לטייל בתוך גלויה: חופשה מאלפת בהרי הרוקי הקנדיים

מעיינות חמים מפנקים, פארקים לאומיים עוצרי נשימה וקרחונים מתוירים. מתי כדאי להזמין טיסה לרוקיס הקנדיים? ממש עכשיו

זמן צפייה: 01:03

הרוקיס הקנדיים מרהיבים ביופיים. אפשר לנסוע בהם שעות וכל הדרך רצופה נופים עוצרי נשימה, תרגישו שאתם מטיילים בתוך גלויה, שילוב צבעי לבן הקרחונים עם טורקיז האגמים והירוק של הצמחייה השופעת לא משאיר אף אחד אדיש. האטרקציות ברוקיס רבות ומגוונות: יערות, הרים מושלגים, קרחונים, אגמים בצבעי טורקיז, נהרות ומפלים מרשימים, דובים ואיילים משוטטים בחופשיות בטבע. זה המקום לראפטינג סוער אך גם לשייט רגוע, לטיול ברגל ובאוטובוס מיוחד על פני קרחון, לעלייה לפסגות אדירות ברכבלים אך גם לפינוק במעיינות חמים.

מונטריאול מון אמור: אירופה בצפון קנדה

פארקים לאומיים

פארק לאומי באנף Banff ופארק ג'אספר, שניהם במדינת אלברטה בקנדה. פארק באנף גובל בפארקים מוצלחים נוספים השייכים כבר למדינת בריטיש קולומביה: פארק קוטניי Kootenay  ופארק יוהו Yoho. הפארק כולל את העיירה באנף הנופית והמתוירת, בה שפע אטרקציות ופעילויות וכן את האגמים המרהיבים אגם לואיז ואגם מוריין. איך מגיעים? שדה התעופה הבינלאומי הקרוב ביותר לפארק באנף ממוקם בעיר קלגרי Calgary, הנמצאת במרחק של כ-130 ק"מ מזרחית לעיירה באנף (כשעה וחצי נסיעה).

הכי קרוב לטבע | צילום: סיגלית בר

אל פארק קוטניי – Kootenay הנמצא בדרום הרוקיס הקנדיים ניתן להגיע בנסיעה לכיוון דרום מערב מבנף Banff. לפארק זה ישנה גם כניסה מדרום ברדיום הוט ספרינגס Radium Hot Springs.

פארק יוהו – Yoho ממוקם 86 ק"מ צפונית מערבית לבנף Banff. הכניסה לפארק יוהו היא גם הכניסה לקולומביה הבריטית. בפארק זה שלוש אטרקציות מומלצות במיוחד: מפלי Takakkaw, Natural Bridge ו- Emerald Lake .

כדאי להקדיש לטיול ברוקיס שבוע שלם. ניתן לשלב את הטיול ברוקיס עם טיול בבריטיש קולומביה: העיר ואנקובר היפה וכמובן האי ואנקובר הידוע בעיר ויקטוריה ובפארק הלאומי שלו: פאסיפיק רים.

ירוק, טורקיז, לבן, תכלת. תקדישו לרוקיס הקנשיים לפחות שבוע של טיול | צילום: סיגלית בר

*ניתן להגיע לרוקיס גם מהעיר אדמונטון, הנמצאת במרחק של 320 ק"מ מערבית לפארק לאומי ג'ספר. אדמונטון מפורסמת במרכז הקניות שלה, הנחשב לגדול בצפון אמריקה וכולל גם שעשועים רבים.

בזכות הדולר הקנדי הנמוך שערכו ירד משמעותית בשנים באחרונות בהשוואה לדולר ולשקל, משתלם מתמיד לטייל בקנדה.

עונת הטיולים ברוקיס קצרה יחסית: מומלץ לטייל בהם מראשית יוני ועד סוף ספטמבר. עקב הפופולריות הרבה והביקוש הרב, רצוי להזמין מקומות לינה זמן רב מראש, חצי שנה לפחות לפני מועד הביקור.

סיגלית בר, בעלת האתר המדריך למטייל מתכננת טיולים לחו"ל ומחברת 5 מדריכי טיולים.