אל תגלו: הצצה ראשונה לאטרקציות שנפתחו לאחרונה בארץ

אתרים, פארקים, אטרקציות ומה שביניהם - כל מה שחדש ויתחדש בארץ. צפו בהצצה ראשונה ושתהיה שנה טובה ומהנה

זמן צפייה: 00:32

כבר סיפרנו לכם על המלונות שנפתחו וייפתחו השנה, והפעם תשמעו על שפע מחודש של אתרים ואטרקציות נחמדות, ועדיין לא משהו גדול ובומבסטי שיישנה את מפת התיירות בארץ, פרט אולי להכרזה על רכבל בנצרת ולאגם בפארק נחל באר שבע, שמסתמן כפרויקט הכי גדול ושאפתני שיושק בסוף 2018 ויישנה את תנועת התיירות בנגב בכלל, ובבאר שבע בפרט. ואם אנחנו צריכים לשים אצבע על מחוללי שינוי תיירותיים, גדולים, הרי שאלה התיירים הסינים שהתאהבו בארץ ותוך שלוש שנים שלשו את מספרם והשנה צפויים להגיע 100 אלף סינים – טיפה בים התיירות שלהם, המונים ביחס אלינו.

אֻם אל-קַנַאטִר, רמת הגולן

אֻם אל-קַנַאטִר, שמשמעותו אם הקשתות - על שום קשתות האבן הממוקמות מעל המעיין, הוא אתר שרידי כפר יהודי מתקופת המשנה והתלמוד, הממוקם על גדת יובל נחל סמך. מרכז העניין בכפר הוא בית כנסת עתיק, מהחשובים והמפוארים שהתגלו בארץ, שנחשף במסגרת פרויקט חפירה ייחודי שעשה שימוש בעגורן עם מצלמה תלת ממדית שסרקה את המבנה. השקעה של 30 מיליון שקלים וטכנולוגיה ייחודית אפשרו לשחזר ולבנות את בית הכנסת ולהשיקו לכבוד החג. בתוכנית המשך הפיתוח יבנו מבואה לקבלת המבקרים, אולם להקרנת סרט על האתר וכן גם בית קפה. לצד בית הכנסת ממוקם מעיין עין קשתות – שלוש קשתות שאף הן עברו שיחזור ושיפוץ, וכן הוכשרו שבילי גישה מוסדרים ופינות מוצלות לרווחת המטיילים.

שרידי כפר יהודי מתקופת המשנה והתלמוד. עין הקשתות, רמת הגולן | צילום: עמותת התיירות רמת הגולן

פארק אקסטרים, מעלות-תרשיחא

החוויה האתגרית, האקסטרימית, נחנכה השבוע במעלות, שמציינת יומולדת 60 להיווסדה. הפארק הענק והחדשני, ממוקם על שפת אגם מונפורט והושק לקראת פסטיבל  "טעם בגליל" שיתקיים שם בסוכות. במרכז הפארק מתקן חבלים בגובה 22 מטרים, מחולק לארבע קומות ובו 120 אלמנטים מאתגרים בהם 24 שבילי טיפוס, 48 במות, נדנדת ענק, באנג'י, אומגה, קיר סנפלינג ומכונית פולקסווגן תלויה בין שמים לארץ. כל קומה בדרגת קושי שונה - הראשונה הותאמה לקטנטנים, השנייה לילדים והשלישית והרביעית, המאתגרות, מיועדת לנוער ובוגרים.

אל תפספסו: הצצה לפארק האקסטרים שיפתח בסוכות במעלות

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-activities-039' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_4xo8tnuq' duration='41'']

רכבל הבשורה, נצרת עלית

בראשית החודש אושר אחד מהפרויקטים התיירותיים, הגדולים והשאפתנים של הגליל – הקמתו של רכבל בדרך הבשורה, שיחבר את האתרים ההיסטוריים והדתיים בתוואי שבין נצרת עילית לשיפולי התבור. לפרויקט, בהובלתם של משרד התיירות והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, משמעות רבה בשל היות האזור מוקד תיירות בעל חשיבות היסטורית ודתית. הרכבל יהווה גורם משיכה נוסף על מפת התיירות המקומית, ימנף את האזור כולו, יעלה את תנועת המטיילים, יעשיר את החוויה התיירותי ויאפשר ממרומיו תצפית מרחבית על הגליל.

מלכה כהן, חצר גשר הישנה

החצר של קיבוץ גשר הישן הפכה לאתר מורשת, מרגש ומרתק, הכולל, בין השאר, מאפיה שבמרכזה תנור היסטורי מ-1924. אחרי שנים התנור נעור לחיים עם פתיחתה של "מלכה כהן" - מאפייה ומעדניית בוטיק שהן בינגו להצטיידות בגודיס לפיקניק בעמק המעיינות. מאחורי המאפיה עומדים הילה ויזהר סהר, הבעלים של מסעדת רוטנברג, הסמוכה, הממוקמת מול הנוף המרהיב של נהריים וגבול הירדן. אל סלסילת הפיקניק תוכלו להכניס לחמים ועוגות, שהוכנו על פי מתכונים שנאספו מקיבוצי עמק הירדן, ירקות מיבול הגינה הצמודה, גבינות, שמנים, רטבים, ריבות ודבש מתוצרת האזור.

צרכניה ומאפיה מקומית, אתר גשר | צילום: אפיק גבאי

הטיילת החדשה, עכו

פרויקט הדגל של העיר הוא הקמת טיילת באורך 2 ק"מ, במקביל לקו החוף, שתתחבר את העיר העתיקה עד לשפך נחל נאמן. שלב א' - בקטע שבין העיר העתיקה לחוף התמרים, נמצא לקראת סיום והשקתו צפויה לראשית הקיץ. לאורך הטיילת יוקמו מרפסות תצפית, מתקני ספורט ושעשועים, בריכות חול, חנויות,  מסעדות ובתי קפה. עלות ההשקעה מוערכת ב-50 מילון שקלים.

 גן גו יורה, קיבוץ ניר דוד

שמחה וששון בגן גורו שלכבוד החג יתחדש במבוך דינוזאורים שיושק ביום שישי (22.9). הדינוזאורים יהפכו לדיירי קבע בין שבילי מבוך הצמחייה, ויהווה אטרקציה חווייתית נוספת לחבורת הקנגורו המקפצים בשטח, ולחיות האוסטרליות שהתנחלו ברחבי הגן. בין הדינוזאורים כאלה שינועו, אחרים שישמיעו קול ואף 'ידברו' ויספרו סיפורים בהומור ובחרוזים. עוד בגן: מתקני הפעלה אינטראקטיביים הקשורים לעולם הדינוזאורים.

גן גו יורה | צילום: נדב כפיר

פארק הפאמפטרק, חיפה

עיר הנמל מתעוררת. בחודש שעבר אושרו התוכניות לפיתוח הנמל, פתיחתו לרחוב והפיכתו למרחב תיירות ובילוי, בהשראת נמל ברצלונה. בינתיים נפתח בטיילת הכט פארק הפאמפטרק ובקרוב יחלו העבודות להקמת טיילת לאורך קו החוף, מבת גלים עד עתלית, המיועדת להולכים ולרוכבי אופניים. בנוסף הושקו סיורים ומסלולי טיול חדשים בהם מסלול בעקבות ציורי קיר בעיר תחתית, סיורי גרפיטי ברחבי העיר, סיור בשכונות הדתיות, גילויים והפתעות בשוק הפשפשים, סיורם קולינריים בואדי ניסנאס ובשוק תלפיות המתחדש, וסיור פאבים בעיר התחתית.

מרכז צפרות, פארק הירקון, תל אביב

אז עכשיו, כדי לראות ציפורים נודדות אין צורך להצפין עד לאגמון החולה, כי גם לתל אביבים יש. מרכז הצפרות העירוני נחנך בחודש שעבר ביער ראש ציפור, נ.צ. שבע טחנות ומפגש הנחלים ירקון ואיילון, שנקודת מפגשם נראית כראשה של ציפור. המרכז, שהוקם בשיתוף קק"ל והחברה להגנת הטבע, ממוקם בפארק טבע מלאכותי, משתרע על 30 דונם על גדות הירקון, מציע לציפורים תחנת מנוחה ותדלוק במהלך נדידתן, ולנו תצפית, מעקב והשתתפות  בטיבוע. בפארק אגם עם דגים, צפרדעים וברכיות, ובמרכזו אי קטן, תעלות מים, אחו לח המדמה ביצה, גן בוטני, 12 בתי גידול שהותאמו למגוון ציפורים, שני מסתורים ושלושה ביתני תצפית.

שבע תאי ספא אקספרס, תל אביב

החודש השיקה נעמי הורביץ, בעלת ספא שבע במלון הילטון ומסעדות Nithan Thai בתל אביב ובברלין, רשת ספא  שמשלבת בין הטמפרמנט התל אביבי, התזזיתי, לבין האופי התאילנדי, המסורתי. ולא, זו לא חנות פוט מסז' מצחינה בריח מנטול, כמותה יש באלפים ברחובות סיאם, כי אם קומפלקס ספא, טיפוח ויופי בעיצוב, במנטאליות ובאווירה של תאילנד המלכותית, כולל מטפלות תאילנדיות. המתחם משתרע על שתי קומות ברחוב דיזנגוף, וכוללו חדרי עיסוי, עמדות עיסוי מהיר, כורסאות פדיקור עם  ג'קוזי לרגליים והפוט מסז' הבלתי נמנע. לפרטים: 03-7746777.

עוד על הפרק בתל אביב: מגוון סיורים חדשים ברחבי העיר של עמותת התיירות "עיר עולם", פרויקט התיירות בשכונת התקווה, שצפוי להתחיל בדצמבר, מוזיאון טבע בצפון העיר, מוזיאון ומרכז לשימור העיר הלבנה ושוק אוכל נוסף שיפתח בתחנה המרכזית הישנה, ליד רציף האוטובוסים המיתולוגי.

רגע של נחת. שבע תאי ספא אקספרס | צילום: יחצ

כדאי שתכירו: עיר הילדים בחולון

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-short-trip-013' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_i0l0zhhl' duration='38'']

האוניה של ויצמן, מכון ויצמן, רחובות

מאגר מים מסתורי מתחת למרפסת, מעטפת שעם בקירות ומערכת ניקוז נסתרת בעמודי הבריכה – אלה רק חלק מהגילויים שהתגלו בביתו של הנשיא ויצמן במהלך השיפוצים, והשימור המחמיר, שבוצעו בו לאחרונה. הבית, שנקרא בפי הנתינים "האחוזה", הפך לבית פתוח ולמוקד תיירות שנחשב גם היום, 81 שנים מאז הקמתו, לאחד מהמפוארים, המקוריים והמרשימים ביופיים בארץ, שראוי שתמהרו לראות. הוא ממוקם בראש גבעה, מתצפת על האזור ונראה כאונייה הנישאת על הגלים. בחזיתו בריכת שחיה, מסביב לו גנים מרהיבים, עיצובו מודרני ויוקרתי והוא מתהדר במדרגות ספירליות מדהימות ביופיין. במקביל לפתיחתו המחודשת הבית זכה להכרה עולמית, מכובדת, כבית איקוני, תואר שהעניק לו הארגון הבינלאומי Iconic Houses , שצרפו לשורותיו ויהיה המבנה הראשון בארץ שנכנס למועדון היוקרתי.

בית ויצמן המשופץ | צילום: מיקלה ברסטו

בית לוי אשכול, ירושלים

שנים אחרי מותו של ראש הממשלה לוי אשכול הופך ביתו הצנוע למרכז מבקרים בניהולה של החברה להגנת הטבע ויד לוי אשכול, המנציחים את זכרו באמצעות הפיכת הבית למרכז חינוך עם תחנות אינטראקטיביות. המסיירים בבית יחשפו לקורות חייו של אשכול, ששזורים בתולדותיה המדינה. במטבח לומדים על קליטת עלייה וביטחון, בפינת העבודה על מלחמת ששת הימים ואיחוד ירושלים, בפינת הטלוויזיה על ערכי הדמוקרטיה ורוח הפיוס ובמטבח  ובחצר, עם הבריכה האקולוגית נחשפים לטבע ולסביבה.

אגם, שדרת אוכל ומרכז פרשים, באר שבע

באר שבע משיקה אתרי תיירות כפטריות לאחר הגשם בגליל ומשאירה אבק לערים שהן גם תיירותיות בהגדרתן. העיר, שמציינת 100 להיווסדה והפיכתה לאחד ממוקדי התיירות המרכזיים, מתפתחת וממנפת עצמה בקצב מסחרר. ביולי חנכו את "שער לנגב" – מרכז מבקרים רב חושי ואינטראקטיבי הסוקר את העבר, ההווה והעתיד של העיר והנגב; באוגוסט השיקו את פארק הילדים המקסים; החודש את שדרת האוכל האותנטית בעיר העתיקה ובסוף אוקטובר יכריזו ברב טקס, נשיאים, ראשי ממשלה, נכבדי עולם ו-3000 תיירים בריטים, אוסטרלים וניו-זילנדים, את פתיחתו של  "המרכז להנצחת חיילי אנז"ק". המרכז החוויתי מנציח 100 שנים לקרב הפרשים האחרון בעולם, וכיבוש העיר במלחמת העולם הראשונה על יד כוחות אנז"ק. אלה הם רק הפרומו לפרויקט הגדול מכולם – השקת פארק נחל באר שבע שבמרכזו אגם המשתרע על 90 דונם, השני אחרי הכנרת. חלק מהפארק כבר פועל עם טיילות, שבילי אופניים, גשרים, מתקני שעשועים, אמפיתיאטרון ומתחמי פיקניק, ועד סוף 2018 יצטרפו ספורטק, פארק מים, מסעדה בלב האגם ועוד.

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-activities-034' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_9126uara' duration='80'']

מבשלת בירה ומרכז לאמנות עכשווית, ערד

לערד יש פוטנציאל תיירותי גדול, שרבים פוסחים עליו בדרכם לים המלח, וחבל. בעיר רובע אמנים פעיל, מגוון מסלולי טיול ויהלים - מלון בוטיק ייחודי ומצליח הממוקם מול יופיו של ספר המדבר. לאחרונה העיר התחדשה בשיטה - מבשלת בירה מדברית שמייצרת בירות בוטיק בטעמים. למבשלה צמוד מרכז מבקרים בו נערכים סיורים בפס הייצור מלווים בטעימות של בירות טריות. עוד בחדשים: המרכז לאמנות עכשווית, מקומית ובינלאומית, שמשתרע על 300 מ"ר וכולל גלריית אמנות, חממה לאמנות ותרבות, סדנאות וסיורים במסלולים אמנותיים. אטרקציה נוספת היא הפארק המוטורי שיציע מגוון פעילויות, בהן הדרכות נהיגה מתקדמת, תחרותית ספורטיבית ועוד. ואם אתם כבר שם ורעבים, סורו לאוזבקיסטאן ברובע האמנים,  מסעדה חדשה שמגישה מטעמים ממטבחי מרכז אסיה.

אקסטרים בצוק מנרה - צפו:

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-in-israel-activities-036-self' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_roorx88l' duration='89'']

עוד המלצות על חופשות ואטרקציות עכשיו אצלנו בפייסבוק