היעד שלכם לקיץ: חופשה משפחתית בקוסטה דורדה

מחפשים יעד תוסס לחופשה? סיגלית בר ממליצה על רצועת חוף נפלאה ומלאה אטרקציות בספרד

זמן צפייה: 02:06

קוסטה דורדה Costa Daurada בספרד היא רצועת חוף ארוכה בקטלוניה הנמצאת במרחק של פחות משעה וחצי נסיעה דרומית מערבית לברצלונה. קוסטה דורדה "חופי הזהב" היא יעד פופולרי למשפחות הודות לחופי הים המוצלחים החוליים ורחבי הידיים, שופעי הפעילויות.

האטרקציה מספר אחת באזור היא פארק השעשועים פורטאוונטורה PortAventura שהוא פארק השעשועים הגדול ביותר בספרד ואחד הטובים באירופה.

בצמוד לפארק השעשועים גם פארק מים גדול בשם Aquatic Park Caribe השופע מגלשות מכל הסוגים לצד לגונות שקטות וציוריות בסגנון קריבי.

לחובבי האקשן בקרבת מקום גם פארק חבלים בשם Jungle Trek, מגלשה אלפינית "טובוגן" Calafell המתפתלת לאורך של 700 מטרים וקארטינג איכותי Electric Karting Salou.

לחובבי טבע מומלץ לערוך סיור רגלי בין מפלים בהרים בפארק ריו גלוריטה הכולל רחצה בבריכות טבעיות ומפלים יפים.

חברת Aventuratoursalou מארגנת טיולים מודרכים רגליים בפארק. מי שמעדיף יותר אדרנלין יכול להצטרף לסיור הקניונינג שלהם.

העיר הגדולה והחשובה ביותר בקוסטה דורדה היא טרגונה Tarragona הנחשבת לבירת המחוז. במרכזה עיר עתיקה עם מבנים היסטוריים עתיקים מתקופת האימפריה הרומית ועוד לפניה. העיר העתיקה שהוכרזה כאתר שימור של יונסק"ו מוקפת חומות עם סמטאות מרוצפות צרות שופעת בתי קפה בכיכרות, כנסיות ענקיות ושרידי מבנים עתיקים משומרים היטב בכל פינה.

מומלץ לערוך סיור רגלי מודרך בעיר הכולל סיור במחילות תת קרקעיות, בדגם של העיר, תצפית מראש מגדל גבוה וביקור בשרידי הרובע היהודי העתיק.

מדריך מצוין שופע ידע, אוהב ישראל המתעניין במיוחד בהיסטוריה המפוארת של יהודי ספרד הוא צ'אבי Xavi הבעלים של חברת Itinere העורך סיורים רגליים פרטיים בני כשעתיים-שלוש בעיר העתיקה.

על מנת ליהנות ביום אחד מהעיר בדרך חווייתית וספורטיבית מומלץ לצאת לסיור מודרך בן שלוש שעות באופניים חשמליים של חברת Ebiketours 

עיר מרתקת נוספת באזור היא ראוס Reus, עיר הולדתו של גאודי, הארכיטקט הגאוני. בעיר מרכז מבקרים המוקדש כולו לגאודי Gaudi Centre Reus

ראוס היא עיר קניות תוססת הידועה במבנים היפים שלה. כדאי לקחת במרכז המבקרים מפה עם מסלול טיול בין המבנים השונים מהם שאב גאודי את ההשראה בימי ילדותו בעיר, ללכת בין הרחובות הראשיים השוקקים, בין שווקים, חנויות, מסעדות ומעדניות ולגלות תוך כדי את המבנים. סמוך לכל בניין ייחודי שלט מוזהב ממתכת המספר את סיפורו.

כדאי לבקר גם בהרים השופעים עיירות עתיקות קטנות, כרמים ויקבים וגם טירות. מומלץ לבקר בטירת מירווט Castillo de Miravet

השוכנת במרומי הר ומשקיפה על נקודת הפיצול של נהר רחב ידיים. בטירה עורכים סיור עצמאי בין החדרים, הצריחים והחומות עם חרכי הירי. מכל מקום נשקף נוף מרהיב עין. בנהר למרגלות הטירה ניתן לצאת לשייט קיאקים.

 למשפחות מוצלח לגור בכפר נופש חדיש בשם BONAVISTA DE BONMONT בו דירות נופש מרווחות ומאובזרות הממוקם בין הים להרים במרחק נסיעה של כעשרים דקות מפארק השעשועים  ובמרחק של עשר דקות נסיעה מחופי הים. כפר הנופש השייך לרשת הגדולה "פייר אנד ואקאנס" טובל בצמחייה ממוקם בסמוך למגרשי גולף ונשקף ממנו נוף של ההרים, הגולף והים. בכפר הנופש בריכת שחייה גדולה, מועדון לילדים שופע פעילויות, ערבי בידור והפעלות ועוד. יש בו מכבסה הפועלת על מטבעות, מיני מארקט ומסעדות. בעיירה הסמוכה לכפר הנופש במרחק של כעשר דקות נסיעה סופר מארקטים גדולים וזולים, בתי קפה ומסעדות וחופי ים משפחתיים.

חברת ב. ד. גרייבר משווקת חבילות נופש אטרקטיביות הכוללות טיסות לברצלונה, שבוע לינה בכפר הנופש ורכב שכור לכל התקופה.

למידע על עוד איים מומלצים לחופשה לחצו כאן

מתכננים את החופשה הבאה שלכם? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו וקבלו המלצות לאטרקציות שוות במיוחד