והוא שייך לאיגוד העולמי של רופאים ווטרינרים לחיות מחמד  WSAVA.

כך תעקבו אחרי המזוודה שלכם גם כשהיא לא איתכם. צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_220' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_tjlykk2d' duration='1929']

לואו קוסט עכשיו: המדריך המלא לטיסות זולות. אל תפספסו

[brightcove_iframe video_id='news-tonight-season-02-clips-ep-07-part-03-mood' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_9r0srdzj' duration='345']

החופשות השוות והדילים לחג עכשיו בפייסבוק שלנו