קופצים לבריכה של הטבע: טיול בעין לבן

לשבת על שפת המים ולשכשך את הרגליים, או לשחות ממש? סיור קסום כולל בריכה טבעית- כאן בהרי ירושלים

זמן צפייה: 00:39

העיר ירושלים מוקפת הרים גבוהים ונחלים עמוקים מכל צדדיה.  הרי יהודה, שנמצאים משני צדדיו של נחל רפאים, התברכו בעשרות מעיינות יפהפיים, המציעים לקהל לשכשך בהם וליהנות מהטבע אשר נמצא ממש מתחת לאף, בצמוד לעיר. אחד המעיינות הוא עין לבן- בריכה יפהפייה ומוצלת, ששופצה לאחרונה בצורה מעוררת התפעלות.

צילום: ערן ודוד גל אור
בריכה טבעית יפהפייה ומוצלת, ששופצה לאחרונה בצורה מעוררת התפעלות. עין לבן

מי המעיין הממלאים את הבריכה העמוקה עד שפתה והעצים המשתקפים במים הם אלו היוצרים מראה מרהיב ביופיו. בעין לבן תקבל את פנינו בריכה יפהפייה באורך של יותר מעשרה מטרים ובעומק של כ-1.3 מטר. הבריכה מוקפת עצי תאנה ואגוז, ותענוג לשבת על שפת המים ולשכשך בהם את הרגליים, או לרחוץ בהם וליהנות מחוויה מרעננת באמצע הסיור.

לאחר מכן כדאי להמשיך ולהסתובב בשטח שמקיף את הבריכה. אפשר לעלות בעקבות תעלת המים אל הניקבה בתוכה נובע המעיין, או לרדת בשבילים מסודרים אל טראסות שמלאות עצי פרי וערוגות של צמחי תבלין. מי המעיין זורמים מן הבריכה אל הטראסות ומשקים את הצמחים באופן קבוע.

כדאי גם לעלות לרחבה שמעל הבריכה, שם יש בריכה נוספת, רדודה יותר. בריכה זו שימשה במקור את רועי הצאן הערבים ששטפו בה את העיזים והכבשים שלהם, ואילו כיום היא מתאימה בעיקר לילדים קטנים. המעיין נמצא במרחק של 4-3 דקות הליכה מהמכונית, וקל מאוד להגיע אליו.

עין לבן הוא חלק מסיור "טבע קסום מתחת לאף" אשר מתחיל בשכונת גילה בדרום ירושלים.

בסיור הולכים בשבילים נוחים שעוברים בנחל כּוֹס ובנחל רפאים, מטפסים אל גבעות בתוליות, ומשקיפים על ירושלים הפרושה לפנינו כמו על כף היד. בדרך מבקרים בחוות ובאחוזות בנות אלפי שנים, עוברים בין טראסות ומתקנים חקלאיים, ומתנסים במלאכות מסורתיות במוזיאון הפעיל עין יעל. בהמשך נהנים מהליכה בטיילת ובשבילי אופניים מטופחים, ולא מוותרים על רחצה במעיינות השופעים עין לבן ועין אל-ח'ניה.

einlavan
צילום: צילום: ערן ודוד גל אור

נקודת המוצא של המסלול המלא היא מצפה רֹתם בשכונת גילה ונקודת הסיום היא מעיין עין אל-חָנְיַה.

הסיור מתאים לקבוצות גדולות וקטנות, למשפחות חובבות הליכה, לזוגות ולמיטיבי לכת.  אורך הסיור המלא הוא  כ-9 קילומטר ומשכו 6-8 שעות.  הסיור עובר בשבילים רחבים וצרים לסירוגין, חלקם שבילי עפר וחלקם סלולים. המסלול חשוף לשמש ברובו, והוא כולל ירידות ועליות מתונות. כדאי להצטייד בנעליים נוחות להליכה, בגד ים ופנס. מי שמעוניין, יכול לבחור רק חלקים מהמסלול ולהגיע רק אליהם.

באדיבות מסלולים- להתאהב בארץ מחדש