על ההר: האם זה המלון עם הנוף הכי יפה בארץ?

תתארחו בקומה ראשונה ותרגישו שאתם על גג העולם - הנוף סוף והאוויר מעורר השראה. קפצנו לכרמל ונשארנו ללילה במלון דן

זמן צפייה: 00:53

מלון דן כרמל נפתח בתחילת שנות ה-60 וכל מי שאמרתי לו שאני נוסע לסופ"ש קצרצר על הכרמל הרים את גבותיו בתמיהה והגיב "דן כרמל? זה לא קצת אייטיז? ההורים שלי לקחו אותי לשם לנופשון כשהייתי בן 8". גם אני חשבתי ככה, אבל אמרתי לעצמי ששום רע לא יצמח מזה, אלא רק טוב והופ! שעה ורבע מתל אביב ואתם נופשים על הכרמל.

המלון: דן כרמל הוא מלון אולד סקול וכשאני כותב אולד סקול, אני לא מתכוון במובן הרע, אלא במובן הכי טוב שיכול להיות. מלון ותיק עם צוות מיומן שעובד ביחד שנים רבות, לא מלון בוטיק שמעסיק היפסטרים שקשה להם להוציא חיוך או שירות בזמן שהם חושבים על עבודת הגמר. מה שאפיין את הביקור הוא באמת היחס הבלתי מתפשר של העובדים -  בקבלה, בבריכה, ובמיוחד בזמן הארוחות השונות כשטבחית חיננית עוברת בין האורחים השונים המתלבטים בין הבופה העשיר, מבררת אם הכל לשביעות רצונם, אם הם מבינים ממה תבשיל או מנה כזו או אחרת מורכבים ואם אפשר לעזור להם.

החדרים: המיקום של דן כרמל הוא מושלם. כבר מהכביש אתה עולה בעליה תלולה למלון וכשאתה על קצה הכרמל, גם החדרים בקומות הנמוכות מרגישים כאילו הם בקומה העשירית. נוף מהמם לכרמל ולים (בחלק הדרומי) או נוף מרהיב לנמל חיפה ועד לעכו בחלק הצפוני. מכל מקום מקבלים אותו, כן, אפילו משפת הבריכה אתה יכול לקבל פיסת נוף מעוררת השראה ובשטחים הציבוריים מפוזרים ספסלים שממוקמים מול תצפית יפה לנמל. עבדכם הנאמן מצא את עצמו לוגם בירה צוננת עם בריזה טובה ששטפה את ההר בעודו מביט במפרץ בדממה. המלון עצמו שופץ לפני כשלוש שנים מהטפח ועד היסוד והחדרים מעוצבים ומאובזרים ברמה הגבוהה ביותר שנתקלנו בה אי פעם בחדרי מלונות, בארץ ובחו"ל.

הסוויטה הנשיאותית (צילום אורי אקרמן)
הסוויטה הנשיאותית (צילום אורי אקרמן)

האוכל: חיפה היא עיר שלוש הדתות ואהבנו לקבל, מלבד הלהיטים הידועים של חדרי אוכל במלונות חמישה כוכבים שמאכלסים מאות אורחים, גם פנינים מהמטבח הערבי מקומי שמנפק צוות המטבח – קובה מעולה (שמגיעה במגשי ענק, שקלתי לגור באחד מהם עוד לילה נוסף) וסלטים שונים כמו חצילים וגרגרי חומוס מעוטרים בטחינה.

הפינוקים: בחדר שבו לנו המיטה הייתה ממוקמת בדיוק מול החלון הרחב, כך שעם בוקר כשפתחתנו את הווילון, הכחול כחול של מפרץ חיפה שטף את העיניים, לא ממש מעודד אותך לצאת מהמיטה ואילולא רצינו לבדוק גם את ארוחת הבוקר, סביר להניח שהיינו מבלים עד הצהריים תחת הסדינים.

מה עושים: למלון יש בריכה מפנקת. אמנם בלי מגלשות מים מטורפות או עיצוב שמדמה לגונות או מפלי מים, אלא פשוט בריכה גדולה וכיפית, אבל כל האזור שהמלון ממוקם בו על הכרמל, משדרת אווירת קיבוץ עם המון עצים וירק וכמובן נזכיר שוב את הנוף המהמם שניבט מכל פינה.

נוף בכל פינה. הבריכה (צילום: אורי אקרמן)
נוף בכל פינה. הבריכה (צילום: אורי אקרמן)

מה בסביבה: המלון נמצא במרכז הכרמל ומרחק הליכה קצר של עשר דקות יביא אתכם לשדרות הנשיא ששופעות במסעדות וברים. מכיוון שמטבח המלון כבר עורר בנו את החשק לאוכל ערבי, צעדנו בצהריים למסעדת רולא שנפתחה לפני זמן קצר וכבר נהפכה למיתולוגיה מקומית בדברי הימים של המסעדנות בישראל. נציין גם את העיר התחתית שמתפתחת ללא הכר עם שפע מסעדות מעולות (מעין הבירה הוותיקה, כולא שמוציאה מטבח ישראלי עדכני ועוד רבות וטובות).

כמה עולה: סוכות 16-24.10.16 החל מ-1,260 שקל לזוג ללילה לינה וא.בוקר וילד חינם בחדר הורים.

צפו: המגלשה שתטריף אתכם במלון באילת

ביקרתם במלון שווה במיוחד? ספרו לנו בפייסבוק