מיוחד ליום הנדידה הבינלאומי: טיול ופעילות משפחתית בבית גוברין

מערות, טיולי אופניים וציפורים נודדות: שבת של כיף בגן הלאומי בית גוברין

זמן צפייה: 00:30

גן לאומי בית גוברין הידוע כ''ארץ אלף המערות'' הוא אתר נפלא לטיול קצר, קליל ומרתק לכל המשפחה בין מערות, היסטוריה, ארכיאולוגיה, חי וצומח. בשבת הקרובה, 21 באוקטובר, תציין רשות הטבע והגנים באתר זו השנה העשירית, את יום הנדידה עם פעילות מיוחדת בנושא לכל המשפחה, ואתם מוזמנים כמובן.

הגן מציג פלא אדריכלי קדום בדמות של אינספור מערות שנועדו למגוון רחב של שימושים, אמפיתאטרון שלם מהתקופה הרומית ושרידים מרשימים של מבצר וכנסייה מהתקופה הצלבנית, וכן עושר במינים רבים של בעלי חיים וצמחים.

שני מתחמים בגן הלאומי, הראשון הוא מתחם המערות ותל מרשה. תל מרשה צופה על סביבתו וצופן עיר עתיקה ומומלץ שלא לפספס את תצפית הנוף על דרום שפלת יהודה והרי חברון מראש התל. במתחם מגוון מערות, בהן מערות פעמון, מערות קבורה צידוניות עם שחזור ציור קיר ייחודיים, מערות קולומבריום, מערת "המבוך" עם מסלול תת-קרקעי בעשרות בורות מים, מערה עם שיחזור של בית בד ועוד.

מערת הפעמון | צילום: רשות הטבע והגנים

בנוסף תוכלו גם ליהנות מאזור מלאכות עתיקות הכולל הדגמה של בית בד ואופן סחיטת זיתים, גורן ויקב. לאוהבי טיולי אופניים, ניתן לנצל את הביקור בגן הלאומי לטיול אופניים משפחתי במסלול "שבינגל", מסלול שאורכו כחמישה ק"מ ((ברמה בינונית, לא למתחילים) ברחבי האתר.

המתחם השני, מתחם עיר בני החורין, ממוקם בחלקו הצפוני של הגן הלאומי, סמוך לכביש הראשי ובו שרידים בעיקר מהתקופות הרומית והצלבנית הכוללים אמפיתיאטרון רומי היחיד לביקור בישראל. במתחם הוטמעו אמצעי המחשה ייחודיים ויצירתיים הממחישים את רוח העבר ומזמינים את הקהל למסע חוויתי בלתי נשכח בין גלדיאטורים קשוחים, רומאים נהנתניים וצלבנים. בעיר בני החורין שלוש נקודות תצפית נוף מרחביות להנאת המבקרים: ראש המושבים באמפיתיאטרון, רחבת הגשר ו גג הכנסייה.

לכל המשפחה: פעילות מיוחדת בשבת הקרובה

באופן ייחודי בשבת הקרובה, ה-21 באוקטובר,  תקיים רשות הטבע והגנים פעילות מיוחדת לכל המשפחה לכבוד יום הנדידה. החגיגה לכבוד בעלי הכנף כוללת משחקי איתור וזיהוי ציפורים עם משקפות, משחקים והפעלות בנושא ציפורים נודדות, סיפורי ציפורים, טיבוע ציפורים והכרת עבודתו של הצפר, שחרור לטבע של עופות נודדים (דיות וחסידות) פגועים ששוקמו בבית החולים לחיות בר בשיתוף הקהל ועוד.

משחקים והפעלות בנושא ציפורים נודדות, סיפורי ציפורים ועוד | צילום: רשות הטבע והגנים

היכן: גן לאומי בית גוברין, מתחם מערות הפעמון. הגן הלאומי בסמוך לקיבוץ בית גוברין על כביש 35.   I מתי: שבת 21.10, בשעות 11:00- 15:00 I כניסה: הפעילות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (מבוגר 28 שקל, ילד 14 שקל) ,חינם למנויי רשות הטבע והגנים.