יושבים בפישוק רגליים באוטובוס? בקרוב תאלצו להפסיק

עליתם לאוטובוס? קמפיין חדש שהחל ברשת החברתית מבקש: שמרו על המרחב הציבורי של היושבים, ובעיקר היושבות לידכם

זמן צפייה: 01:02

מטיילים במדריד? אם אתם נוהגים לשבת ברגליים פתוחות כשאתם נוסעים בתחבורה הציבורית, כנראה שתהיה לכם בעיה: רשויות התחבורה בעיר יצאו בקמפיין חדש, הקורא לגברים להפסיק לפשק רגליים בעת ישיבה במרחב ציבורי.

התופעה מכונה manspreading- התפשטות גברית, ומתייחסת לגברים שנוהגים לשבת ברגליים פשוקות כאשר האישה שיושבת לידם נאלצת להצטמצם ואף להישמר ממגע בלתי רצוי.

התפשטות גברית: גברים הנוהגים לשבת ברגליים פשוקות כאשר היושבת לידם נאלצת להצטמצם ואף להישמר ממגע בלתי רצוי | צילום: צילום מתוך הקמפיין

ארגונים פמיניסטיים בספרד החלו את הקמפיין ברשתות החברתיות, ובמהרה עשרות תמונות המתעדות ישיבה מסוג כזה עלו אל הרשת, תחת ההאשטאג Manspreading. מאות תומכים חתמו על עצומה בנושא, והעניין תפס תאוצה.

אחד מהשלטים החדשים שנתלו באוטובוסים וברכבות | צילום: מתוך הקמפיין

בעקבות הקמפיין נתלו שלטים ברכבות ובאוטובוסים במדריד, הקוראים לגברים לזכור לכבד את היושבים והיושבות לצדם, ולצמצם את המרווח בין רגליהם כאשר הם יושבים. הכללים החדשים אינם מופנים לגברים בלבד: נוסף לשלטים אלו נתלו שלטים נוספים, שמבקשים מהנושאים לא לשאת את התיק על הגב כאשר הם עומדים כדי לא להפריע לעומדים מאחוריהם ולא להניח רגליים על גבי המושבים.

העיר מדריד היא לא היחידה שמתייחסת בצורה פומבית לנושא: בשנת 2014 הושק קמפיין דומה ברכבת התחתית בניו יורק, תחת הסיסמה "אחי, הפסק לפשק רגליים בבקשה". בקרוב בישראל?

עוד ב-Mood

האצטדיון של ריאל או שופינג מטורף: כל מה שאסור לפספס במדריד

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-abroad-tourist-guides-005' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_l3s4lqo4' duration='51']

 

עוד סיפורים מהעולם עכשיו בפייסבוק שלנו