תקרת זהב וספא מפנק: מה חשבנו על מלון היוקרה החדש בירושלים?

עם סוויטות מפוארות, חדשנות מול נגיעות היסטוריות ומסעדת פאר על הגג - הרברט סמואל, הירושלמי החדש, שווה ביקור מלא שיק בבירה

זמן צפייה: 01:13

מאת: אביגיל לושי

ירושלים מלקקת את פצעיה. בין אם מדובר בגל פיגועים או גל שריפות או גל תיירים – ירושלים תמיד במרכז העניינים. אולי זו הסיבה שבבית המלון החדש בירושלים "הרברט סמואל" (נפתח במאי 2016) מקפידים כל כך על העיצוב והאוכל המעולה, ניחוח ייחודי (ומעולה!) רק למלון באדיבות חברת Sabon, השירות אדיב ומעבר למצופה – ולרגעים, החוויה מרגישה קצת חו"ל.

המלון: מלון יוקרה חדש של רשת מלונות אורכידיאה בנחלת שבעה בירושלים, מעוצב בסגנון קלאסי, באווירה נעימה ונינוחה, עם טאצ' היסטורי. במלון 137 חדרים וסוויטות מפוארות, ספא, בריכה מחוממת וחדר כושר וכמובן, גולת הכותרת – מסעדת "הרברט סמואל" על הגג – שם מוגשת ארוחת הבוקר.

ניחוח של חו"ל (צילום: איתי סיקולסקי)
ניחוח של חו"ל (צילום: איתי סיקולסקי)

ים פוטנציאל: מלון החוף עם הבריכה הפרטית


החדרים:
התאכסנו בחדר "דלקס", שמאובזר באופן דומה לחדר הסופיריור, אבל מרווח וגדול יותר ממנו. עם הכניסה לחדר מורגשת אווירת החדשנות, כשהכניסה לחדר היא בטאצ' של הכרטיס המגנטי על הדלת. בנוסף, במקום לתלות שלט "נא לא להפריע" או "נא לסדר את החדר" – בלחיצת כפתור פשוטה החדרנים ידעו על כך. בחדרים ריהוט בסגנון קלאסי, מכונת קפה של נספרסו, מקלחת ענקית עם ראש-מקלחת (דוש) בסגנון של מפל מעל הראש וסבונים מעולים של חברת Sabon (סבון של פעם), מיני בר (המשקאות בתשלום), טלוויזיה חכמה, טלפון עם שיחות לחו"ל בחינם.

אווירה של חדשנות (צילום: איתי סיקולסקי)
אווירה של חדשנות (צילום: איתי סיקולסקי)

האוכל: גולת הכותרת, ברמה של מסעדת שף. לארוחת הערב הזמנו מהתפריט החלבי שאפשר להזמין לחדר או לאכול בלובי, שכולל הרבה יותר מסלטים וטוסטים – קציפת חצילים, ניוקי פטריות וערמונים שהיה פשוט מצוין, עם נגיעות קראנצ'יות ובלי להיות כבד מדי, וסלמון טעים, שהוגש בסגנון ים תיכוני.

ארוחת הבוקר מוגשת בקומה העליונה, עם נוף פנורמי ותקרת הזהב הכי יפה בעיר. האוכל לא אכזב וארוחת הבוקר בהגשה עצמית כללה מבחר סלטים טעימים, ביצים על שלל סוגי ההגשה ואפילו גראטן תפוחי אדמה. מאפים, לחמים, פירות, עוגות מושקעות ועוד.

אבל, יש כמה נקודות לשיפור – כשהגענו למסעדה נאמר לנו שיש המתנה לארוחת הבוקר של כ-10-15 דקות, מה שהזכיר לנו מסעדות עמוסות בתל אביב, במובן הלא טוב שלהן. בצד החיובי – המתנו רק כ-5 דקות בפועל, למרות שנאלצנו להזכיר למארחת שאנחנו ממתינים ורק אז היא נאותה להראות לנו את מקומנו. בנוסף, העומס על חדר האוכל הורגש, כשמנהל המשמרת הסתובב בין האורחים ופקד על העובדים – מה שהעכיר מעט את אווירת הרוגע והנופש.

שווה לחכות? מסעדת הרברט סמואל על גג המלון (צילום: איתי סיקולסקי)
שווה לחכות? מסעדת הרברט סמואל על גג המלון (צילום: איתי סיקולסקי)

הפינוקים: אופניים לטיול בעיר לרשות האורחים בחינם, שיחות לחו"ל בחינם, חדר כושר מאובזר ופעיל 24 שעות ביממה, בריכה מחוממת לא גדולה, אך מעוצבת בטוב טעם, סאונה יבשה ורטובה וכמובן ספא מפנק עם שלל טיפולים - בתוספת תשלום. טיפול הארומתרפי היה פשוט מצוין ומשחרר, והאווירה היא יוקרתית ונעימה, בהתאם למוזיקה ולניחוחות המרגיעים. יש במקום גם חדר ישיבות, אם אתם מחפשים חופשת עסקים לעובדי המשרד.

מה עושים: אוכלים, שותים, נחים, משתכשכים בבריכה ויוצאים לקרוע את העיר.

מה בסביבה: המלון שוכן במיקום מצוין, בשכונת נחלת שבעה, על כיכר ציון ומדרחוב יפו, שם יש שפע חנויות ובתי קפה, ובלילה - פאבים וברים בשפע. 13 דקות הליכה משוק מחנה יהודה התוסס, 10 דקות הליכה מקניון ממילא ו-20 דקות ברגל לכותל המערבי.

כמה עולה: חדר סופריור באמצע שבוע - כ-900 שקל,  בסוף שבוע - כ-1,170 שקל (כולל ארוחת בוקר); חדר דלקס באמצע שבוע - כ-1,000 שקל, בסוף שבוע - כ-1,270 שקל (כולל ארוחת בוקר).

יש להוסיף לתשלום את החנייה, שאינה כלולה במחיר – יש לחנות באחד מהחניונים מסביב (לפחות ארבעה קרובים מאוד) בעלות של כ-50 שקל ליום. במלון נכונים לעזור לאורחים עם המזוודות בתיאום טלפוני.

לא גדולה אבל מחוממת. הבריכה (צילום: איתי סיקולסקי)
לא גדולה אבל מחוממת. הבריכה (צילום: איתי סיקולסקי)

קונדומים וחטיפים: האורבני החדש של תל אביב

*הכתבת היתה אורחת המלון
ביקרתם במלון שווה במיוחד? ספרו לנו בפייסבוק