אל תפספסו: חופשה אטרקטיבית בבירת התופעות התרמיות של העולם

פעילויות אקשן וספורט אתגרי שופעות אדרנלין והפתעות: הגעתם לניו זילנד? אל תדלגו על רוטורואה - כך זה נראה

זמן צפייה: 01:47

רוטרואה Rotorua שוכנת בחבל ביי אוף פלנטי שבאי הצפוני של ניו זילנד. העיר ממוקמת לחופו הדרומי של אגם רוטורואה שעל שמו היא נקראת, כ-230 ק"מ דרומית-מזרחית לאוקלנד. בעיר כ-55,000 תושבים ומבקרים בה מעל 3 מיליון תיירים בשנה. בזכות תושביה המאורים הרבים, היא נחשבת ל"לב התרבות המאורית".

רוטורואה נחשבת גם כבירת התופעות התרמיות של העולם עם שבעה אתרים גיאותרמיים הכוללים בריכות חמות, בריכות בוץ מבעבעות, גייזרים וכד'. אפילו במרכז העיר ניתן למצוא בריכות מים חמים ואם תחפרו בסמוך לאחד האגמים (לפעמים מטר אחד מהאגם! )  של העיר, שמימיהם קרים למדי, תגיעו מהר מאד (כ-30 ס"מ עומק) לאדמה לוהטת ומים רותחים. בנוסף לכל זאת שופעת רוטורואה פעילויות אקשן וספורט אתגרי שופעות אדרנלין והפתעות.

בריכות חמות, בריכות בוץ מבעבעות, גייזרים ועוד. רוטרואה | צילום: סיגלית בר

רוטרואה היא יעד נפלא לחופשה משפחתית מגוונת וכדאי להקדיש לה לפחות 3-4 ימים על מנת לראות את האטרקציות ברוטרואה וסביבתה.

הפארקים התרמיים

וויאוטאפו: הפארק התרמי המפורסם והמוצלח ביותר באזור רוטורואה ממוקם כ-40 דקות נסיעה דרומית לעיר ושמו: "וויאוטאפו" Wai-o-tapu Thermal Wonderland. כל יום בשעה 10:15 מתפרץ הגייזר המפורסם ביותר בפארק. אחר כך מטיילים בטיול רגלי במסלול הליכה מסודר בין בריכות בוץ מבעבעות, בריכות גופרית צהובות-כתומות, מעיינות חמים, בריכות בצבעים עזים של ירוק וטורקיז והרבה אדים. מסלול מרשים שכדאי לא לוותר על אף חלק ממנו. משך ההליכה בו כשעתיים וחצי עד שלוש שעות. הריח באתר מסריח למדי, ריח של גופרית הדומה לביצים סרוחות, אך מתרגלים אליו די מהר.

בריכות בצבעים עזים של ירוק וטורקיז והרבה אדים | צילום: סיגלית בר

טה פויה: שילוב של שתי האטרקציות המאפיינות את רוטורואה: תופעות תרמיות ותרבות המאורים תמצאו בפארק התרמי המאורי "טה פויה" Te Puia בו שילוב של תופעות תרמיות מרשימות עם תרבות ומופעים מאורים. הביקור בפארק כולל סיור מודרך באתר הכולל הסברים על התופעות התרמיות, על המאורים, אורח חייהם והאמונות שלהם. בפארק גייזרים פעילים ביותר שכל שעה מתפרצים לגובה של כ- 10 מטרים, בריכות מים חמים וגופרית. המופע המאורי כולל ריקודים ושירים וטקס קצר של בחירת צ'יף וטקס שלום.

אפילו במרכז העיר ממש יש פארק עירוני רחב ידיים בו בריכות בוץ מבעבעות, אדים היוצאים מכל חור, מעיינות חמים (כולל מספר בריכות שאפשר לטבול להתרחץ בהן) ולצידם אגם עם ברבורים וגנים מטופחים.

סיגלית בר, בעלת האתר המדריך למטייל מתכננת טיולים לחו"ל ומחברת 5 מדריכי טיולים.

עוד ב-Mood

לטייל בתוך גלויה: חופשה מאלפת בהרי הרוקי הקנדיים

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-abroad-tourist-guides-016' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_mkqkbf7v' duration='63'']

גן עדן עלי אדמות: כך נראית חופשה בקריביים

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-abroad-tourist-guides-003' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_79jxihtx' duration='130'']

החופשות החמות של השנה עכשיו אצלנו בפייסבוק