לא לבעלי פחד גבהים: האטרקציה הדרומית שתעיף אתכם באוויר

16 כדורים פורחים מרחבי העולם יעטרו את שמי צפון הנגב בחודש אוגוסט בפסטיבל הכדורים הפורחים בינלאומי שיתחולל בגן הלאומי פארק הבשור

זמן צפייה: 01:11

אם אתם נשארים בארץ באוגוסט ומתחשק לכם לחוות חווייה מדברית יוצאת דופן, כדאי שתגיעו לפארק הבשור שבצפון הנגב, לפסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי. הפסטיבל נמשך יומיים נותן חוויה לילית וחוויה יומית. בשעות החשיכה יתקיימו מופעי אור שישלבו מחול, להטוטנות ואקרובטיקה מרהיבים. שיאו של הערב במופע NIGHT GLOW המדהים, בו הכדורים מחוברים לקרקע ולצלילי מוסיקה קצבית נדלקת בהם אש בשלל צבעים. עם שחר, תוכלו לחזות בתהליך ניפוח כדורי הענק והפרחתם לאוויר במפגן צבעוני ומרגש.

בין הכדורים הפורחים שיעלו לאוויר השנה בפסטיבל תוכלו לראות את הבלון "ואן גוך" אחד מהבלונים המפורסמים ביותר בעולם שמעיר לחיים את דיוקנו העצמי של האומן ההולנדי המפורסם וינסנט ואן גוך. ואילו הבלון "פנדה" - בלון עם מטרה להעלאת המודעות למיני בעלי חיים בסכנת הכחדה ושלמירה על איכות הסביבה. טייס נוסף שישתתף בפסטיבל הוא לובור לבוביץ' מסלובקיה, שעיצב את הבלון "ברונו הליצן", בלון ייחודי בצורת ראש ליצן שמטרתו לשמח את האנשים. חברת "סקיי טרק כדורים פורחים" הישראלית תנהל את תחום התעופה בפסטיבל ותציג את הבלון הצורני הראשון בישראל "זולו הקוף המעופף" לצד שני כדורים נוספים אשר מוטסים על ידי טייסים ישראליים.

התעוררתי בשעה היפה ביום, ממש רגע לפני שהשמש זורחת, כדי לחוות את הטיסה השימית הזו. הכדור הפורח התמלא לאט לאט באוויר חם ודקות אחדות לאחר מכן התחיל להמריא. הנוף המדברי של דרום הארץ, נוף עוצר נשימה וכשהשמש מתחילה להאיר, רואים את חיות הבר שרצות על הגבעות, ההרים, המושבים והקיבוצים שמסביב.המחזה היפה הזה מקבל צורה קצת אחרת כאשר הכדור ממשיך להמריא למעלה, הכל נהיה קטן ורחוק יותר, עולים מעל העננים ורואים את השמש ממול, השמיים מעל והעננים מתחת. הכל כל כך רגוע ושקט, אפילו לא מרגישים את התזוזה של הכדור ופתאום ברגע מגיעים לגובה של כמעט קילומטר וחצי מעל הקרקע. החוויה של לעלות על כדור פורח, היא ממש כמו בסרטים, מותחים את החבלים, מבעירים את הלהבה ואז כל הכיף מתחיל.

מתי? 10-11 באוגוסט.

כמה עולה? 145 שקלים לאדם. חבילה משפחתית 475 שקלים (4 כרטיסים: זוג+ שני ילדים). ילד עד גיל 3 ללא תשלום. הכרטיס כולל לינת שטח בפארק, צפייה במופעים ובמטס וכל הפעילויות. הכרטיס אינו כולל טיסה בכדור פורח. להזמנות.