גן עדן לחובבי שופינג: טיסות ישירות לשנחאי יחלו לפעול בקרוב

בספטמבר מתחילה חברת היינאן איירליינס הסינית להפעיל טיסות סדירות ישירות מתל אביב לשנחאי. סיבה מצוינת לבקר בעיר המדהימה הזו

זמן צפייה: 01:17

משרד התיירות והיינאן איירליינס מודיעות הבוקר על חתימת הסכם שיווק לפתיחת קו תעופה סדיר חדש בין שנגחאי ובין תל אביב. מהלך זה הופך את היינאן איירליינס לחברת התעופה הראשונה שמפעילה טיסות סדירות ישירות בין בירתה הכלכלית של סין ובין ישראל. בעקבות החתימה על ההסכם, החל מהיום ניתן להזמין כרטיסים לטיסות אלו. בשנה האחרונה חל זינוק במספר התיירים ואנשי העסקים המגיעים לישראל מסין. קו התעופה החדש צפוי להוביל לזינוק נוסף במספרם של המבקרים הסינים בישראל ומהווה גם בשורה צרכנית לנוסע הישראלי - יעד חדש במזרח.

ב-12 בספטמבר תחל חברת היינאן איירליינס להפעיל שלוש טיסות שבועיות ישירות לשנחאי (לשדה התעופה פודונג – PVG) בימים א', ג', ה' במטוסי דרימליינר חדישים. כניסתה של היינאן איירליינס לשמי ישראל לוותה בהוזלת מחירים משמעותית, וכך צפוי גם להיות בקו החדש (מחירי כרטיסי הטיסה: החל מ-669 דולר הלוך חזור במחלקת תיירים והחל מ- 2,749 דולר הלוך ושוב במחלקת עסקים).

שנחאי (Shanghai) היא עיר נמל במזרח סין והעיר השנייה בגודלה בסין. 24 מיליון תושבים גרים בה והופכים אותה לאחת הערים בעלות האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם. לעיר היסטוריה ארוכה ותרבות מפוארת, ולצד זאת כיום היא נחשבת לפסגת המערביות והמודרניות.

את הטיול בשנחאי כדאי להתחיל מהטיילת המרהיבה "הבונד", The bund, המשתרעת לאורך הגדה המערבית של נהר ההונגפו (Huangpu). כבר שנים רבות שטיילת הבונד היא סימן ההיכר של העיר. הטיילת, שאורכה 1.5 ק"מ, היא נקודת תצפית על קו הרקיע המרשים של העיר. מצידה האחד של הטיילת תמצאו מבנים מרשימים בסגנון בנייה אירופאי ועוד מלונות רבים, בנקים ובתי מסחר. צידה השני של הטיילת, המרשים אף יותר, מכיל את גורדי השחקים המטורפים שהפכו למזוהים כל כך עם העיר. זווית ראייה מרהיבה במיוחד על העיר היא ממרפסות התצפית הממוקמות בקומות הגבוהות שבגורדי השחקים. באזור המערבי נמצאת העיר העתיקה ושלל אתרים מרתקים לביקור: כיכר העם, בה תמצאו מזרקה ומסביבה מבנים מרכזיים, כמו בניין העירייה, מוזיאון שנגחאי ומרכז תערוכות. שנחאי היא גם גן עדן לחובבי קניות.

מי בא לשופינג? | צילום: shutterstock

העיר העתיקה

שנחאי, כאמור, מקפידה לשלב בין החדש לישן. לצד גורדי שחקים מודרניים, יש לה את הגנים הסיניים המסורתיים ואת המקדשים העתיקים. בעיר העתיקה שלל חנויות, דוכנים, מסעדות, חנויות מזון מגוונות ובתי תה, כולם שוכנים במבנים עתיקים בסגנון בנייה אופייני. יפה במיוחד לשוטט במקום בערב אז הכל מואר בשלל אורות. מקום נפלא לקניית מזכרות מקומיות ומתנות במחירים אטרקטיביים.

הרובע הצרפתי

הרובע הצרפתי מרוחק מרחק נסיעה קצר מהעיר העתיקה אך האווירה בו שונה לגמרי. בין השדרות הציוריות, בתי הקפה האירופאים, לרגע קט תשכחו שאתם בשנגחאי.

שנחאי היהודית: לא מה שחשבתם

רבים לא יודעים זאת, אך ליהודים היסטוריה ארוכה בשנחאי. הרבה לפני מלחמת העולם השנייה הגיעו לשנחאי יהודים מעיראק שהצליחו לפרוח ולשגשג בעיר ובנו חלק מהמבנים המרשימים ביותר בעיר. מאוחר יותר, מעשי הזוועות של הנאצים באירופה במאה ה-20 גרמו לאלפי יהודים להימלט לשנחאי, בה מצאו מקלט. שנגחאי קלטה אליה כ-20,000 פליטים יהודים שנמלטו מגרמניה הבוערת וממדינות שכנות אשר נכבשו על-ידי הצבא הנאצי. זכרונות החיים היהודיים עודם נשמרים באיזור בו עמד הגטו, איזור טילאנקיו. כאן עומד מוזיאון הפליטים היהודים בשנגחאי, המספר על ההיסטוריה המיוחדת של הפליטים היהודיים בסין. במוזיאון נמצא גם מיקומו לשעבר של בית הכנסת "אוהל משה", אחד משני בתי הכנסות היחידים בעיר.

לטעום את שנחאי: סיורי אוכל בעיר

הסצנה הקולינרית בשנחאי היא אחת הבולטות בסין, כשהסגנון הבולט בה מכונה "הבישול האדום": בישול בשר או עוף במים עם רוטב סויה ותבלינים. בין המנות הפופולריות והאותנטיות בשנחאי תמצאו לחמניות "באן" מאודות, דמפלינג במילוי מרק על בסיס רוטב ויניגר, אטריות נודלס עם בצל ירוק ועוד. כדי להכיר לעומק את הטעמים הסיניים, כדאי להצטרף לסיור אוכל.

מומלץ להצטרף לסיור קולינרי. שנחאי | צילום: shutterstock

מתאימה לכל גיל: שנגחאי לילדים ולמשפחות

שנגחאי איננה רק מקדשים, גורדי שחקים ושווקים, אלא יש בה גם אטרקציות שבהחלט מתאימות לכל המשפחה. מקטנים עד גדולים, כולם יכולים למצוא אתרים מעניינים ומיוחדים.

פארק דיסנילנד: גולת הכותרת עבור הילדים, כמו בכל מקום בעולם, היא לבטח פארק דיסנילנד Shanghai Disneyland. הפארק נפתח לציבור בקיץ 2016 ומאז כבר הפך לאתר עלייה לרגל עבור מקומיים ותיירים כאחד.

מפעל השוקולד Zotter: נכון, שנחאי אולי איננה מפורסמת בשוקולדים שלה, אך כאן תצפה לכם הפתעה אירופאית. מפעל השוקולד האוסטרי המשפחתי Zotter פתח סניף בשנגאי והצליח להביא את תרבות השוקולד האוסטרית עד לסין הרחוקה.

קרוז משפחתי: לשנחאי נמל ימי גדול המהווה נקודת מוצא לקרוזים מגוונים באסיה. זו הזדמנות לשלב ביקור בעיר עם קרוז במזרח הרחוק.

סיגלית בר, בעלת האתר המדריך למטייל מתכננת טיולים לחו"ל ומחברת 5 מדריכי טיולים.