בחזרה לטבע: איך מרפאים עיט עם פציעת ירי?

ומה קרה לצבה שנדרסה: שגית הורוביץ עם החדשות החמות מבית החולים לחיות בר

זמן צפייה: 05:13

אז מי הגיע השבוע לבית החולים לחיות בר בספארי?

עיט ערבות - חודש אחרי ששרד פציעת ירי קשה מאוד בשתי רגליו, עיט הערבות ישוב אל הטבע לאחר הטיפול בבית החיות. העיט ספג כדור ירי שעבר מצד אחד של רגלו לצד השני ורסיס נתקע ברגלו השנייה. לא ניתן להסיר את הרסיס כיוון שעלול לנתץ את העצם, לכן הטיפול מתמקד בעיקר בחיטוי באנטיביוטיקה ואמבטיות פולידין. כשהעיט הגיע אלינו הוא היה במצב ירוד מאוד, חלש מותש, רזה וסבל מטפילי דם. כעת, לאחר טיפולים רבים, הוא החל להתאושש ולהעלות במשקל וממש בקרוב ישוב אל הטבע באזור עמק החולה.

צבת ביצה מצוי נדרסה - הצבה הגיעה מאזור נחל אלכסנדר לאחר שכנראה נדרסה ממכונית וכעת נחה בבית החיות עד ששבריה יתאחו. מזמן לא הגיע לבית החולים צב ביצה במצב כל כך קשה, השברים נמצאים גם על הגחון וגם על השריון. מדובר בנקבה שבתוך בטנה יש גם שתי ביצים וכעת נחה בניסיון לאחות את השברים. לעת עתה היא עוברת חיטוי מידי יום והדבקה של חלקי השריון, זו ממש מלאכת אומנות וכל זה כדי למנוע זיהום בגופה שכן השריון שומר על הגוף מפני זיהומים.

דורבנית מחניון בהוד השרון חוזרת לטבע - דורבנית הסובלת מבעיות ראייה ודכדוך, נצפתה כשהיא מתנהגת באופן מוזר, הובאה לטיפול בתרופות מרגיעות ומנוחה. הדורבנית נצפתה כסהרורית בחניון בהוד השרון, הולכת ונתקעת במכוניות ובקירות. הפקח מהשירות הווטרינרי הוזעק למקום והביא אותה לטיפול. הדורבנית סבלה מדכדוך וחולשה וככל הנראה ראייתה לא הייתה תקינה ולאחר כמה ימים של טיפול אנטיביוטי ותרופות מרגיעות, היא התאוששה ואט אט חוזרת לעצמה ובימים הקרובים תשוב לטבע, בתל אפק.

כוס חורבות- כוס חורבות, ינשוף ממוצב רייחן, נמצא על ידי חיילים ללא יכולת לעוף והובא לטיפול בבית החולים. הינשוף הובא לבית החולים לחיות בר ומיד הוכנס לחדר ההדמיה ועבר סדרת צילומי רנטגן, בהם התברר כי הוא סובל משבר בעצם השוק. הינשוף הוכנס לחדר הניתוחים ושם הורדם לצורך חבישת השבר. מה שהיה מדהים וגם מוזר הוא שממש באותו הזמן הגיע לבית החולים עוד כוס חורבות עם אותה פגיעה בדיוק.

עוד סיפורים חמים עכשיו בפייסבוק שלנו