לגעת בקרחון: הטיול שלא תשכחו לעולם

המטיילים הישראלים מכנים אותו "הקרחון המתנפץ" והוא רק אחד מהקרחונים בשמורה יוצאת הדופן הזו - צפו בתיעוד

זמן צפייה: 01:27

שמורת הקרחונים  PARQUE NACIONAL DE LOS GLACEIROS  בקצה הדרומי של ארגנטינה היא אחת מיעדי החובה המרתקים בארגנטינה בנוסף כמובן למפלי איגואסו המרהיבים.

הקרחונים נמצאים בסמוך לגבול שבין ארגנטינה לצ'ילה וגובלים באגם ארגנטינה. מנמל Puerto Bandera הסמוך לאל קלפטה El Calafate יוצאות ספינות מטיילים לשייט באגם הגדול לצפייה בקרחונים. בדרכן חולפות הספינות על פני קרחונים צפים בגדלים שונים שניתקו מהקרחונים הגולשים להם באיטיות אל תוך האגם הענק.

275 מפלים ו-2 מדינות ביום:

[brightcove_iframe video_id='mood_blogers_sigalit08' autoplay='0' kid='1_eg43x69t' duration='92']

קרחון אופסלה Upsala נמצא בחלקו הצפוני של אגם ארגנטינה ולא ניתן להתקרב אליו כל כך מטעמי בטיחות בגלל ריבוי הקרחונים הצפים אבל הוא מרשים מאוד גם מרחוק. אל קרחון ספגזיני Spegazzini  שבמערב האגם ספינות הטיולים מגיעות קרוב יותר והמראה שמתגלה מרהיב.

גולת הכותרת בביקור בשמורת הקרחונים היא ללא ספק קרחון פריטו מורנו Perito Moreno הידוע בכינויו על ידי המטיילים הישראלים: "הקרחון המתנפץ" , אליו ניתן להגיע ברכב מהעיירה אל קלפטה El Calafate לנקודת תצפית מושלמת ממש מול הקרחון במרחק של כמאה מטר ממנו. במקום יש שבילים מסודרים ונקודות תצפית רבות. מדי פעם מתמוטט חלק מהקרחון אל המים ומרעיד את האוויר.

חוויה נוספת ומיוחדת בקרחון זה היא טיול הליכה על פני הקרחון (לפני העלייה לקרחון מלבישים על הנעליים תחתיות עם דוקרנים המונעים החלקה על הקרח). המראה המתגלה על הקרחון מרתק, בקיעים בצבע כחול, נקיקים, שלוליות כחולות, פלגי מים צלולים ונוף גבעות קרח.

לאל קלפטה ניתן להגיע בטיסה ישירה מבואנוס איירס וגם מברילוצ'ה.

לאן טסים בחורף? האי הספרדי שיעשה לכם טוב:

[brightcove_iframe video_id='mood_article_196' autoplay='0' kid='1_w24623ag' duration='1929']

דרמה בלב הים - צפו:

[brightcove_iframe video_id='mood_blogers_sigalit04' autoplay='0' kid='1_9uwkvyog' duration='115']

סיגלית בר, בעלת האתר המדריך למטייל מתכננת טיולים לחו"ל ומחברת 5 מדריכי טיולים.